פריחה בעור אצל ילדים: מה הגורמים ואיך לטפל?

דוד פרלה
  • אם גם ילדכם סובלים מפריחה בעור או תופעות גרד חוזרות ונשנות, כנראה שאתם לא לבד. עור של ילדים רגיש וחשוף יותר בהשוואה לעור של אדם בוגר, ולכן אין זה מפתיע שהופעת פריחה בעור אצל ילדים היא תופעה מוכרת.
  • לעור מספר תפקידים חשובים וביניהם הגנת הגוף מפני מזהמים. העור מהווה מעטפת חיצונית וראשונית שמטרתה לשמור על הגוף מהסביבה החיצונית, ועל כן הוא גם האיבר שסופג את המתקפה הראשונית על הגוף. תסמיני פריחה על פני עורם העדין של ילדים עלולים להופיע באיזורים ספציפיים הנוטים להיות רגישים יותר, או להתבטא בצורת פריחה כללית בכל הגוף.
  • חשוב להדגיש כי פריחה בעור אינה מחלה, אלא תסמין למחלות שונות התוקפות את הגוף, שאינן קשורות בהכרח לעור ישירות ומתבטאות בצורת נגעים בצבעים ומרקמים שונים על הגוף.

המלצות מטופלים ורופאים

המלצות רופאים | 06.07.2020

פרופסור הנרי טראו: ״הטיפול המשולב במחלות עור מקצר את זמן ההחלמה״

המלצה של פרופסור הנרי טראו על דוד פרלה

דוד פרלה מוכר לי שנים רבות כמטפל ברפואה משלימה – רפואה סינית הוליסטית המשלבת אקופונקטורה ונתינת צמחים עם תכונות ייחודיות.

דודי התחיל לעבוד במרפאת עור בתל השומר לפני הרבה שנים והיה בעצם הראשון שפתח שירות בדיציפלינה זאת. הוא עבר השתלמות מיוחדת בסין בתחום הרפואה הסינית במחלות עור, לדעתי היחיד בארץ.

משך כל השנים עבדנו ביחד, אנחנו ברפואה קונבנציונלית ודודי פרלה ברפואה משלימה. טיפול משולב זה הביא לתוצאות לא מבוטלות ואין ספק שהיה לעזר רב למטופלינו.

ברצוני להוסיף גם שהטיפול המשולב דהיינו רפואה קונבנציונלית + אקונפוקטורה במחלות עור כרוניות כמו דרמטיטיס אטופית, פסוריאזיס, אורטיקריה, אקנה, אלופציה אראטה, סבוריאה, מקצר בהרבה מקרים את ההחלמה.

יש עבודות שפורסמו על השילוב שמוכיחות את זה.

דודי פרלה פירסם אתי ועם ד״ר פרס סלמה עבודה בדרמטיטיס אטופית שאף היא הולכת לאותו כיוון.

פרופסור הנרי טראו
רופא בכיר מחלקת עור ביה"ח שיבא
לשעבר מנהל המחלקה

המלצות רופאים | 09.07.2020

ד״ר שרון באום: ״ממליצה בחום לשלב את הרפואה הסינית בטיפול הקונבנציונלי בבעיות עור״

המלצה של ד

מהיכרותי עם דוד העובד במחלקת העור ביחד עימי בבית החולים שיבא מזה 15 שנה נוכחתי ביכולותיו לשלב בצורה אינטגרטיבית טיפולי רפואה סינית – דיקור וצמחי מרפא – עם הטיפול הרפואי הקונבנציונלי הניתן במחלקתנו. שילוב זה הביא לתוצאות קליניות מצוינות במגוון גדול של חולים הסובלים מבעיות עור.

במסגרת העבודה במחלקת העור צבר דוד ניסיון טיפולי רב בעקרונות הרפואה הקונבנציונלית ואף הראה בעבודות ומחקרים שפורסמו בעיתונים רפואיים את יעילות השילוב של הטיפול ברפואה סינית באטופיק דרמטיטיס ואורטיקריה.

לדוד יכולת טיפולית גבוהה במגוון בעיות עור ומסירות רבה למטופליו.

אני ממליצה בחום לכל מטופל לשלב את הרפואה הסינית במסגרת הטיפול הקונבנציונלית בבעיות עור שכיחות כגון אטופיק דרמטיטיס, אורטיקריה, פסוריאזיס, סבוריאה, אלופציה אראטה (נשירת שיער), ויטיליגו, אקנה.

בכבוד רב,
ד״ר שרון באום
ס. מנהל מחלקת עור ביה״ח שיבא

המלצות רופאים | 02.07.2020

ד״ר אנה לכוביצקי: ״לדוד פרלה היכולת לשלב בצורה מוצלחת רפואה סינית עם טיפול קונבנציונלי״

המלצה של ד

במהלך שנים של עבודה משותפת במטופלים הסובלים ממחלות שיער שונות כגון אלופציה אראטה, ליכן פלנו-פילאריס, סבוריאה, פסוריאזיס של הקרקפת ועוד, נוכחתי שלדוד היכולת לשלב בצורה מוצלחת רפואה אינטגרטיבית הכוללת טיפול ברפואה סינית, בדיקור וצמחי מרפא, עם טיפול קונבנציונלי. שילוב זה תורם לשיפור באיכות החיים של המטופל, הפחתת מתח המהווה מרכיב משמעותי במחלות אלו ועזרה בתהליך הריפוי.

לדוד ניסיון טיפולי רב אותו צבר לאורך 15 שנות עבודה ברפואה סינית במרפאת העור בבית החולים שיבא ומסירות רבה למטופליו.

אני ממליצה בחום על שילוב מוצלח זה של רפואה קונבנציונלית עם רפואה אינטגרטיבית.

בברכה,
ד״ר אנה לכוביצקי
מומחית למחלות שיער
מחלקת עור ביה״ח שיבא

מה הגורמים העיקריים להופעת פריחה אצל ילדים?

בתור המעטפת החיצונית של הגוף, העור חשוף באופן תמיד לגירויים חיצוניים. אצל ילדים שנמצאים בשלבי התפתחות שונים, העור עדיין רגיש ופריחה בעור היא תופעה מוכרת מאחר והגוף עדיין לא פיתח יכולת התמודדות עם מגוון הגירויים החיצוניים מן הסביבה.

חסימה של נקבוביות הזיעה

בלוטות הזיעה של ילדים נמצאות בתהליך התפתחות, ולעיתים נחסמת הפרשת הזיעה החוצה. כתוצאה מכך, ילדים רבים סובלים מפריחה על העור באיזורים שונים. בדרך כלל הפריחה תתבטא בצורת נקודות אדומות על גבי עור הפנים, מרפקים, רגליים ועוד, והיא נקראת גם פריחת חום.

אלרגיה

אלרגיה אצל ילדים היא דבר שכיח, ולעיתים היא עשויה להתבטא בצורת פריחה על העור. האלרגיה העורית (אטופיק דרמטיטיס) מופיעה לסירוגין באופן מקומי על העור, והיא יכולה להיגרם ממגוון סיבות – אלרגנים במזון, שינויי מזג אויר, אבקנים, בדים, אבק ועוד רשימה ארוכה של גורמים סביבתיים. בשל רגישותם היתרה של ילדים לאלרגנים, מומלץ לחשוף אותם בהדרגה ובאופן מבוקר לגירויים חיצוניים.

סביבה יבשה

עור הילדים רגיש, ולכן בתנאים יבשים ללא לחות עלולים רבים מהילדים לסבול מתופעות חוזרות ונשנות של פריחה. לכן, חשוב להקפיד תמיד ללחח את העור.

זיהום חיידקי או נגיפי

אמנם בעבר, כשלא היו חיסונים זמינים, יותר מחלות זיהומיות תקפו את מערכת החיסון של הילד ולעיתים גרמו לתופעות לוואי של פריחה על העור, אך גם כיום ילדים חשופים למחלות כמו אדמת ואבעבועות רוח ולהופעת פריחה על העור.

טיפול טבעי בפריחה אצל ילדים

במקרים קלים, שימוש בתכשירי לחות טבעיים, הקפדה על מזון שאינו מכיל אלרגנים ידועים, קומפרסים קרים או מקלחות קרות יכולים לזרז את קצב ההחלמה ולהקל על התסמינים. שילוב של הטיפול הקונבציונאלי יחד עם הטיפול הטבעי ברפואה סינית יביא לתוצאות מהירות ויעילות.

עם זאת, במידה ואתם מזהים פריחה חמורה שלא נעלמת תוך מספר שבועות עם חום, קשיי נשימה ונפיחויות חשוב מאוד לפנות לרופא לצורך טיפול.

הרפואה הסינית מציעה טיפול טבעי ויעיל להקלת התסמינים ותוצאות מהירות:

  • תשאול מקיף הכולל אבחון יסודי של מקור הבעיה, על מנת להבין כיצד יצא הגוף מאיזון. לאחר מכן, תתבצע התאמת טיפול אישי.
  • דיקור סיני להחזרת האיזון הדרוש לאזור הפגוע בעור (אקונפוקטורה). הדיקור עוזר בהוצאת "החום" מהגוף, ואת התוצאות ניתן לראות תוך כמה מפגשים.
  • שילוב של צמחי מרפא ומשחות טבעיות שהותאמו באופן אישי למטופל ויעזרו להחזרת האיזון והלחות לעור.

אם גם ילדיכם סובלים מפריחה, אל תתנו להם לסבול! העניקו להם טיפול טבעי, מהיר ואיכותי שיותאם להם באופן אישי. מתלבטים האם הפריחה בעור דורשת טיפול? צרו קשר ונשמח לענות לכל שאלה.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם