מדריך: אילו ירקות הכי בריאים לעור שלכם?

דוד פרלה

גם אם איכות העור ומראהו מושפעים מאוד מהגנטיקה שלכם, לחומרי המזון שאתם מכניסים לגוף יש השפעה עצומה על כיצד הגנטיקה שלכם תבוא לידי ביטוי. דיאטה בריאה ומאוזנת יכולה להפחית סימני הזדקנות ולשמור על העור שלכם גמיש, רך ורענן.

כבר ידוע לכולם שמומלץ לצרוך לפחות 5 מנות של פירות או ירקות בכל יום, אבל לא ידוע לכולם שבחירת הירקות והפירות שתאכלו יכולה להשפיע על איכות העור שלכם. כל פרי או ירק מכילים הרכב אחר של ויטמינים ולא כל הוויטמינים שווים כשמדובר בעור שלכם.

לוגו עגול של עלה בצבע תכלת עם רקע שקוף

ירקות עשירים בויטמין E: אבוקדו, בטטות

ויטמין E הוא נוגד חימצון טבעי המגן על התאים מפני רדיקלים חופשיים ורעלנים (טוקסינים). רדיקלים חופשיים משתחררים בתהליך הטבעי של חילוף החומרים בגוף. הם מאיצים את תהליך הזדקנות התאים – תהליך שחלקו נראה לעין – קמטים למשל. ויטמין E גם מגן על מעטפת התא מפני קרינת השמש. ירקות העשירים באופן טבעי בוויטמין E הם אבוקדו, ירקות עם עלים ירוקים כהים ובטטות.

לוגו עגול של עלה בצבע תכלת עם רקע שקוף

ירקות עשירים בויטמין C: פלפלים, ברוקולי

ויטמין C גם הוא נוגד חימצון המגן על הגוף מפני רדיקלים חופשיים והוא בעל יכולת לשמור עליכם מפני תהליך הזדקנות מואץ. ויטמין C הכרחי לייצור קולגן, שהוא החלבון ששומר על העור שלכם גמיש ורך. ירקות עשירים בוויטמין C הם פלפלים ירוקים, ברוקולי, עגבניות, תפוחי אדמה וירקות עליים.

לוגו עגול של עלה בצבע תכלת עם רקע שקוף

קרוטנואידים, ירקות והעור

כל הירקות האדומים, הכתומים והצהובים מכילים קרוטנואידים, שהם הפיגמנטים המעניקים לירקות את הצבע שלהם. קרוטנואידים הם חומר הגלם של הגוף ליצירת ויטמין A, נוגד חימצון נוסף, שממש כמו ויטמין C וויטמין E, מגן על הגוף מפני הנזקים של רעלנים ורדיקלים החופשיים ויכול לסייע לכם בשמירה על גוף ועור צעיר יותר. אחד הקרוטנואידים, בטא-קרוטן, גם מגן על התאים מפני נזקי השמש. ירוק עשירים בבטא-קרוטן הם דלעת, פלפלים אדומים וכתומים, גזרים ובאופן מפתיע גם ירקות עם עלים כהים. בעלים הירוקים הבטא-קרוטן מוסתר על ידי הכלורופיל – הפיגמנט שנותן לעלים את צבעם.

לוגו עגול של עלה בצבע תכלת עם רקע שקוף

סלניום לעור שלכם: תרד, עדשים

סלניום הוא מינרל שהגוף צריך בכמויות קטנות, אך הוא חיוני לתפקודו. הוא מעלה את גמישות ומוצקות העור וכמו בטא-קרוטן, הוא יכול להגן עליכם מנזקי השמש. הוא גם מקטין נזקי שמש שכבר התרחשו בגוף. תרד, עדשים, אפונה ירוקה וגזרים הם מקורות מצוינים לסלניום.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם