איך לנצח את האלופציה אראטה? מדריך ועצות שימושיות

דוד פרלה

אלופציה אראטה הינה מצב פתאומי בו חלה נשירת שיער והתקרחות באזור בו צומחות שערות, שאינו מלווה בהיווצרות של צלקת כלשהי.

כל משטח נושא שיער יכול להיפגע. המחלה מופיעה בפתאומיות, והדבר הצפוי היחיד לגבי החלמה היא העובדה שהיא בלתי ניתנת לצפייה מראש.

בחלק משמעותי מהחולים חלה החלמה ספונטנית והשיער מתחיל לגדול מחדש תוך כשנה מתחילת התחלואה. החלמה, במידה ומתרחשת, יכולה להיות חלקית או מלאה. אירועים של הטבה והחרפה לסירוגין נפוצים אף הם.

צמיחת השיער הראשונית היא לעיתים לבנה כשהפיגמנטציה מופיעה בהמשך. כ10% מהחולים מפתחים מצב של התקרחות כרונית. החולים בהם שכיח יותר המצב הכרוני הם חולים בהם ההתבטאות הראשונית משמעותית, חולים בעלי מחלות אוטו-אימוניות אחרות, גיל התחלה צעיר מאוד, פגיעה נלווית בציפורניים וסיפור משפחתי של אלופציה אראטה.

טיפול טבעי באלופציה ברפואה סינית על ידי דיקור וצמחי מרפא, הניתנים לאחר אבחון, מזרזים מאד את ההחלמה באלופציה אראטה. ניתן לבצע את הטיפול במקביל לטיפול ברפואה המערבית.

עצות שימושיות לשיפור ולזירוז צמיחת השיער

  • הורדת מתח – פעמים רבות מטופלי אלופציה מדווחים על החרפה והתפרצויות על רקע של מתח ולחץ. משום שמדובר בתופעה אוטואימונית (הגוף תוקף את עצמו), מערכת החיסון מושפעת ממצבי לחץ המהווים "טריגר" לנשירת השיער. לכן – מומלץ לשלב מגוון פעילויות מרגיעות כגון יוגה, טאי צ'י, או כל פעילות אחרת שהמטופל אוהב. חשוב גם לשלב פעילות אירובית – הליכה, ריצה, שחיה (או כל פעילות אחרת שתתמידו בה) לפחות 3 פעמים בשבוע.
  • המעיטו בגלישה באינטרנט – ברגע שגלשתם פעם אחת, אתם יודעים כבר הכל על המחלה. התעסקות אובססיבית במחלה (נפוצה) מעלה את רמות המתח ובכך מחריפה את המצב. הנטייה בדרך כלל היא לחשוב שתגיעו למצבים הקשים שאתם רואים בתמונות, למרות שמרבית המקרים הם קלים עד בינוניים ואילו אתם לא מסווגים את עצמכם נכונה – ולכן פעמים רבות נכנסים לתחושות חרדה שלא לצורך.
  • הזרימו את הדם לאזורי האלופציה – הרפואה הסינית מאמינה שפתיחת חסימות (גם רגשיות) ושיפור זרימת הדם (כפי שהדיקור עושה) מזרזות את צמיחת השיער, עיסוי המקום מספר פעמים ביום מומלץ.
  • עיסוי עם שורש הזנגוויל – ג'ינג'ר – בסין ממליצים לחולי אלופציה לעסות את המקום עם פרוסת ג'ינג'ר חריף וחם, אשר פעמים רבות יוצר גירוי מקומי ומעודד את זרימת הדם למקום (בזהירות – לא לגרום גירוי יתר!).
  • בדקו את תמונת הדם שלכם – ברפואה הסינית מצבי אנמיה יכולים להגביר את הנשירה באלופציה, ולכן נותנים צמחי מרפא וויטמינים מתאימים.

קראו גם: מדריך לתזונה נכונה לסובלים מאלופציה אראטה.

זכרו – פעמים רבות יש תהליך החלמה ספונטני טבעי של הגוף, שאותו הרפואה הסינית מחזקת.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם