סובלים מפסוריאזיס? 15 הרגלים רעים שכדאי להימנע מהם

על אף שפסוריאזיס נחשבת למחלת עור שפירה שאינה מזיקה, מדובר במחלה כרונית המציקה מאוד לסובלים ממנה. הסימנים לפסוריאזיס הם אזורים יבשים במיוחד על פני העור, המופיעים במיוחד במרפקים, בברכיים ובקרקפת. נגעי העור האלו מכוסים בקשקשים מגרדים הגורמים לאי נוחות יום-יומית. פעמים רבות פסוריאזיס לא מאובחן כראוי (בעיקר על ידי החולים עצמם), דבר המוביל לטיפול שגוי המחמיר את הבעיה.

זו הסיבה שנוסף על טיפול נכון, מומלץ להכיר גם את ההרגלים שיכולים להוביל להתפרצות המחלה ולהחמרתה.

הנה 15 דברים שחשוב להימנע מהם אם אתם סובלים מפסוריאזיס:

1. יותר מדי מתח: נסו להישאר רגועים

שליטה בתגובות שלנו למצבי מתח אינה דבר קל, יחד עם זאת מצבים המובילים להצפה רגשית גורמים לעלייה בלחץ הדם ולתגובה דלקתית בעור. לכן מומלץ מאוד ללמוד כיצד להישאר רגועים גם אל מול מצבים מלחיצים.

2. שתיית אלכוהול: מחמירה את המחלה

אמנם אלכוהול אינו גורם לפסוריאזיס, אבל הוא יכול לגרום להחמרה בסימפטומים של המחלה. הסיבה היא שאלכוהול מעלה את טמפרטורת הגוף וגורם לאדמומיות בעור – מצב שגם הוא מוביל לדלקתיות של העור.

3. משקל עודף: שמרו על משקל תקין

על אף שהקשר בין שתי התופעות נראה מקרי בהחלט, מחקר מצא קשר בין משקל עודף להופעת פסוריאזיס. לכן שימו לב למה שאתם שמים בצלחת שלכם והימנעו מנשנושים.

4. אכילת מזונות עשירים מדי: הקפידו לאכול טרי

תזונה עשירה בגלוטן ובמוצרי חלב, במיוחד אם יש לכם רגישות לאחד מהרכיבים האלו, יכולה להוביל גם היא להתלקחות של דלקת. זו אחת הסיבות שמומלץ להיצמד לתזונה המורכבת בעיקר ממזונות טריים שאינם מעובדים. תזונה כזו תעזור לנקות את הגוף במקום להעמיס עליו.

5. טיפול שגוי בעור: בדקו שהתכשירים בטוחים

על פי רוב יש לטפל בפסוריאזיס באמצעות תכשירים ספציפיים. מומלץ להימנע מתכשירים המגרים את העור ועלולים להחמיר את מצבו. בדקו תמיד שהתכשיר בטוח ושהוא נבדק דרמטולוגית, כדי להבטיח שהדלקת לא תתקרב אליכם.

6. גירוד: עלול להוביל לזיהום

כולנו יודעים שלגרד או אפילו רק קצת לשפשף מקלים על הגירוי ועל תחושת הגירוד. יחד עם זאת גירוד ושפשוף של העור יכולים להוביל גם לזיהום של המקום הפגוע ולהחמרת המצב.

7. עישון: עלול להחמיר את המחלה

בדיוק כמו אלכוהול, גם עישון עלול לגרום להחמרה של פסוריאזיס, אצל אלו שכבר סובלים מהמחלה. השתדלו לקצץ במספר הסיגריות שאתם מעשנים. כמובן שעדיף להפסיק לעשן לחלוטין.

8. שימוש בקרם לחות לא נכון: בחרו קרם המרגיע את העור

לחלוח העור הוא הכרחי כאשר סובלים מפסוריאזיס. בחרו קרם לחות המרגיע את העור והופך אותו לרך וגמיש יותר. הקפידו על כך במיוחד אם אתם נוהגים לשהות שעות רבות בחדרים ממוזגים או מחוממים.

9. להתקלח יותר מדי: עלול לגרות את העור

מים קשים העשירים בכימיקלים וסבונים המגרים את העור… מרכיבים כאלו עלולים להגביר תסמינים של פסוריאזיס. מקלחת אחת ביום מספיקה בהחלט כדי להימנע מהחמרה במצב העור שלכם.

10. להזניח ולא לטפל: הקפידו להיבדק אצל רופא עור

הדבר החמור ביותר שאתם יכולים לעשות הוא לא לטפל בפסוריאזיס שלכם. עם הופעות הסימנים הראשונים עליכם לפנות לרופא עור ולקבל ממנו המלצות לטיפול המתאים למצבכם. הרופא יאמר לכם מה עליכם לעשות ומה עליכם לא לעשות כדי לשפר את מצב העור שלכם.

11. לבחור את השמפו הלא נכון: עלול להחמיר את הגירוד בקרקפת

אם אתם סובלים מפסוריאזיס בקרקפת, עליכם ללמוד כדי לטפל נכון בעור הקרקפת. עליכם להשתמש בשמפו לעור לרגיש או לבקש את עצת רופא העור שלכם.

12. היגיינה לקויה

טיפול בפסוריאזיס כולל היגיינה מושלמת. עליכם להקפיד על שטיפת ידיים ועל מקלחת יסודית פעם ביום.

13. לטפל בעצמכם ללא רופא

לנסות לטפל בעצמכם ללא עצה מרופא המשפחה או מרופא העור שלכם עלול להוביל להחמרת מצב העור שלכם. מומלץ לשמוע לעצת מומחה בעל ניסיון על פני דחייה והימנעות  מביקור אצל רופא, תוך ניסיון לפתור את הבעיה בעצמכם.

14. ליטול תרופות ללא מרשם וללא אבחנה

אל תיטלו תרופות ללא אבחנה ראויה מרופא! ייתכן וכבר ניגשתם לבית המרקחת השכונתי וביקשתם את עצת הצוות והרוקחים והם נתנו לכם פתרונות מגוונים. יחד עם זאת עליכם להיות בטוחים שיש בידיכם את כל המידע שאתם זקוקים לו, לפני שאתם נוטלים תרופה כזו או אחרת.

15. קעקועים: החשיבות בהתייעצות עם רופא עור

במידה ואתם סובלים מפסוריאזיס ורוצים לעשות קעקוע, חשוב מאוד להתייעץ על הנושא עם רופא העור שלכם עוד טרם ביצעתם את הקעקוע. הדבר נכון גם לגבי הסרת קעקועים קיימים. יש לשקול את מצב העור, מצב הפסוריאזיס וכמו כן לאחר שקלול הנתונים, לבחור את שיטת ההסרה המתאימה ביותר.

הטיפול הטבעי בפסוריאזיס, על פי הרפואה הסינית, רואה במחלה סימן ליציאת הגוף מאיזון. לכן הטיפול הסיני מתמקד בהחזרת הגוף לשיווי המשקל הטבעי שלו. חזרת הגוף למצבו הטבעי והבריא משפר את מצב העור, מעלים את היובש והפצעים ומפסיק את הגרד המטריד.

הטיפול מתבצע רק לאחר אבחון מקיף ומעמיק והוא כולל כמה שיטות: דיקור סיני (אקופונקטורה), פורמולות של צמחי מרפא, משחות טבעיות ולעיתים גם שינוי תזונתי או תוספי תזונה ספציפיים.

הדיקור הסיני מתאים לכל גיל (גם לפעוטות), הוא אינו פולשני ואינו כואב. הדיקור מפחית את הגרד ומקל על הסבל המיידי הנגרם מפסוריאזיס. כמו כן הוא מחזיר לתפקוד בריא את מערכות הגוף שיצאו מאיזון והובילו להתפרצות המחלה. כך הדיקור הסיני וצמחי המרפא המותאמים אישית לכל אחד, מטפלים בשורש המחלה ולא רק בסימפטומים שלה.

צמחי המרפא מותאמים באופן אישי לכל מטופל, שכן אין אדם הזהה למשנהו, גם כשמדובר בפסוריאזיס. פורמולות הצמחים הייחודיות מזינות את העור ומעניקות לו לחות, מסייעות בהפסקת הגרד ומשפרות את המצב הרגשי והנפשי של המטופל.

משחות העור הטבעיות, גם הן מותאמות באופן אישי והן מסייעות בשיקום העור ובייצובו.

התזונה המותאמת אישית ותוספי התזונה תומכים בתהליך כולו ומסייעים בהחלמה מהירה יותר.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם