מחקר בסין: דיקור בפטישון שבעת הכוכבים יעיל מאוד לחולי אלופציה אראטה

דוד פרלה

מחקר שנערך בסין מצא כי פרוטוקול דיקור עם מחטים מיוחדות מגביר את יעילותו של הדיקור הסיני הרגיל, ומשיג תוצאות טובות יותר בטיפול בחולי אלופציה מאשר טיפול במינוקסידיל ומולטי ויטמין.

דיקור ב״פטישון שבעת הכוכבים״ (שבע מחטים זעירות לתיפוף באזורים הנגועים במחלת האלופציה) מסוג צ'י קסינג (Qi Xing) בנוסף לדיקור הסיני הרגיל ולטיפול בצמחים, מגביר באופן ניכר את צמיחת השיער. הטיפול ניתן במרפאת דוד פרלה. 

דיקור צ'י קסינג – פטישון שבעת הכוכבים

דיקור סיני (אקופונקטורה) מפחית איבוד שיער ומעודד צמיחת שיער אצל חולי אלופציה. מחקר שבוצע באוניברסיטת שנגחאי לרפואה סינית מסורתית קבע שטיפול באמצעות צ'י קסינג (הכוכב בעל שבע הקרניים – מחט בעלת שבעה חודים) מגביר את שיעור התוצאות החיוביות אצל המטופלים.

84.4% מהמטופלים שקיבלו דיקור סיני רגיל בתוספת צמחים סיניים דיווחו על שיפור בצמיחת השיער. כאשר הוסיפו לתהליך הטיפולי את פרוטוקול הטיפול של צ'י קסינג – המספרים עלו ל-90.9%. יתרה מכך, חום הקרקפת של המטופלים שקיבלו את הפרוטוקול המיוחד עלה ב-2.62 מעלות צלזיוס. התוצאות נמדדו בסופו של תהליך טיפולי מלא. החוקרים ציינו שאקופונקטורה וצמחים "יכולים להכניס תחת שליטה את תהליך איבוד השיער ולעודד צמיחת שיער מחודשת".

במחקר התבססו על האבחנה המבדלת של חום ולחות בטחול ובקיבה, לפי הרפואה הסינית המסורתית (TCM). ברפואה הסינית מסורתית, חום ולחות יוצרים חסימה במרידיאנים. חולים באלופציה, שהאבחנה המבדלת שלהם היא חום ולחות בטחול ובקיבה, בדרך כלל סובלים מחסימה במרידיאנים. חסימה זו משבשת את זרימת הצ'י והדם לראש ומובילה להזנה גרועה של זקיקי השיער, כיוון שאנרגיה וחומרי תזונה הכרחיים לא מגיעים אליהם. טיפול באלופציה ברפואה סינית מסורתית מתמקדת בניקוי החסימות במרדיאנים כדי לשפר את זרימת הצ'י והדם.

החוקרים ציינו שדיקור קרקפת ודיקור באמצעות צ'י קסינג מעוררים את המערכת הנויו-הורמונלית ומשפרים את התגובתיות של המערכת האנדוקרינולוגית. תהליך זה מעודד את חידוש פעילות בלוטות השומן, ההכרחיות לבריאות השיער. כמו כן החוקרים ציינו מחקר קודם שקשר את טמפרטורת הקרקפת לאיכות זרימת הדם באזור. לכן טמפרטורת הקרקפת נקבעה כמדד לשיפור. כאמור דיקור הצ'י קסינג העלתה את טמפרטורת הקרקפת ב-2.62 מעלות צלזיוס.

65 חולים באלופציה, שאובחנו עם חום ולחות בטחול ובקיבה, חולקו באופן אקראי לשתי קבוצות: 33 חולים בקבוצה המטופלת ו-32 חולים בקבוצת הבקרה. הקבוצה המטופלת קיבלה טיפול שמרני בדיקור סיני ובצמחים סיניים. קבוצת הבקרה קיבלה את אותו הטיפול בתוספת דיקור צ'י קסינג.

דיקור הצ'י קסינג היה מקומי בלבד, התמקד באזורים של איבוד השיער ובוצע על ידי שיטה של לחץ מתמשך וקבוע. הלחץ הותאם למצב העור הספציפי של המטופל. הלחץ הוסר כשהאזור המטופל היה אדום בבירור אך ללא דימום חיצוני. לאחר מכן טופלו נקודות נוספות משני צדי הראש. תהליך טיפולי מלא ארך 12 שבועות. נקודות דיקור נוספות נבחרו לפי הסימפטומים הספציפיים של כל מטופל.

הצמחים ששולבו בטיפול נצרכו כמשקה חמים פעמים ביום – שעה לפני ארוחת הבוקר ושעה לפני ארוחת הערב. כמו כן, המטופלים התבקשו להימנע מאוכל מתובל וחריף.

השיפור הכללי שנמדד במחקר זה היה 90.9% אצל קבוצת המטופלים שקיבלה גם דיקור צ'י קסינג, לעומת שיפור של 84.4% בלבד אצל קבוצת המטופלים שלא קיבלה אותו.

תוצאות המחקר מצביעות על כך שהדיקור המיוחד מביא לתוצאות טובות יותר גם בהשוואה לנטילת מינוקסידיל בתוספת מולטי-ויטמינים. החוקרים מציינים שהדיקור משפר מאוד את הממדים האימונולוגיים (החיסוניים) וזו, ככל הנראה, ההסבר למנגנון ההבראה".

לקריאת המחקר במקור, לחצו כאן.

דיקור מיי חואה לטיפול באלופציה אראטה

ממחקר נוסף עולה שטיפול בדיקור סיני יעיל ב-90% לטיפול באלופציה, לעומת 60% יעילות בלבד המושגים באמצעות תרופות (מינוקסידיל) ומולטי ויטמינים. כמו כן בדיקה לאחר שלושה חודשים מתום המחקר העלתה שרק 10% מאלו שקיבלו דיקור סיני חוו נשירת שיער חוזרת, לעומת 36.67% אצל אלו שנטלו תרופות.

במחקר המדובר 60 מטופלים עם אלופציה חולקו לשתי קבוצות: קבוצה מטופלת וקבוצת בקרה. קבוצת הטיפול קיבלה דיקור סיני רגיל וגם דיקור סיני מסוג מיי חואה ואילו קבוצת הבקרה קיבלה מינוקסידיל ומולטי-ויטמינים.

דיקור מיי חואה בוצע באזורי ההתקרחות שבקרקפת. דיקור מיי חואה הוא מהיר וקצר יותר מדיקור צ'י קסינג ומבוצע בתנועה מעגלית. הטיפול בוצע יום כן-יום לא. נקודות הדיקור הרגילות נבחרו לפי הסימפטומים של כל מטופל, והתהליך נמשך 30 ימים רצופים.

הטיפול בקבוצת הביקורת כלל מריחת מינוקסידיל 5% על האזורים הנגועים (פעמיים ביום) ונטילת מולטי-ויטמינים.

מפגש בקרה, שבוצע שלושה חודשים מתום הטיפול, הצביע על כך שהטיפול בדיקור הסיני הביא לשיפור כללי של 90% אצל הקבוצה מטופלת, לעומת שיפור כללי של 60% בלבד אצל קבוצת הבקרה.

משני המחקרים עולה שטיפול בדיקור סיני יעיל מאוד לצורך טיפול באלופציה. לקריאה נוספת על אלופציה אראטה הכנסו >>

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם