גריסי פנינה – יעילים לכאבי פרקים ובצקות

דוד פרלה

הגריסים הם בעצם שעורה מעובדת, שהסירו ממנה את הנבט והקליפה, אך בשונה מדגנים אחרים יש בה עדיין חומרים מזינים (סידן, ברזל, אשלגן ומעט ויטמיני B, בעיקר 3B). מקורה מאזור סין-טיבט והיא גדלה בקלות באזור ההימלאיה.

ההשערה היא שהשעורה היא הדגן הראשון שגודל על ידי בני אדם והייתה ידועה לא רק במזרח, אלא גם במצרים העתיקה, ביוון וברומא. היא נחשבת ל 'פנינת יופי' במזרח, מאחר ומייחסים לה את היכולת לנקות שאריות שומן וחלבונים מהכליות ומהמעיים. בזמן האחרון "גילו" אותה מחדש כגרעיני שעורה מלאים לבישול.

היבט הסיני, גריסי הפנינה הן מאכל בעל אנרגיה קרירה. טעמה מתוק ו/או חסר טעם. מגיעה אנרגטית למרידיאן הטחול, הריאות והכליות. הכיוון שלה כלפי מטה.

תועלת בריאותית – יש לגריסי הפנינה יכולת טובה לנקז לחות ובצקת מהגוף על ידי שיתון ולטפל בפצעים מוגלתיים. יכולתה להפחית לחות, בנוסף מחזקת את הטחול ומפסיקה שלשול. הגריסים יעילים גם לטיפול בכאבי פרקים המערבים לחות וחום, במצב שבו המפרק חם, נפוח, מלווה בתחושת כבדות ולעיתים גם בנימול בגפה.

ניתן למצוא את גריסי הפנינה בכל סופרמרקט והן משמשות בעיקר לעיבוי מרקים ותבשילים ואינן מצריכות זמן בישול ממושך ולפעמים אינן מצריכות אפילו השרייה.

נקודה נוספת לזכותן היא האינדקס הגליקמי הנמוך שלהן- 25 (אינדקס גליקמי מציין כמה מהר מזון נכנס לדם ומעלה את רמת הסוכר). נתון זה הופך את גריסי הפנינה למזון חשוב מאד לכל אלו שיש להם בעיות עם רמת הסוכר בדם (כולל נשים בהריון שיכולות לפתח בעיות כאלו ביתר קלות).

 

מתכון – מרק גריסי פנינה

מצרכים:

1 וחצי כוסות גריסי פנינה

2 בצלים בינוניים קצוצים

2 עגבניות קלופות, חתוכות לקוביות

1 גזר מגורר גס בפומפייה

1 גבעול סלרי חתוך לחתיכות של כחצי ס"מ

1/3 כוס פטרוזיליה

1/3 כוס כוסברה קצוצה

חצי כפית פלפל שחור

קורט כורכום

3 כפות שמן

3 וחצי ליטר מים

1 כף אבקת מרק

מלח לפי הטעם

אופן ההכנה:

מטגנים את הבצל הקצוץ עד לשקיפות, מוסיפים את העגבניות וממשיכים בטיגון למשך 5 דקות נוספות. בחושים מידי פעם. מוסיפים את הגריסים, הסלרי, המים, והתבלינים. בוחשים ומבשלים כ3/4 שעה לאחר הרתיחה. כ-20 דקות לפני סיום הבישול מוסיפים את הגזר, הפטרוזיליה והכוסברה.

בתיאבון!

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם