כתמים אדומים על העור – מה הגורמים ואיך מטפלים?

דוד פרלה
  • כתמים אדומים שמופיעים על העור, עלולים להוות סימן לבעיה בריאותית רצינית. כאשר הכתמים מופיעים בצירוף תסמינים נוספים, כמו חום, כאבים או קשיי נשימה – חשוב להיבדק ולשלול אפשרות למחלה.
  • הטיפול בכתמים אדומים בפנים ועל העור מתבצע לרוב באמצעות משחות טבעיות, דיקור סיני ושינוי תזונתי, בהתאם לגורם להופעת הכתמים.

המלצות מטופלים ורופאים

המלצות רופאים | 06.07.2020

פרופסור הנרי טראו: ״הטיפול המשולב במחלות עור מקצר את זמן ההחלמה״

המלצה של פרופסור הנרי טראו על דוד פרלה

דוד פרלה מוכר לי שנים רבות כמטפל ברפואה משלימה – רפואה סינית הוליסטית המשלבת אקופונקטורה ונתינת צמחים עם תכונות ייחודיות.

דודי התחיל לעבוד במרפאת עור בתל השומר לפני הרבה שנים והיה בעצם הראשון שפתח שירות בדיציפלינה זאת. הוא עבר השתלמות מיוחדת בסין בתחום הרפואה הסינית במחלות עור, לדעתי היחיד בארץ.

משך כל השנים עבדנו ביחד, אנחנו ברפואה קונבנציונלית ודודי פרלה ברפואה משלימה. טיפול משולב זה הביא לתוצאות לא מבוטלות ואין ספק שהיה לעזר רב למטופלינו.

ברצוני להוסיף גם שהטיפול המשולב דהיינו רפואה קונבנציונלית + אקונפוקטורה במחלות עור כרוניות כמו דרמטיטיס אטופית, פסוריאזיס, אורטיקריה, אקנה, אלופציה אראטה, סבוריאה, מקצר בהרבה מקרים את ההחלמה.

יש עבודות שפורסמו על השילוב שמוכיחות את זה.

דודי פרלה פירסם אתי ועם ד״ר פרס סלמה עבודה בדרמטיטיס אטופית שאף היא הולכת לאותו כיוון.

פרופסור הנרי טראו
רופא בכיר מחלקת עור ביה"ח שיבא
לשעבר מנהל המחלקה

המלצות רופאים | 09.07.2020

ד״ר שרון באום: ״ממליצה בחום לשלב את הרפואה הסינית בטיפול הקונבנציונלי בבעיות עור״

המלצה של ד

מהיכרותי עם דוד העובד במחלקת העור ביחד עימי בבית החולים שיבא מזה 15 שנה נוכחתי ביכולותיו לשלב בצורה אינטגרטיבית טיפולי רפואה סינית – דיקור וצמחי מרפא – עם הטיפול הרפואי הקונבנציונלי הניתן במחלקתנו. שילוב זה הביא לתוצאות קליניות מצוינות במגוון גדול של חולים הסובלים מבעיות עור.

במסגרת העבודה במחלקת העור צבר דוד ניסיון טיפולי רב בעקרונות הרפואה הקונבנציונלית ואף הראה בעבודות ומחקרים שפורסמו בעיתונים רפואיים את יעילות השילוב של הטיפול ברפואה סינית באטופיק דרמטיטיס ואורטיקריה.

לדוד יכולת טיפולית גבוהה במגוון בעיות עור ומסירות רבה למטופליו.

אני ממליצה בחום לכל מטופל לשלב את הרפואה הסינית במסגרת הטיפול הקונבנציונלית בבעיות עור שכיחות כגון אטופיק דרמטיטיס, אורטיקריה, פסוריאזיס, סבוריאה, אלופציה אראטה (נשירת שיער), ויטיליגו, אקנה.

בכבוד רב,
ד״ר שרון באום
ס. מנהל מחלקת עור ביה״ח שיבא

המלצות רופאים | 02.07.2020

ד״ר אנה לכוביצקי: ״לדוד פרלה היכולת לשלב בצורה מוצלחת רפואה סינית עם טיפול קונבנציונלי״

המלצה של ד

במהלך שנים של עבודה משותפת במטופלים הסובלים ממחלות שיער שונות כגון אלופציה אראטה, ליכן פלנו-פילאריס, סבוריאה, פסוריאזיס של הקרקפת ועוד, נוכחתי שלדוד היכולת לשלב בצורה מוצלחת רפואה אינטגרטיבית הכוללת טיפול ברפואה סינית, בדיקור וצמחי מרפא, עם טיפול קונבנציונלי. שילוב זה תורם לשיפור באיכות החיים של המטופל, הפחתת מתח המהווה מרכיב משמעותי במחלות אלו ועזרה בתהליך הריפוי.

לדוד ניסיון טיפולי רב אותו צבר לאורך 15 שנות עבודה ברפואה סינית במרפאת העור בבית החולים שיבא ומסירות רבה למטופליו.

אני ממליצה בחום על שילוב מוצלח זה של רפואה קונבנציונלית עם רפואה אינטגרטיבית.

בברכה,
ד״ר אנה לכוביצקי
מומחית למחלות שיער
מחלקת עור ביה״ח שיבא

העור מדבר אלינו. כיוון שאין לו מילים הוא עושה זאת באמצעים אחרים. כאשר הגוף סובל ממחלות שונות ומצבים של חוסר איזון בגוף, הוא "מודיע" לנו על כך על ידי סימנים המופיעים על פני העור שלנו. כאלה הם למשל הכתמים האדומים שמופיעים לפתע על פני העור במקומות שונים בגוף.

כתמים אלה מופיעים במגוון צורות וגדלים, לעיתים בודדים ולעיתים מרובים, לעיתים באזור אחד ולעיתים על פני כל הגוף. כאשר כתמים אדומים מופיעים על פני העור עלינו להבין מה גורם להם וכיצד ניתן להעלים אותם על ידי מציאת פיתרון והשבת האיזון לגוף.

מתי צריך להיבדק?

ישנם גורמים שונים להופעת הכתמים – חלקם קלים לטיפול ואחרים מהווים בעיה בריאותית רצינית. בסופו של דבר אין תחליף להתייעצות עם איש מקצוע אבל יש מקרים שבהם חשוב עוד יותר להיבדק:

  • כשישנם סימפטומים נוספים מלבד הכתמים: חום, כאב חד, הופעת שלפוחיות, קשיי נשימה וכדומה.
  • כאשר הטיפול שניסיתם איננו עוזר והכתמים אינם נעלמים.

הופיעו לי כתמים אדומים בעור – מה אפשר לעשות?

ישנן גישות שונות לטיפול בגורמים להופעת הכתמים האדומים. הרפואה הסינית מציעה מספר דרכים לטיפול שאותן יש להתאים לגורם ולמטופל.

משחות להקלה ולהרגעת העור

משחות ממרכיבים טבעיים שמבוססות על צמחי מרפא שונים ונקיות מכימיקלים. למשחות יש תפקיד כפול – הקלה על הגירוי, היובש ושאר התופעות הנלוות לכתמים האדומים; טיפול בסימפטומים עצמם במידת האפשר על מנת להחזיר את הגוף בכלל ואת העור בפרט לתפקוד תקין.

דיקור סיני (אקופנקטורה)

טיפול שניתן לחלק לשני שלבים – החזרת האיזון לאזור הפגוע ולארח מכן החזרת האיזון לגוף כולו וטיפול בגורמים העמוקים שהוציאו אותו מאיזון.

האם ניתן לשלב את הטיפול הטבעי בטיפול הרפואי המקובל?

הגישה הטיפולית של דוד פרלה היא שבמיוחד במקרים בעלי דרגת חומרה בינונית וקשה, מומלץ במידת הצורך לשלב את הטיפול הטבעי כטיפול תומך בטיפול הרפואי הקונבנציונלי המקובל. שילוב זה יביא להשגת תוצאות מירביות להקלה מהירה במצב העור, להפחתה בצורך בתרופות עם תופעות לוואי, לזירוז בתהליך ההחלמה הטבעי של הגוף ויאפשר גם במחלות עור כרוניות עקשניות הפוגות ארוכות יותר ושיפור משמעותי באיכות חיי המטופל. דוד פרלה עובד בשיתוף פעולה עם רופאי עור רבים.

מה גורם להופעת הכתמים האדומים?

הופעת הכתמים יכולה לנבוע מסיבות שונות וייתכן והיא סימפטום של מספר מחלות. חשוב לציין שבעוד הרפואה המערבית מדגישה גורמים שונים כמו תגובות אלרגיות, מחלות זיהומיות ותגובות לתרופות, הרפואה הסינית מציינת את חשיבות האיזון הפנימי – הופעת הכתמים והמצבים הרפואיים הקשורים בהם עלולה לנבוע מהפרת האיזון הזה ולכן השבתו היא תנאי לריפויים.

אורטיקריה – מחלה נפוצה מאוד אבל גם כזו שרוב החולים נרפאים ממנה ללא סיבוכים נוספים. לצד הופעת כתמים אדומים בהירים ובולטים מעל העור היא מתאפיינת בגירוד מתמשך ומציק. לקריאה נוספת.

דלקת עור אטופית (אטופיק דרמטיטיס) – דלקת שבה המערכת החיסונית של הגוף, בגלל כשל תפקודי, תוקפת את תאי העור. היא מתאפיינת ביובש, גירוד בלתי פסוק ובגירוי. המחלה איננה מדבקת וגם איננה מסוכנת אך היא יכולה לגרום לאי נוחות רבה אצל הסובל ממנה. למידע נוסף על אסטמה של העור.

פסוריאזיס – גם מחלה זו מתרחשת כשמערכת החיסון של הגוף כושלת ומזהה תאים בגוף כמזיקים. הכשל גורם לחילוף מהיר של תאי העור ועל הגוף מופיעים כתמים בולטים אדומים-סגלגלים המכוסים בקשקשים. ישנם מגוון סוגי של מחלת פסוריאזיס  כמו פסוריאזיס בקרקפת,בידיים, בפנים ועוד. למידע נוסף על פסוריאזיס.

דרמטיטיס הרפטיפורמיס – מחלת עור שמופיעה בעיקר אצל חולי צליאק.

פיטיריאזיס רוזאה – מחלת עור נדירה מאוד. סימן ההיכר שלה הוא הופעת כתם בגודל של 3-2 ס"מ – כתם "מבשר" – שאחריו, בהפרש של כשבוע, מופיעים כתמים נוספים מכוסים בקשקשת, בעיקר בחלקי הגוף העליונים ובקפלי עור. הגורם למחלה הוא ככל הנראה וירוס ממשפחת ההרפס. המחלה עוברת מעצמה ויש צורך רק במשחות שיקלו על הגירוד. חשיפה לשמש יכולה לזרז את היעלמות הכתמים. להמשך קריאה.

אלרגיה, לחץ, מזג האוויר – כאשר הכתמים האדומים מופיעים בצורה של פריחה בעור, ייתכן ומדובר בתגובה למגוון רחב של גירויים סביבתיים ואישיים – הגוף מגיב לשינוי כלשהו שמפריע לתפקוד התקין שלו. מגוון הגורמים כולל אלרגיה למרכיב כלשהו (מאוכל ועד פריחת עצים), לחץ נפשי, שינויי מזג האוויר, זיהום מחיידק או וירוס ועוד. הרפואה הסינית מציעה פיתרונות שיכולים לסייע במניעת הופעת פריחה ובטיפול בה לאחר שהופיעה.

מחלות חמורות יותר – לצד המחלות שציינו, חשוב לדעת שכתמים אדומים גם יכולים להיות סימן למחלות חמורות יותר. אם אתם לא בטוחים, חשוב לבדוק את הכתמים אצל רופא עור.

כאשר הגוף מדבר אלינו, עלינו להקשיב לו. הבנת הסיבות להופעת הכתמים האדומים חשובה למציאת הפיתרון המתאים, הן לבעיה הרפואית והן למצבו האישי של המטופל. לשאלות נוספות צרו עמי קשר ואשמח לעזור. 

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם