דיקור סיני (אקופונקטורה) להקלה בגרד על רקע אקזמה

ד"ר עמית עקירוב

מתוך מחקר מוקדם שתוצאותיו פורסמו ב – Allergy (עיתון רפואי מקצועי לאלרגיות) בתאריך 26.12.2009

מאת ד"ר עמית עקירוב

במחקר עולה כי אקופונקטורה עשויה להביא להקלה בתסמיני גרד בחולים עם אקזמה אטופית.

במחקר החדש בחנו החוקרים מגרמניה את ההשפעות קצרות הטווח של אקופונקטורה על הדלקת העורית ותסמיני גרד ב-30 חולים עם אקזמה אטופית.

החוקרים מצאו כי כאשר הטיפול ניתן דקות לאחר חשיפת עור החולה לאלרגן, הוא הביא להקלה בתסמינים הסובייקטיביים של גרד. בנוסף, כאשר החולים נחשפו לאלרגן בפעם השנייה זמן קצר לאחר טיפול אקופונקטורה, הם נטו לתגובה עורית פחות-חמורה.

מהממצאים עולה כי בתנאים ניסיוניים, אקופונקטורה מקלה על תסמיני הגרד על-רקע אקזמה אטופית. עם זאת, המחקר אינו מספק מענה לשאלה אם לאקופונקטורה כפי שנעשית בפועל תועלת דומה.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את כל 30 החולים תחת שלוש סיטואציות שונות.

במקרה אחד, עור החולים נחשף לאלרגן קרדית אבק הבית או אבקנים הנישאים באוויר, ולאחר מכן ניתן טיפול אקופונקטורה בנקודה ספציפית, בו המחטים מוחדרות בנקודות אקופונקטורה המוכרות לפי הרפואה הסינית כנקודות האחראיות לגרד של העור.

במצב אחר, לאחר החשיפה לאלרגנים ניתן טיפול אקופונקטורה בנקודת-פלסבו, כאשר המחטים הוחדרו לאזורים בעור שאינם מקובלים לפי הרפואה הסינית. בסיטואציה השלישית, החולים לא קיבלו כל טיפול.

החוקרים מצאו כי חומרת הגרד הייתה קלה יותר לאחר אקופונקטורה אמיתית, בהשוואה לחומרת הגרד לאחר פלסבו או העדר טיפול.

כאשר החוקרים חשפו את עור החולים לאלרגנים בפעם השנייה, ההתלקחויות היו פחות חמורות לאחר אקופונקטורה עם החדרת המחטים לנקודות-ספציפיות. עם זאת, באשר לגרד, התועלת של אקופונקטורה אמיתית או פלסבו הייתה דומה, בהשוואה לתוצאות במקרים בהם לא ניתן טיפול.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא, במטרה לבחון אם וכיצד אקופונקטורה עשויה לסייע בחולים עם אקזמה.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם