הרפואה הסינית נלחמת באלרגיות

פורסם במוסף "סגנון"("מעריב") בתאריך 2.5.2001

הטיפול הטבעי באלרגיות

ג', כבן 6, הגיע למרפאה כשהוא מתגרד בחוזקה (בעיקר בלילה), וסובל מפריחה אדומה מפושטת בעיקר בקפלי המרפקים והברכיים. ג' סובל מאסטמה של העור (אטופיק דרמטיטיס) המחריפה מידי שנה עם בוא האביב.

עונת האביב, המתקשרת אצל רובנו לפריחה מרהיבה ולמזג אוויר נוח, מהווה גם את אחת התקופות הקשות בשנה לאלו הסובלים מתופעות אלרגיות. הרפואה הסינית מקשרת בין האיזון הפנימי, הפיזי והנפשי של האדם לבין הטבע שסביבו. הסינים לא ערכו בדיקות אלרגיות לחומרים שונים כאבק, דשא וכו', אך הייתה הסתכלות אנרגטית על גוף האדם, שקישרה את התופעות האלרגיות לחולשה של האנרגיה המגינה על הגוף הנקראת WEI QI.

תפקידה של אנרגיה זו להגן על הגוף מגורמי מחלה חיצוניים והיא קשורה ישירות לריאות – האיבר שבא במגע עם אוויר העולם שמחוץ לגופינו. כאשר שני ילדים יושבים במקום מאובק או ליד דשא ורק אחד מהם מתחיל להתעטש או להתגרד הדבר נובע מחולשת האנרגיה המגינה שלו. הטיפול ברפואה הסינית יהיה חיזוק אנרגיה זו בדיקור, צמחי מרפא ותזונה נכונה.

האם הסינית מוסיפה בעונות המעבר צמחי מרפא מחזקים לבישולים אותם היא מכינה למשפחתה. אך אם זה כה פשוט, מדוע גם הסינים לא מצאו עדיין תרופת פלא לכל סוגי האלרגיות? התשובה לכך היא שיש סוגים שונים של אלרגיות: א' מפתח נזלות שלא נגמרות, לעומת זאת מפתח ב' התקפי אסטמה עם ליחה מרובה, ואילו ג' סובל מפריחות אדומות ומגרדות המפריעות לו לישון בלילה.

איזון נפשי ופיזי להקלה בתסמיני אלרגיה

חולשת האנרגיה המגינה אצל כל אחד מילדים אלו נובעת מחוסר איזון גופני ונפשי, שהוא אינדיבידואלי ושונה בכל אדם ואדם. אבחון נכון של חוסר איזון זה יביא לטיפול בשורש הבעיה ולהקלה משמעותית בסימפטומים המהווים למעשה רק החצנה של חוסר האיזון האנרגטי.

לדוגמא: א', שסובל מנזלות בהירות שלא נפסקות יכול להיות מאובחן (האבחון ברפואה הסינית כולל תשאול ארוך, התבוננות ובדיקת דופק ולשון) כסובל מחולשה אנרגטית בתפקודו של הטחול, האחראי בפיזיולוגיה הסינית האנרגטית על מעבר נוזלים בגוף. חולשה זו גורמת לייצור מוגבר של ליחה בגופו. לכן הוא יטופל בצמחי מרפא המחזקים את אנרגיית הטחול ומייבשים את הליחות, ובקודות דיקור המחזקות את אנרגיית הטחול ופותחות את האף. יומלץ לו להימנע לגמרי ממוצרי חלב ואוכל מטוגן ושמנוני, הגורמים על פי התזונה הסינית להיווצרות ליחות בגוף.

ג', המפתח פריחות אדומות ומגרדות וסובל מאסטמה של העור, מספר שתמיד חם לו והוא זורק את השמיכות בלילה. הוא עשוי להיות מאובחן כסובל מעודף חום אנרגטי בקיבה ובריאות (חום שעדיין לא יופיע במדחום, אבל יגרום כבר לשינוי צבע הלשון שלו), ויטופל בעזרת צמחי מרפא מקררים המוסיפים לחות לעור, ובנקודות אקופונקטורה בעלות פעולה אנרגטית מקררת. כמו כן יומלץ לו להימנע מאוכל מטוגן, מתובל וחריף היכול להגביר את תחושות החום והגרד בגופו. חיזוק ואיזון הגוף עוד בטרם החלו תופעות האלרגיה הוא הדרך הנכונה לעבור את תקופה האביב ללא נזלות, דמעת ופריחות.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם