מדריך תזונה לנשירת שיער

נפתח בצפירת הרגעה: נשירת שיער היא תופעה נורמלית וחלק מתהליך ההתחדשות של הגוף. אבל נשירת שיער מוגברת כבר מעידה על בעיה שיש להתייחס אליה. ככלל, נשירה של עד מאה שערות ביום נחשבת נורמלית. כל קצב נשירה שהוא מעבר לכך, מצביע על בעיה שיש להתייחס אליה.

שינויים הורמונאליים, מצבי לחץ ומתח, תרופות מסוימות, דיאטות קיצוניות – אלה ועוד עלולים להתבטא בנשירת שיער אצל נשים או גברים. תזונה נכונה היא דרך יעילה וטבעית לטפל בנשירת שיער, לחזקו ולהחזיר לו את הברק והמרקם הנכון.

אז מה עושים כשקווצות השיער נערמות על רצפת המקלחת והמברשת מתמלאת בכל בוקר מחדש? קבלו המלצות לתזונה נכונה ושפויה המיועדת לחיזוק השיער, וכן מה הם המזונות המזיקים לשיער ושמהם מומלץ להימנע.

מה כדאי לאכול כדי לחזק את השיער

חלבונים וחומצות אמינו

לגוף יש סדרי עדיפויות לחלוקת החלבון בגוף, ואם כמות החלבון בתזונה אינה מספיקה, אזורים פחות חיוניים לבריאות, כמו השיער, לא יקבלו את חלקם. לכן, העשירו את ארוחותיכם במנות חלבון. ביצים ובשר הם כמובן מקור מצוין לחלבון איכותי מן החי ולחומצות האמינו הבונות אותו בגוף. קטניות יספקו תחליף הולם מן הצומח.

שומן מן הצומח

שומנים טובים ואיכותיים מן הצומח מזינים את זקיקי השיער ומחזקים את שורשיו. שמן זית, אבוקדו, טחינה, שמן קנולה, אגוזים ופיצוחים הם בין המקורות המעולים לשמן צמחי בריא ובלתי רווי, שאינו מעלה את רמת הכולסטרול ואינו פוגע בכלי הדם.

ירקות ירוקים

עלים ירוקים וירקות בצבע זה הם מקור מצוין לברזל. המינרל האדמדם נחוץ בגוף למגוון רחב של תפקידים, ובין היתר גם להזנה של השיער. רמה נמוכה שלו בדם עלולה להתבטא בין היתר בנשירת שיער.

נמצא ברזל בעלים ירוקים, וככל שצבעם הירוק כהה יותר כך גבוהה בו רמת הכלורופיל – והברזל בעקבותיו. תרד, חסה ערבית, ברוקולי, עלי בייבי, בזיליקום, רוקט ועוד מגוון רחב של עלים עם אפס קלוריות ומאה אחוז בריאות.

מה לאכול כדי למנוע נשירת שיר אצל נשים

ביוטין

ויטמין מקבוצת B אשר בדרך כלל אינו חסר בגוף מאחר והוא מיוצר על ידי חיידקי המעיים. אבל נטילת אנטיביוטיקה עלולה להוריד את רמתו בגוף והדבר עלול להתבטא בנשירת שיער. ביוטין מחזק את השיער ואת הקרקפת, ולכן חשוב לטיפול בנשירה.

את הביוטין נמצא במאכלים המכילים את יתר הוויטמינים מקבוצה B, כמו אגוזים ופיצוחים (גרעיני חמניה לא קלויים ולא מומלחים הם מקור מצוין), שמרי בירה, שיבולת שועל, אורז מלא וקטניות.

ויטמין C

ויטמין זה חיוני לייצור קולגן – חלבון בעל תפקידים רבים בגוף, ולענייננו מחזק את זקיקי השיער. קיווי, גמבה, פירות הדר, פפאיה ותותים הם בין המקורות הטובים לוויטמין חיוני זה.

אבץ

עוד מינרל חיוני, הנמצא בגוף האדם ברמה מזערית (מינרל קורט), אך חשיבותו מרקיעה שחקים. בין שלל תפקודיו הוא גם מגן על הקרקפת ומחסור בו יתבטא בין היתר בנשירת שיער. אבץ נמצא בקטניות כמו עדשים, שעועית וחומוס, וכן בבשר בקר ודגנים מלאים.

חלבון סויה

מחקרים מצאו כי חלבון סויה מעודד את צמיחת השיער בשיעור של 10%-15%. פולי סויה, טופו ואדממה הם מקור מצוין לחלבון ייחודי זה, לצד גבינות ויוגורט על בסיס סויה.

לא אצלי בצלחת: מאילו מאכלים כדאי להימנע?

שומנים מן החי

שומן אכן נדרש לשיער, אלא שרבים מקשרים את הצורך בשומן לשיער עם צריכת שומן מוגברת. התוצאה דווקא הפוכה, כי שומן מן החי מעלה את רמות הכולסטרול ובדרך כלל גם של הטסטוסטרון, ושיעור מוגזם מהם גורם לנשירת שיער ואף להתקרחות (רמה גבוהה של טסטוסטרון היא אחת הסיבות המובילות להתקרחות בקרב גברים). לכן, יש לצמצם את צריכת השומן מן החי ובמקביל לצרוך שומן מן הצומח. כך יקבל הגוף את אב המזון החשוב, שומן, והשיער לא רק שלא ייפגע אלא אף ירוויח (ולמי שלא עקב ר' הפרק על שומן מן הצומח).

אלכוהול

כל הדברים הטובים שאכלנו יכולים להיזרק לפח אם שותים אלכוהול. אלכוהול מונע ספיגה טובה של אבץ וויטמין C, וכן של החומצה הפולית. לכן, אם אתם מקפידים על תזונה לשיקום השיער, הסתפקו במנת אלכוהול אחת ביום, לפחות עד שהשיער ישוב וישתקם.

פחמימות וסוכר

עודף פחמימות הופך לעודף סוכר בדם, דבר הפוגע בהזנת השיער. וכשהשיער אינו מקבל את חומרי התזונה הנחוצים, הוא נחלש ונושר. פחמימות נחוצות כמובן לגוף, אבל בשיעור מתון ושקול.

קפה

בדומה לאלכוהול, גם כמות מוגזמת של קפה פוגעת בספיגת חומרי התזונה החיוניים לשיער ומורידה את התועלת שעשויה לנבוע מצריכתם. לכן, כוס קפה אחת בבוקר – וגמרנו.

אם תרצו תהליך שהוא מעבר לשינויים בתזונה, במרפאה של דוד פרלה, פותח טיפול ייחודי מערכתי, המשלב דיקור סיני, צמחי מרפא, תזונה נכונה ותמיסות טבעיות להזנת עור הקרקפת. הטיפול מניב תוצאות מצוינות.

לקביעת תור ולמידע נוסף, מלאו פרטים בטופס המצורף או התקשרו ונשמח לעזור.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם