מחקר: פורמולת צמחי מרפא סינית יעילה לצמצום התפרצות הפסוריאזיס

דוד פרלה

מטרת הטיפול בפסוריאזיס היא להאט את הצמיחה המהירה של התאים בעור שגורמים לפסוריאזיס, כדי לצמצם את הדלקת. מטרה נוספת של הטיפול היא להאריך את משך הזמן שבין התפרצויות המחלה ואף למנוע התפרצויות נוספות כמעט לחלוטין.

הטיפולים העומדים לרשות חולי פסוריאזיס הם מוצרים למריחה על העור, טיפולים באור (פוטותרפיה) ותרופות למתן דרך הפה. טיפולים אלה אינם מרפאים פסוריאזיס לחלוטין אך יכולים לעזור לשלוט במחלה. בצד אלו קיימים טיפולים ברפואה המשלימה, במיוחד ברפואה הסינית, העוזרים לשלוט מאוד בסימפטומים של פסוריאזיס ומובילים לשיעור נמוך יותר של התפרצויות נוספות. טיפולי פסוריאזיס ברפואה סינית כוללים דיקור סיני (אקופונקטורה), צמחי מרפא, משחות על בסיס טבעי והמלצות לתזונה נכונה התומכת בתהליך. בשנים האחרונות מתבצעים יותר ויותר מחקרים המוכיחים שהטיפול ברפואה סינית עוזר מאוד בהתמודדות עם המחלה.

מטרת המחקר

במחקר פיילוט כפול-סמיות מבוקר פלסבו הוערכה היעילות של שילוב פורמולת הצמחים הסינית PSORI-CM01 להפחתת שיעור ההתפרצויות בקרב חולי פסוריאזיס. במחקר השתתפו 17 מטופלים, שחולקו לשתי קבוצות:

  1. האחת נטלה את פורמולת הצמחים הסינית אשר בנוסף לטיפול החיצוני הסטנדרטי (משחת קלציפוטריאול בטאמתאזון למשך 4 השבועות הראשונים וקלציפוטריאול למשך 8 שבועות נוספים).
  2. השנייה נטלה פלסבו בנוסף לטיפול החיצוני הסטנדרטי.

הפורמולה, בצורת מרתח, הכילה 7 צמחי מרפא: אדמונית (Paeonia), כורכום (Curcuma longa), שוש קירח (Glycyrrhiza glabra), שזיף שחור (Prunus mume) וקיסוסית (smilax glabra).

לקריאת תקציר המחקר במקור, לחצו כאן.

תוצאות המחקר

תוצאות המחקר הצביעו על כך ששיעור המטופלים שחוו שיפור הגבוה מ-50% בחומרת הפסוריאזיס ובשטח שעליו הוא היה מפושט (PASI-50) היה דומה בשתי הקבוצות: 6 מבין 7 מטופלים בקבוצת ההתערבות לעומת 9 מבין 10 מטופלים בקבוצת הפלסבו.

בקרב המטופלים שחוו שיפור במהלך המחלה, נטילת הפורמולה הייתה מלווה בשיעור נמוך יותר של התפרצויות נוספות בתקופת המחקר (1 מבין 6 מטופלים בקבוצת ההתערבות לעומת 6 מבין 9 מטופלים בקבוצת הפלסבו). על אף שלא נמצאו הבדלים מובהקים בין הקבוצות ביחס לשינוי במדד PASI בהשוואה לנתוני הבסיס, החוקרים מסכמים כי נטילת הפורמולה, בשילוב המשחה הסטנדרטית, עשויה לתרום לצמצום התפרצויות המחלה.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם