פריחה אצל תינוקות – מהי ואיך לטפל?

דוד פרלה

מהי פריחה אצל תינוקות?

פריחה אצל תינוקות, יכולה להתמקד במקום אחד בגוף או באופן מפושט על אזורים שונים. היא עלולה לגרד ולעיתים מתלוות אליה גם תופעות נוספות, כמו חום, בליטות מעל פני העור, יובש או עור סדוק, שלפוחיות ונפיחויות.

"עור של תינוק" לא תמיד חלק כמו שאנחנו מדמיינים. למעשה עורם של תינוקות רגיש במיוחד ופעמים רבות מופיעה עליו אדמומית, פריחה או פצעונים.

פריחה אצל תינוקות עלולה להגרם מסיבות רבות: תגובה לתרופה, תגובה לזיהום או תגובה אלרגית. גורמים שונים יגרמו לפריחות דומות, כיוון שלעור יש מגוון מוגבל של תגובות לגירויים. אסטמה של העור, לדוגמא, יכולה להיראות בדיוק כמו תגובה אלרגית למשהו שהתינוק נגע בו.

פריחות נפוצות אצל תינוקות וילדים

פריחה אצל תינוקות המתבטאת בנקודות אדומות

נקודות אדומות על עור התינוק מופיעות בשל "חררה" או פריחת חום. הנקודות האדומות מופיעות בגלל חסימה של נקבוביות הזיעה בעור התינוק. אמנם, הבלוטות יכולות להיחסם בכל גיל, אך המצב נפוץ יותר אצל תינוקות וילדים כיוון שבלוטות הזיעה שלהם נמצאות עדיין בתהליך התפתחות.

כשהבלוטות חסומות, הגוף מייצר זיעה כרגיל, אך לא יכול להפריש אותה החוצה והיא מצטברת מתחת לעור. כך נוצרות נקודות אדומות וגבשושיות קטנות. כדי לטפל או למנוע התפתחות של חררה, כדאי לשמור על סביבה קרירה ויבשה. אבקת טלק אינה מומלצת כי לעיתים יש בה חומרים המזיקים לעור והיא אינה מזרזת את ההחלמה. כמו כן מומלץ להימנע ממריחה של משחות או קרמים כיוון שהם נוטים לחסום את נקבוביות עוד יותר ושומרים על העור חם ולח.

לקריאה נוספת על נקודות אדומות על העור >>

פריחה אלרגית אצל תינוקות

פריחה אלרגית אצל תינוקות יכולה להופיע בשל אלרגיה עורית (אטופיק דרמטיטיס), המכונה גם אסטמה של העור. אם זה המצב, הרופא יאבחן לפי סיפור המחלה ולפי התבוננות בעור. באלרגיה עורית תופיע פריחה אופיינית במקומות צפויים בעור והיא תבוא ותיעלם לסירוגין. פריחה אלרגית אצל תינוקות ניתנת לטיפול בעזרת לחלוח העור באופן קבוע. מומלץ להיוועץ ברופא באיזה תכשיר מומלץ להשתמש.

אלרגיה בעור יכולה להופיע גם כתוצאה מעקיצות חרקים, מאכלים, תרופות, אלרגנים החודרים דרך דרכי הנשימה, מגע עם גומי או תכשירים קוסמטיים. שימו לב מתי הפריחה הופיעה והאם יש לה קשר למשהו שהתינוק אכל, נגע בו או אפילו האם החלפתם מרכך כביסה. יש להפסיק את המגע עם גורם האלרגיה ברגע שהתגלה.

לקריאה נוספת על אסטמה של העור אצל תינוקות הכנסו >>

פריחה בפנים אצל תינוקות

פריחה אצל תינוקות בפנים ידועה בכמה שמות: נקודות חלב או נקודות לבנות או בשם הרפואי שלה – מיליה (Milia). היא מופיעה על פניו של תינוק בריא ונוצרת בשל תאי עור מתים שנלכדו מתחת לעור. הפריחה נעלמת מעצמה תוך שבועות בודדים ואין צורך לטפל בה.

לעיתים תבחינו בפצעונים קטנים על עור התינוק – גם על פניו. מדובר באקנה של תינוקות (Baby Acne) והיא מופיעה כבליטות אדומות שבמרכזן נקודות לבנות. הפריחה נגרמת כתוצאה מחשיפה של התינוק להורמונים של אמו. פריחה זו מופיעה בדרך כלל בין השבוע השני לרביעי לחיים. מומלץ לטפל באמצעות רחצה רגילה ואין להשתמש בתכשירים המטפלים באקנה של מבוגרים.

כמובן שגם מחלות עור שונות, אוטואימוניות ואחרות, יכולות להופיע בתינוקות ולכן חשוב לעבור אבחון אצל רופא עור בכל מקרה של פריחה חשודה שלא עוברת.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם