אבחון והסרת נקודות חן – כיצד זה מתבצע?

מאמר אורח

במקרה ויש לכם נקודת חן אשר מפריעה לכם או שומה אשר תרצו להסיר, תוכלו לדעת שמדובר בתהליך פשוט למדי ולא חודרני, ותוכלו לעשות זאת בקלות בטיפול אשר יכלול אבחון והסרה לצמיתות. בכתבה הבאה תוכלו לקרוא מידע כללי על התהליך ואיך הוא מתבצע.

אבחון שומות ובדיקת נקודות חן

בעוד השומה היא מעין גידול (לאו דווקא מזיק), ומהווה נגע עור נפוץ למדי בגוון חום או אדום, נקודות החן הם בסך הכל שם מוכר יותר בקרב אנשים שאינם רופאי עור, אך ההבדל נמצא בתאי הנבוס אשר שומה תמיד תכיל.

ישנן שומות בגדלים שונים והם מופיעות אצל אחד למאה אנשים כבר בלידה. לרוב, שומות קטנות לא צריכות להפריע כלל ואין צורך להתייחס אליהם יתר על המידה, אך כאשר מדובר בשומות גדולות ישנו סיכון שהשומה עלולה להפוך לגידול ממאיר מסוכן ורצוי להסירה מוקדם ככל הניתן.

בין התסמינים אשר יכולים להזהיר אותנו מפני שומה מסוכנת נוכל למצוא גירודים, דימום אשר יוצא מהשומה, הופעה של שומות דומות באותו האזור, התרחבות הגודל של השומה באופן לא מצופה, שומה לא סימטרית או בגוון מוזר ולא אחיד, ובמקרה והגודל שלה עולה על 6 מ"מ.

הסרת נגעי עור

בין אם גיליתם אצלכם את אחד מהתסמינים אשר צוינו למעלה או שהשומה או נקודת החן פשוט מפריעה לכם ולא תרצו לראות אותה יותר, תוכלו לעבור טיפול להסרת שומות או טיפול הסרת נקודות חן. ישנם מספר טיפולים שונים אשר מוצעים כיום בשוק, ובדרך הכלל הרופא המבצע ידע איזה סוג טיפול דרוש בשלב האבחון.

ניתוח הסרה כירורגי יכלול הסרה של השומה בעזרת הרדמה מקומית ולאחר מכן סגירה באמצעות תפרים. שיטה זו מאפשרת לרופא למסור את השומה למעבדה ואתם תוכלו לקבל את הפירוט בליווי הרופא.

הסרה באמצעות מחט חשמלית או בעזרת צריבה של השומה עם לייזר גם היא עושה שימוש בהרדמה מקומית, והיא לא תדרוש תפרים. החסרון של השיטה הוא שאין יכולת לבדוק את השומה לאחר מכן.

הבדיקה לאחר ההסרה נועדה לבדוק שאין בשומה תאים ממאירים סרטניים. במקרה והיו כאלו, יש להסיר רדיוס רחב יותר של עור מסביב למיקום של השומה. בעקבות זה טיפולי הסרה בלייזר או מחט חשמלית לא יוכלו להתבצע במקרה של שומה חשודה בתאים כאלו, משום שלא תהיה אפשרות לבדוק אותה.

מהלך הטיפול ותופעות הלוואי

לרוב מדובר בעניין של מספר דקות, ויכול להגיע ל-20 דקות במקרה הארוך ביותר. בזכות ההרדמה המקומית שיבצע הרופא אין מדובר בתהליך פולשני וכואב ומדובר בסך הכל במספר דקות של אי נוחות.

במקרה ומדובר בהסרה כירורגית הכוללת תפרים יהיה עליכם לחזור לרופא כדי להוציא אחרי כ10 ימים, השתדלו שלא לשטוף את האזור ביום הראשון ומומלץ להימנע מרחצה בבריכה או בים עקב חשש לזיהום. בנוסף, נסו שלא לחשוף את האזור לשמש מרובה.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם