דרכים טבעיות להקלה על פיטריאזיס רוזאה

פיטריאזיס רוזאה הינה מחלת עור שמופיעה אצל אנשים מכל הגילאים- מבוגרים, צעירים וילדים. המחלה מאופיינת בהופעת כתמים אדומים מגורים המלווים בקשקשת – עור שמתקלף מעל הכתמים וכן בפריחה על גבי העור. כשהמחלה מתפרצת לרוב מופיע כתם אחד גדול במרכז הגוף – בחזה או בגב ולאחר מספר ימים מהופעת הכתם מצטרפים נגעים קטנים רבים במקומות שונים בגוף.

אמנם המחלה יכולה להישמע מעט מפחידה, אולם הנגעים אינם מדבקים או מסוכנים – מדובר במחלה שהיא במרבית המקרים אינה נעימה בשל הופעה של גרד (לעיתים עז). הסיבות להתפרצות המחלה אינן ידועות בשלב זה למדע אך לפי ההשערות, מדובר במחלה שקשורה לווירוס הפפילומה או לווירוס ההרפס. ככזו, ברוב המקרים מחלה מופיעה ב-97 אחוזים פעם אחת ואינה חוזרת. ברוב המקרים המחלה והנגעים נעלמים מעצמם אחרי שישה עד שמונה שבועות.

למרות שהמחלה אינה מסוכנת או מדבקת, הופעתה כתפרחת מפושטת עלולה לגרור אי נעימות –גרד חזק ותופעות פיגמנטציה [שינוי גוון בעור] וליצור מתח נפשי רב בקרב המטופלים. על כן, ריכזנו עבורכם מספר דרכים טבעיות לצמצם את הסימפטומים ולהאיץ את תהליך הריפוי.

 

שמן קוקוס - מקל על תסמיני פיטריאזיס רוזאה

דרכים טבעיות להקלה על תסמיני פיטריאזיס רוזאה

  • אמבטיית שיבולת שועל – כן כן, למרות שזה עלול להישמע מוזר, בשיבולת שועל ישנם מרכיבים וחומרים שיכולים להקל על גרד בעור ועל סימפטומים שונים שמופיעים על העור וזאת באמצעות חלבונים ושומנים ששיבולת שועל מכילה ובהמשך מעניקים לעור שכבת הגנה נוספת.
  •  אז איך עושים אמבטיית שיבולת שועל? טוחנים 2 כוסות של שיבולת שועל במעבד מזון, טחינה דקה ביותר עד שהן שהחלקים הופכים ממש לאבקה דקה דמוית אבק. מלאו לעצמכם אמבטיה במים חמים ופזרו את האבקה שטחנתם במים, היכנסו והירגעו מאמבטיה מרגיעה. אם אין ברשותכם מעבד מזון אתם יכולים להכניס את שיבולת השועל לחיתול בד נקי ולהזרים את מי האמבט דרכו כך שהחומרים שבשיבולת השועל יעברו דרך המים. שהו באמבט במשך כ-10 דקות ולאחר מכן שטפו את עצמכם במים מתוקים.
  • שימוש באלוורה – כולנו ודאי מכירים את המשחה הירוקה שמקורה בצמח האלוורה. הצמח מכיל חומרים רבים בעלי סגולות לעור ובעלות תכונות שונות שמרגיעות גרד ואדמומיות. אתם יכולים לרכוש משחת אלוורה בבית המרחקת או להשתמש בצמח האלוורה עצמו – לעיתים ניתן למצוא בגינות ציבוריות וגם אפשר לגדל אותו בבית. עקרו ענף אחד ומרחו את המשחה שיוצאת מהענף על הפצעים והמגעים.
  • שימוש בשמן קוקוס – מלבד הסגולות של שמן הקוקוס בתחום המזון, יש לו גם סגולות בתחום טיפולי העור והאסתטיקה. לשמן הקוקוס תכונות אנטי בקטריאליות ואנטי פטרת. כמו כן השמן עשיר בחומרים תזונתיים שונים שמעשירים את העור, מחזקים אותו ומעניקים לו שכבות הגנה נוספות לשכבות הטבעיות. לכן, שמן הקוקוס יכול לסייע לעור להחלים מהנגעים.
  • הקפידו לצרוך אומגה 3 – לאומגה 3 ישנם מאפיינים רבים שמסייעים לעור וניתן למצוא אותה באמצעים טבעיים כמו זרעי פשתן שניתן לשלב בסלטים ותבשילים וכך להגדיל את הצריכה של אומגה שלוש. הגדלת כמות האומגה 3 יכולה לסייע להחלמה מהירה יותר.

אימוץ שינויים התנהגותיים

נסו לשמור כמה שיותר על היגיינה אישית בזמן ההחלמה וכל עוד הכתמים מופיעים על עורכם הקפידו להתקלח בצורה יסודית מידי יום כדי להימנע מזיהום הנגעים. כמו כן, הקפידו לא לגרד את הנגעים גם אם זה מעצבן ומציק – אסור לגרד נגעים ופצעים אלא לתת לגוף לבצע את התהליכים שלו ולהחלים ללא הפרעות.

  • הקפידו על לבישת לבוש קליל – לבוש כבד או מחוספס כמו ג'ינס יכול להיות ליצור חיכוך וגרד באזור הנגעים ולכן מומלץ להימנע מלבישה שלו ולאמץ לבוש קליל בתקופת ההחלמה שלא יוצר חיכוך ומקל על הגרד.
  • צאו לספוג את אור השמש – מחקרים הראו שחשיפה של הנגעים אל אור השמש, בזמנים בטוחים ולא חמים מידי, יכולה לסייע להחלמה ולחיטוי של הפצעים. זהו פתרון פשוט ויעיל שמסייע לחולי פיטריאזיס רוזאה רבים להחלים במהירות גבוהה יותר.

לסיכום, ישנן דרכים רבות מאוד להתמודד עם פיטריאזיס רוזאה שעשויות לסייע להרגעת העור ולהיעלמות הסימפטומים במהרה. בחרו את הדרך שנראית לכם טובה ביותר ומתאימה והקפידו להשתמש בה עד להחלמה.

 

 

 

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם