משקאות חלב – לא לסובלים מאסטמה

דוד פרלה

הטיפול בג', נער אסטמתי, כלל טיפול בצמחי מרפא, דיקור, פעילות גופנית ותזונה נכונה, נטולת מוצרי חלב. כל אלו יחד עזרו לג' לנשום בריא.

ג', נער כבן 14, הגיע לקליניקה עם אמו. פניו היו חיוורות ועיניו נפוחות. האם פתחה ואמרה: "הילד כמעט נחנק לי אתמול. באמצע הלילה הוא קיבל התקף של קוצר נשימה, ורצנו איתו לבית החולים. הסיפור נמשך כך כבר שלוש שנים. מה עושים? אי אפשר לחיות רק על משאפים."

אסטמה היא מחלה שכיחה מאוד אצל ילדים המאופיינת בדרך כלל בקשיים בנשימה ("צפצופים") והצתברויות של ליחה. ההתקפים מופיעים לרוב בלילה, אם כי לעיתים גם ביום, בעיקר בחורף, באביב ובזמן שינויים דרסטיים במזג האוויר. לאסטמה ברפואה הסינית כמה גורמים, פנימיים וחיצוניים. הגורמים החיצוניים הם חשיפה לקור או לחום בעקבות שינוי פתאומי במזג אוויר ומגע עם גורמים אלרגיים כמו עשן, אבק או מאכלים שאליהם הגוף רגיש. הגוף בתגובה לכל אלה, מפתח ליחה פנימית החוסמת את דרכי הנשימה.

מבחינת הגורמים הפנימיים מעניין לראות שהרפואה הסינית מקשרת את תופעת האסטמה לא רק עם החולשה של הריאות אלא גם עם חולשה של מערכת העיכול, שתפקידה חשוב לסילוק הצטברויות של לחות בגוף, וגם עם הכליות, שתפקידן חשוב ברפואה המזרחית ביצירת נשימה עמוקה יותר (נשימת בטן ביוגה).

מבחינת האספקט הפסיכולוגי, אסטמה, כידוע, מוזכרת ברפואה לא מעט כמחלה פסיכוסומטית. הסינים מיחסים לריאות תפקוד חשוב מאוד מבחינה רגשית, בהיותן האיבר הפנימי הראשון בגוף שבא במגע עם העולם החיצוני – האוויר. לפי כך, הרבה בעיות רגשיות משפיעות ישירות על הנשימה.

לג' המלצתי על כמה דברים חשובים מאוד לתהליך ההחלמה של חולי אסטמה: הימנעות ממוצרי חלב, שאינם מתעכלים טוב בגוף ועוזרים ביצירת ליחה, ופעילות גופנית (במיוחד שחייה).

כמו כן, מעבר לסדרת הטיפולים בדיקור ובצמחי מרפא סיניים המתאימים לילד, מומלץ גם לשתות תה המורכב מכוס מים רותחים שבושלו עם צמח הסירפד כשהוא כתוש. גם הליצ'י ידוע בסין כמועיל לאסטמה (מאדים 120 גרם ליצ'י מיובש במינון של פעם ביום).

הטיפול בג' נמשך מספר חודשים, והטבה מאוד משמעותית חלה במצבו בעקבות צמחי המרפא הסיניים, הדיקור, התזונה הנכונה (כאמור, ללא מוצרי חלב) והפעילות הגופנית. כל אלו יחד עזרו לג' לחזור ולנשום בצורה תקינה ללא משאפים.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם