אלופציה אראטה אצל ילדים

דוד פרלה
  • אלופציה אראטה (Alopecia Areata) היא מחלת עור אוטואימונית בה תוקפת מערכת החיסון של הגוף את זקיקי השיער בהם גדלות השערות.
  • המחלה פוגעת בצמיחת השיער ומאופיינת באיבוד מהיר של שיער בקרקפת. במופע קשה של המחלה היא עלולה להתבטא בנשירת שיער גוף, ולא רק בראש.
  • כמו כן, למחלה בסיס גנטי, וניתן לראות עלייה בשכיחות המחלה בתוך משפחה בה מצוי חולה באלופציה אראטה.
  • הטיפול הטבעי במחלה נועד לשפר את זרימת הדם ולעודד את צמיחת השיער, באמצעים טבעיים וללא תופעות לוואי.
אלופציה אראטה בראש - לפני ואחרי

אלופציה חריפה לפני ואחרי טיפול של 6 חודשים

תמונות לפני ואחרי טיפול

אלופציה אראטה בראש

לפני ואחרי 3 חודשי טיפול

אלופציה אראטה בראש - השפעת הטיפול

לפני ואחרי 3 חודשי טיפול

המלצות מטופלים ורופאים

אלופציה אראטה | 06.02.2014

המלצה על טיפול באלופציה אראטה: ״יש סיכוי להחלמה!״

המלצת מטופל שסבלה מאלפוציה אראטה

לדוד פרלה,

הגעתי למרפאה אחוזת פחדים עקב גילוי של 2 מוקדי התקרחות נקודתית – אלופציה אראטה.

דמיינתי את עצמי חובשת פאה, או עוטפת את ראשי במטפחת, כל זאת לאור כתבות ותמונות מפחידות בהן צפיתי באינטרנט.

כשהגעתי לדוד, שאבתי עידוד רב ובעזרת צמחי מרפא מחזקים ודיקור אכן הגעתי לתוצאות מפתיעות – צמיחה של שיער באותם מוקדים חלקים.

כעבור 3 חודשי טיפול – מוקד אחד נסגר לחלוטין, והאחר בשלבי סגירה.

אז לכל המבוהלים והחוששים – שאבו כוח ותקווה, כי יש סיכוי להחלמה.

כל הכבוד לדוד ולמזכירתו מאיה המעודדת והסימפטית.

המלצות רופאים | 02.07.2020

ד״ר אנה לכוביצקי: ״לדוד פרלה היכולת לשלב בצורה מוצלחת רפואה סינית עם טיפול קונבנציונלי״

המלצה של ד

במהלך שנים של עבודה משותפת במטופלים הסובלים ממחלות שיער שונות כגון אלופציה אראטה, ליכן פלנו-פילאריס, סבוריאה, פסוריאזיס של הקרקפת ועוד, נוכחתי שלדוד היכולת לשלב בצורה מוצלחת רפואה אינטגרטיבית הכוללת טיפול ברפואה סינית, בדיקור וצמחי מרפא, עם טיפול קונבנציונלי. שילוב זה תורם לשיפור באיכות החיים של המטופל, הפחתת מתח המהווה מרכיב משמעותי במחלות אלו ועזרה בתהליך הריפוי.

לדוד ניסיון טיפולי רב אותו צבר לאורך 15 שנות עבודה ברפואה סינית במרפאת העור בבית החולים שיבא ומסירות רבה למטופליו.

אני ממליצה בחום על שילוב מוצלח זה של רפואה קונבנציונלית עם רפואה אינטגרטיבית.

בברכה,
ד״ר אנה לכוביצקי
מומחית למחלות שיער
מחלקת עור ביה״ח שיבא

אלופציה אראטה | 11.10.2019

״הקרחת שהיתה נעלמה כלא היתה״

המלצת מטופל שסבל מאלופציה אראטה

לדוד פרלה היקר,

תודה רבה על הטיפול המסור בבני ניצן. הגיע אליך לפני כשלושה חודשים עם אבחנה של אלופציה אראטה, לפני טיפול הסטרואידים.

הטיפול המסור שלך והידע למתן התרופה המתאימה שיפרה והחלימה את בני. כיום צמחו שיערות והקרחת שהיתה נעלמה כלא היתה.

תודה, תודה, תודה

המלצות רופאים | 06.07.2020

פרופסור הנרי טראו: ״הטיפול המשולב במחלות עור מקצר את זמן ההחלמה״

המלצה של פרופסור הנרי טראו על דוד פרלה

דוד פרלה מוכר לי שנים רבות כמטפל ברפואה משלימה – רפואה סינית הוליסטית המשלבת אקופונקטורה ונתינת צמחים עם תכונות ייחודיות.

דודי התחיל לעבוד במרפאת עור בתל השומר לפני הרבה שנים והיה בעצם הראשון שפתח שירות בדיציפלינה זאת. הוא עבר השתלמות מיוחדת בסין בתחום הרפואה הסינית במחלות עור, לדעתי היחיד בארץ.

משך כל השנים עבדנו ביחד, אנחנו ברפואה קונבנציונלית ודודי פרלה ברפואה משלימה. טיפול משולב זה הביא לתוצאות לא מבוטלות ואין ספק שהיה לעזר רב למטופלינו.

ברצוני להוסיף גם שהטיפול המשולב דהיינו רפואה קונבנציונלית + אקונפוקטורה במחלות עור כרוניות כמו דרמטיטיס אטופית, פסוריאזיס, אורטיקריה, אקנה, אלופציה אראטה, סבוריאה, מקצר בהרבה מקרים את ההחלמה.

יש עבודות שפורסמו על השילוב שמוכיחות את זה.

דודי פרלה פירסם אתי ועם ד״ר פרס סלמה עבודה בדרמטיטיס אטופית שאף היא הולכת לאותו כיוון.

פרופסור הנרי טראו
רופא בכיר מחלקת עור ביה"ח שיבא
לשעבר מנהל המחלקה

אלופציה אראטה | 07.11.2014

המלצה על טיפול באלופציה: ״ההתקרחות נעלמה״

המלצת מטופל שסבל מאלופציה אראטה

לדוד פרלה,

תודה רבה על הטיפול המקצועי, האדיב והמרגיע.

הגעתי עם אלופציה שהתפשטה והפחידה אותי מאוד. הרגעת אותי, התחלת בסדרת דיקורים ונתת לי צמחי מרפא, וכיום, שלושה חודשים אחרי, ההתקרחות נעלמה והשיער חזר לצמוח במקום.

מודה לך מקרב לב.

המלצות רופאים | 09.07.2020

ד״ר שרון באום: ״ממליצה בחום לשלב את הרפואה הסינית בטיפול הקונבנציונלי בבעיות עור״

המלצה של ד

מהיכרותי עם דוד העובד במחלקת העור ביחד עימי בבית החולים שיבא מזה 15 שנה נוכחתי ביכולותיו לשלב בצורה אינטגרטיבית טיפולי רפואה סינית – דיקור וצמחי מרפא – עם הטיפול הרפואי הקונבנציונלי הניתן במחלקתנו. שילוב זה הביא לתוצאות קליניות מצוינות במגוון גדול של חולים הסובלים מבעיות עור.

במסגרת העבודה במחלקת העור צבר דוד ניסיון טיפולי רב בעקרונות הרפואה הקונבנציונלית ואף הראה בעבודות ומחקרים שפורסמו בעיתונים רפואיים את יעילות השילוב של הטיפול ברפואה סינית באטופיק דרמטיטיס ואורטיקריה.

לדוד יכולת טיפולית גבוהה במגוון בעיות עור ומסירות רבה למטופליו.

אני ממליצה בחום לכל מטופל לשלב את הרפואה הסינית במסגרת הטיפול הקונבנציונלית בבעיות עור שכיחות כגון אטופיק דרמטיטיס, אורטיקריה, פסוריאזיס, סבוריאה, אלופציה אראטה (נשירת שיער), ויטיליגו, אקנה.

בכבוד רב,
ד״ר שרון באום
ס. מנהל מחלקת עור ביה״ח שיבא

אלופציה אראטה | 21.04.2009

טיפול מומלץ ואפקטיבי באלופציה אראטה: ״איזור ההתקרחות נעלם לחלוטין״

המלצת מטופל על דוד פרלה

לכבוד דוד פרלה היקר,

בסביבות חודש אפריל 2009 הגעתי אליך סובלת ממחלה אשר הופיעה אצלי בפתאומיות מבהילה: אלופציה אראטה (מחלה אוטואימונית אשר מתאפיינת בהתקרחות פתאומית שמתחילה מנקודה קטנה ומתפתחת להתקרחות גדולה יותר).

מאחר והמקור למחלה אינו ממש ברור כמו גם דרכי הטיפול בה, הייתי במצב של חוסר אונים מוחלט. בטראומה של ממש. דווקא בגלל שהדבר היחיד שוודאי לגבי המחלה הוא ששום דבר לא ודאי/צפוי.

לאחר בירורים מהירים, אך יחד עם זאת מעמיקים, בנושא, גיליתי שדרך הטיפול של הרפואה הקונבנציונלית במחלה זו היא מתן סטרואידים אשר לא רק שאינם מסייעים למיגור התופעה, אלא אף עשויים להגביר אותה במקום אחר ובעוצמה חזקה יותר.

בלית ברירה, מאחר ולא הייתי מוכנה לקבל את מתן הסטרואידים כדרך טיפול בעבורי, החלטתי לנסות את מזלי ברפואה המשלימה – תחום אשר הייתי מאוד סקפטית לגביו בלשון המעטה. פשוט כי לא היה לי מה להפסיד במצב בו הייתי שרויה.

הגעתי אליך דרך הפרסום במעריב של "הכי טובים שיש" ודרך קריאה עליך ועל ניסיונך באינטרנט כתוצאה מכך.

בפגישה הראשונה, לאחר שיחה ארוכה ומעמיקה ומילוי טופס על מנת לקבל מידע רלוונטי וחיוני וכמובן לאחר הסתכלות על מקום ההתקרחות המדובר, הוחלט על טיפול בדיקור סיני אחת לשבוע בשילוב צמחי מרפא 3 פעמים ביום.

זה המקום לציין את סבלנותך הרבה, את המקצועיות אשר בלי אפשרי לפספס, את האמינות הרבה ואת האכפתיות והאנושיות, את הנעימות והרוגע אשר דואג אתה לשדר למטופלים ולא פחות חשוב את הכנות שלך, את עצם היותך מטפל "אמיתי".

לא הבטחת לי בשום שלב דבר. לא תוצאות מיידיות או לא מיידיות לטיפול שאעבור, לא תוצאות חיוביות כאלו או אחרות, לא הסתרת ממני מידע וחשפת בפניי בכל שלב ושלב את מה שהיה עלי לדעת – לטוב ולרע.

בנוסף, לא פסלת את הרפואה הקונבנציונלית אלא אמרת בפירוש שניתן לשלב את הטיפול ביחד עמה (מה שלא עשיתי, אך זה היה מבחירה שלי).

הטיפול נמשך שנה וחודש כאשר בהדרגה ובהתאם לשיפור שחל ב"ה באזור ההתקרחות ירדו מינוני צמחי המרפא כמו גם הדיקור הסיני. כיום, לאחר שנה וחודש (מאי 2010) של טיפול אפקטיבי ומוצלח ב"ה, אזור ההתקרחות אשר היה בעבר גדול בצורה משמעותית ומפחידה, נעלם לחלוטין. במשך השנה וחצי החל בהדרגה לצמוח שיער באזור זה וכעת ב"ה לא ניתן להבחין בכלל בקרחות והשיער צומח בצורה נורמאלית ובריאה.

אין מילים בפי לתאר עד כמה מודה אני לך על הטיפול המסור והיעיל ועל התוצאה החיובית והמשמחת. אני מאושרת כל כך על שבחרתי להיות מטופלת אצלך ויודעת בוודאות כי עשיתי את הבחירה הנכונה, הבטוחה והיעילה ביותר.

אין ספק כי אמליץ עליך בפני אנשים רלוונטיים בכל הזדמנות שתהיה לי מתוך ידיעה מוחלטת שתעשה בעבורם כל אשר אתה יכול בכדי שהטיפול יצליח, ועם הידע, הניסיון והמקצועיות שלך – הסיכויים לכך גבוהים עד מאוד.

בהערכה רבה ותודה ענקית.

טיפול טבעי באלופציה אראטה אצל ילדים

הטיפול הטבעי יכול להשלים טיפול קונבנציונלי במחלה או בנפרד, כמערך טיפולי כולל. הטיפול אינו כולל תרופות או כימיקלים, אינו חודרני או פולשני והוא ירוק וטבעי לחלוטין.

דיקור סיני

משפר את זרימת הדם לאזורי ההתקרחות ומעודד את צמיחת השיער. לדיקור השפעה מווסתת על מערכת החיסון ולכן באלופציה, שהיא תופעה אוטואימונית, הוא עוזר מאוד לזרז את תהליך הריפוי הטבעי של הגוף לצמיחת השיער.

כמו כן, לדיקור השפעה מרגיעה על הנפש, אשר תורמת לריפוי מהיר יותר. הדיקור מתבצע במחטים דקות מאוד ולא כואבות, לזמן מועט, ותוך כדי הסחת דעתו של הילד (באמצעות קריאת ספר, שימוש במכשיר נייד, צפייה בסרטים מצוירים וכו׳).

מזותרפיה

שיטת טיפול חדשנית בה מוחדרת לשכבת העור האמצעית, הדרמיס, תמיסות טבעיות אשר מעוררות את שיקום עור הקרקפת וזקיק השערה. החדרה זו נעשית באמצעות מכשיר הדרמה פן, אשר יוצר בעזרת מחטים זעירות ולא כואבות ניקובים עדינים, אשר מאפשרים למרכיבים הפעילים של התמיסה להגיע לשכבת הדרמיס; כתוצאה מכך, מתעוררת תגובה משקמת ומחזקת לזקיק השערה. טיפול מזותרפיה לשיער עוזר לשיפור זרימת הדם לקרקפת, למניעת נשירת שיער ומעודד צמיחת שיער מחדש. הטיפול מעבה את מראה השיער ותורם למראה שיער מלא ובריא. לסרטון הדרכה של טיפול מזותרפיה (לא כואב) לחצו כאן.

צמחי מרפא

עוזרים לחיזוק הגוף, שיפור זרימת הדם לאזורי ההתקרחות, והרגעת הנפש.

סרום טיפולי למניעת נשירה ועידוד צמיחת שיער

סרום טיפולי הפועל למניעת נשירת שיער ומעודד את צמיחתו. משפר את המראה הכללי של השיער ומקנה לו יותר נפח ובוהק. מיועד למצבי אלופציה ונשירת שיער , מסייע לשימור השיער ושיקום זקיקי שיער חזקים מהשורש. למידע נוסף על מרכיבי הסרום>>

איך מדברים לילד על מחלת אלופציה אראטה?

אלופציה אראטה אמנם שכיחה יותר בקרב ילדים, אך אין זה אומר שהם יודעים להתמודד איתה – למעשה ההפך הוא הנכון. כאשר ילד מקבל את האבחנה אודות המחלה, חשוב להסביר לו מספר דברים: ראשית, חשוב שיידע שהמחלה לא מסכנת את בריאותו בשום צורה, ושלמעשה מדובר במחלה בעלת השפעות אסתטיות בלבד. שנית, חשוב להעביר לילד שמדובר בתופעה שאין לה הסבר רפואי ברור, כלומר, המחלה לא פוקדת אותו כתוצאה מהרגלים מסוימים או מגנטיקה (למרות שאכן נרשמו מקרים מסוימים שבהם הופיעה המחלה אצל קרובי משפחה, טרם הוכח קשר בין התפרצותה לבין גנטיקה) – על מנת שהילד לא ירגיש אשם בשום צורה, או יאשים גורמים חיצוניים אחרים.

עוד דבר שחשוב להדגיש בפני הילד הוא שיש אמצעים רבים לטפל בתסמיני האלופציה אראטה, ושמדובר במצב זמני בלבד, שיחלוף עם טיפול מתאים – ולמעשה אולי אפילו יחלוף מעצמו, שכן מחלה זו עשויה להיעלם באותה המהירות שבה פקדה את הילד.

מאפיינים של אלופציה אראטה בילדים

אלופציה אראטה אצל ילדים יכולה להתאפיין במספר היבטים, כאשר הבולט ביותר מביניהם יהיה נשירת השיער בנקודה או במספר נקודות בקרקפת. בניגוד למבוגרים, אצלם ההתקרחות עשויה להופיע גם באזורים כמו הזקן ואפילו להשפיע על שיער הגוף כולו, אצל הילדים האזור העיקרי שבו גדל שיער הוא הראש – כך שיהיה קל לראות את הקרחות הקטנות אשר נוצרות כתוצאה מהמחלה. בנוסף לכך, חלק מהחולים דיווחו על כך שהרגישו תחושת נימול או כאבים קלים באזורים בהם נשר השיער.

אחד המאפיינים הבולטים הנוספים של אלופציה אראטה אצל ילדים הוא דווקא נפשי – הורים רבים דיווחו שהילדים שלהם חווים קשיים חברתיים, לעג ובידוד מהמעגל החברתי שלהם, עקב המחלה ותסמיניה. עוד על כך תוכלו לקרוא בסעיף הבא.

מהי ההשפעה שיכולה להיות למחלה על הנפש של הילד?

בניגוד לאנשים בוגרים, אשר יכולים להבין את ההתמודדות עם תסמיני ההתקרחות ואיבוד השיער, ולהתייחס למצב כזה בהבנה – ילדים נוטים להיות פחות מפותחים רגשית, ולכן הילד שלכם וחבריו עשויים לראות את התסמינים הללו בתור משהו נלעג. ילד אשר סובל מאלופציה אראטה אולי לא יחווה כאבים פיזיים בשל המחלה, אבל הוא עלול לסבול מביריונות והצקות במעגל החברתי שלו בשל התסמינים האסתטיים שלה; בנוסף, לא מפתיע שילדים החולים בה מפתחים חוסר בטחון בנוגע למראה החיצוני שלהם, או הופכים להיות מודעים לו באופן שלא היו בעבר.

בנוסף, מכיוון שאין הסבר ברור למחלה ולא ניתן לדעת מה גורם לה, ילדים רבים עשויים לפתח חשש וחרדה ממצבם גם לאחר שהוא משתפר משמעותית או אפילו נפתר לחלוטין – שכן הם דואגים מפני הופעת הקרחות בשנית, ללא כל יכולת לעצור את המחלה מלהופיע.

כלים להתמודדות ותמיכה עם המחלה

למרות טבעה המבלבל והמסתורי של אלופציה אראטה, חשוב מאוד לדעת שמדובר במחלה אשר לה קיימים מספר רב של טיפולים היכולים להינתן גם במקביל לטיפול רפואי רגיל  –  .בשל ההיבט הנפשי הבולט במחלה מומלץ לשלב טיפול פסיכולוגי תומך על ידי פסיכולוג רפואי מומחה לילדים שיעשיר את הילד ומשפחתו בכלים להתמודדות עם המחלה. למעשה, מעבר להענקת תמיכה רגשית והכלה לילד שלכם, תוכלו להציע להם גם טיפולים טבעיים ברפואה סינית  אשר מתבססים על הזרמת דם לאזור הקרחות על מנת לעודד צמיחת שיער באזור הפגוע. וויסות ואיזון מערכת החיסון [המחלה היא אוטואימונית ] כגון דיקור סיני [לא כואב ומותאם לגיל הילד ], טיפול המבוסס על צמחי מרפא, וסרום טיפולי אשר נרקח במיוחד לעידוד צמיחת השיער ושיקום של מחלת האלופציה אראטה.

מחלות נוספות שעלולות להופיע עם אלופציה

ככלל, אלופציה אראטה מופיעה אצל אנשים בריאים, אבל מכיוון שהיא נגרמת על ידי פעילות לא תקינה של מערכת החיסון, חשוב לבדוק אם אין היא קשורה במחלות נוספות. ברוב המכריע של המקרים אין צורך בבדיקות מעבדה או בביופסיה כדי לאבחן את המחלה.

מחלות שעלולות להיות קשורות בהופעת אלופציה אראטה:

  • ויטיליגו – מחלת עור אוטואימונית המתאפיינת בכתמים בהירים על העור.
  • מחלות הקשורות בבלוטת התריס.
  • מחלת קרוהן או מחלה אחרת הקשורה בהופעת דלקת בקיבה.
  • דלקת עור אטופית או אסתמה של הנשימה.
  • סוכרת נעורים.

ככלל, במצב בו הגוף תוקף את עצמו, מומלץ להרגיע את הגוף והנפש, להרבות במנוחה ולתת לגוף את התנאים הטובים ביותר להתאוששות ולחזרה מבורכת לאיזון. לכן, מומלץ להקפיד על תזונה מאוזנת ועל פעילות גופנית מרגיעה. למידע נוסף אודות אפשרויות הטיפול באלופציה ולקביעת תור לטיפול, פנו אלינו.

שאלות ותשובות נפוצות

  • המחלה מאופיינת באיבוד מהיר של שיער בקרקפת. במופע קשה של המחלה היא עלולה להתבטא בנשירת שיער גוף, ולא רק בראש.

    ככלל, אבדן שיער של עד 25% נחשב כגרסה מתונה של המחלה, ומעל לרף זה כמופע חזק שלה. איבוד כל שיער הראש נקרא "אלופציה אראטה טוטליס", ושלב זה של המחלה מתאפיין בנשירה במקומות אחרים בהם צומח שיער כמו זקן, ריסים וגבות.

    למחלה השפעה חיצונית ניכרת, וייתכן כי בשל כך נקשרה הופעתה עם מצב רוח ירוד ודיכאון, ובעבר אף נחשבו הללו כגורמים של המחלה. כיום ידוע כי אין קשר בין מצב נפשי להופעת המחלה.

  • כמו עם מחלות אוטואימוניות אחרות, אין לאלופציה אראטה תרופה או טיפול, אך ברוב המקרים השיער חוזר לצמוח במהלך השנה הראשונה למחלה. לכן, במקרים קלים מוטב לא לטפל ולתת למחלה לחלוף מעצמה. המחלה אינה מסוכנת, אינה מידבקת ואינה משפיעה על הבריאות הכללית, למעט ההתקרחות.

    הטיפול המקובל במחלה הוא בסטרואידים – תחילה במשחות חיצוניות ולעתים בזריקות למקומות הנגועים. במקרים קשים ניתנים הסטרואידים בכדורים לבליעה, אך טיפול זה ניתן במשורה היות והוא גורם לתופעות לוואי.

    כמו כן ניתן לטפל באמצעות משחות שונות, כגון מינוקסידיל, שהיא משחה לחידוש צמיחת השיער, אך יעילה רק במקרים קלים, או משחות כמו אנתרלין או DPCP אשר גורמות לתגובה דלקתית ועל ידי כך מערכת החיסון משנה את תגובתה במקום הנגוע ובמקום לתקוף אותו – פועלת לחזקו.

  • כ-0.1-0.2 אחוז מהאוכלוסייה סובל מאלופציה אראטה, ללא הבדלים בין גברים לנשים. המחלה נפוצה בקרב ילדים והם מהווים כ-20% מכלל החולים. שליש מהחולים יפתחו את המחלה עד גיל 20, רק רבע מהם אחרי גיל 40.

    עם זאת, אלופציה אראטה אינה שכיחה בקרב תינוקות ואינה מופיעה לפני גיל שנה. כמו כן, למחלה בסיס גנטי, וניתן לראות עלייה בשכיחות המחלה בתוך משפחה בה מצוי חולה באלופציה אראטה.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם