תסמונת הפה השורף – טיפול טבעי ומאפייני המחלה

דוד פרלה
  • תסמונת הפה השורף מופיעה בדרך כלל בנשים בגיל המעבר, המתארות תחושת שריפה בפה, בעיקר באזור הלשון ולעיתים גם בשפתיים.

  • התופעה פוגעת מאוד באיכות החיים אך איננה מסוכנת או קשורה למחלה כלשהיא (בדרך כלל בדיקה רפואית שוללת מחלות אחרות בחלל הפה, אשר נראה נורמלי לחלוטין בבדיקה). אין לדעת מתי התופעה תחלוף – לעיתים שבועות אחדים, ולעיתים אף חודשים עד מספר שנים.

  • מניסיוני בטיפול במספר גדול של מטופלות שסבלו מתסמונת הפה השורף, מדובר בתהליך שנמשך חודשיים-שלושה, כאשר כבר בשבועות הראשונים ניכרת ירידה משמעותית בתחושת השריפה בעוצמה ובתדירות עד להיעלמותה.

המלצות מטופלים ורופאים

תסמונת הפה השורף | 04.01.2015

טיפול בתסמונת הפה השורף: ״אחרי טיפול אחד הרגשתי הקלה״

המלצת מטופל שסבל מתסמונות הפה השורף

דוד שלום!

ברצוני להודות לך על הטיפול המסור והמוצלח בבעיית הפה השורף ממנה סבלתי.

הפה והלשון שרפו לי כל כך עד שהגעתי למצב בו לא יכולתי לצאת מהבית. מאדם פעיל ואוהב חברה נכנסתי למצב בו עולמי התרכז סביב הכאבים שלי בלבד.

הגעתי אליך לאחר שעברתי את כל התרופות שהרפואה יכלה להציע לי – ללא תוצאות. לא היה לי שום ניסיון בדיקור סיני, ולכן לא היו לי ציפיות רבות.

להפתעתי, כבר אחרי הדיקור הראשון הרגשתי הקלה מרובה, ואחרי עוד מספר טיפולים נעלמה השריפה לחלוטין. כבונוס נוסף ובלתי צפוי השתפרה שנתי מאוד ואינני זקוקה לכדורים.

חשוב לא פחות: הטיפול שלך נעשה תמיד בנועם ובעידוד תוך מתן הסברים ותמיכה.

תודה מקרב לב

תסמונת הפה השורף | 21.01.2014

טיפול בתסמונת הפה השורף: ״אחרי 3 טיפולים חזרתי לחייך״

המלצה על דוד פרלה - טיפול בתסמונת הפה השורף

לדוד פרלה תודה גדולה!

לקיתי במה שמכונה "תסמונת הפה הבוער". רופאי שיניים, רופאי עור, רופאי משפחה ופנימאים לא ידעו איך להתמודד עם התופעה. ניסו תרופות ממשפחות שונות כגון: הרגעה, משחות להוספת רטיבות בחלל הפה, אנטי אלרגיים ועוד ועוד.

אני המשכתי לסבול כשנה עד שרופא שיניים מומחה לרפואת הפה הפנה אותי לדוד פרלה. לאחר שלושה טיפולים (כן, כן, שלושה בלבד) הרגשתי הקלה. הנפיחות ירדה, האדמומיות כמעט נעלמה וחזרתי לחייך.

אני מודה לך מקרב לב. גם אם לא מדובר בחיים ומוות אלא 'רק' באיכות החיים שלי.

המלצות רופאים | 06.07.2020

פרופסור הנרי טראו: ״הטיפול המשולב במחלות עור מקצר את זמן ההחלמה״

המלצה של פרופסור הנרי טראו על דוד פרלה

דוד פרלה מוכר לי שנים רבות כמטפל ברפואה משלימה – רפואה סינית הוליסטית המשלבת אקופונקטורה ונתינת צמחים עם תכונות ייחודיות.

דודי התחיל לעבוד במרפאת עור בתל השומר לפני הרבה שנים והיה בעצם הראשון שפתח שירות בדיציפלינה זאת. הוא עבר השתלמות מיוחדת בסין בתחום הרפואה הסינית במחלות עור, לדעתי היחיד בארץ.

משך כל השנים עבדנו ביחד, אנחנו ברפואה קונבנציונלית ודודי פרלה ברפואה משלימה. טיפול משולב זה הביא לתוצאות לא מבוטלות ואין ספק שהיה לעזר רב למטופלינו.

ברצוני להוסיף גם שהטיפול המשולב דהיינו רפואה קונבנציונלית + אקונפוקטורה במחלות עור כרוניות כמו דרמטיטיס אטופית, פסוריאזיס, אורטיקריה, אקנה, אלופציה אראטה, סבוריאה, מקצר בהרבה מקרים את ההחלמה.

יש עבודות שפורסמו על השילוב שמוכיחות את זה.

דודי פרלה פירסם אתי ועם ד״ר פרס סלמה עבודה בדרמטיטיס אטופית שאף היא הולכת לאותו כיוון.

פרופסור הנרי טראו
רופא בכיר מחלקת עור ביה"ח שיבא
לשעבר מנהל המחלקה

תסמונת הפה השורף | 21.11.2019

טיפול מומלץ בתסמנות הפה השורף: "ההטבה הורגשה תוך זמן קצר"

המלצת מטופל שסבל מתסמונת הפה השורף

מזה כמעט 10 שנים, במסגרת מחלה אוטואימונית מורכבת, אני סובלת גם מסינדרום "הפה הבוער", שמוריד איכות חיים וגורם לסבל רב.

באחד מרגעי הייאוש, לפני כחודשיים, הגעתי למרפאתו של דוד פרלה דרך מידע אינטרנטי.

מאז קיבלתי טיפול בדיקור ותוספי צמחים, והנחיות לשינויים קלים בתזונה. "הבערה" בפה כמעט לא מורגשת במשך פרקי זמן ארוכים ואני נחושה להמשיך בטיפול באמונה שלמה שזה עוזר לי.

כמובן מלוא הערכה על אופן הטיפול והיחס שמקבלת בקליניקה של דודי.

ממליצה בחום!

מהם המאפיינים של תסמונת הפה השורף?

התסמינים לתסמונת הפה השורף מתאפיינים בתחושת שריפה מתמדת בפה, בעיקר באזור הלשון ולעיתים גם בשפתיים, שלעיתים מלווה בתחושת יובש. בדרך כלל התחושה מתחילה בבוקר, נמשכת במהלך היום ומתעצמת בערב עד למצב של קשיי הירדמות.

הגורמים לתחושת הצריבה בפה

תסמונת הפה השורף עשויה להתרחש כתוצאה ממחלה ראשונית או מחסור בויטמין מסוים, ואז היא מהווה תסמין, אך היא גם יכולה להתפתח כתוצאה מתגובה לטיפול או מאלרגיה מתמשכת – לריח מסוים, למאכל, לרכיב במשחת השיניים וכדומה. עם זאת, במרבית המקרים תסמונת הפה השורף אינה תסמין למחלה ראשונית אלא תסמונת שמתפרצת ללא סיבה הנראית בבדיקות, וניתן לשייך אותה, בדרך כלל, לתסמונת המתפרצת על רקע נפשי כמו חלק נכבד מהמחלות האוטואימוניות. לפיכך, את תסמונת הפה השורף מאבחנים על ידי תלונות המטופל ושלילה של מחלות אחרות, ואין לה טיפול קונבנציונלי יחיד ומוחלט.

ברפואה הסינית מדובר בחוסר איזון גם פיזיולוגי וגם נפשי, כאשר לא ברור מה קדם למה. ברמה הפיזיולוגית מדובר בחוסר איזון במערכת העיכול שמשפיע ויוצר תחושת צריבה בפה. התחושה עצמה מחריפה את חוסר השקט הנפשי ונוצר מעגל פיזיולוגי ונפשי המזין את עצמו.

טיפים לטיפול ביתי בתסמונת הפה השורף

לפניכם מספר טיפים לטיפול ביתי בתסמונת הפה השורף, שנמצאו כמקלים על התסמינים ומונעים החמרה במצב.

  • שתייה מספקת של מים – שתייה מספקת של מים יכולה להקל משמעותית על תחושת השריפה בשפתיים ובלשון. שימו לב – הדגש הוא על מים ולא על מיצים למיניהם, שדווקא מחמירים את התסמינים ואת תחושת השריפה.
  • הימנעות ממזונות חומציים – מזונות חומציים כדוגמת מיץ תפוזים, עגבניות, משקאות מותססים, קפה וכמובן לימון מגבירים את תחושת השריפה.
  • הימנעות מאלכוהול – גם אלכוהול הוא משקה שגורם לגירוי, לכן מומלץ להימנע ממנו ככל הניתן.
  • הימנעות ממזונות חריפים ומתובלים מאוד – מזונות חריפים ומזונות מתובלים מאוד עלולים ליצור גירוי בשפתיים ובלשון ולהגביר את תחושת הצריבה למשך שעות.
  • דבש – חלק מהמטופלים הצביעו על כך שהנחה של חצי כפית דבש על הלשון תורמת להרגעת התחושה השורפת. זה בהחלט מסתדר עם העובדה שהדבש נחשב לתרופה קדושה לפצעים וכוויות. מומלץ לנסות.
  • מיץ אלוורה – חלק מהמטופלים מדווחים על הקלה בשתיית מיץ אלוורה [ ניתן לקנות בבתי טבע ],לאלוורה תכונות ריפוי והרגעה הן על העור והן על מערכת העיכול.
  • עיסוק בפעילות מרגיעה – כיוון שתסמונת הפה השורף היא תסמונת שעשויה להתפתח כתוצאה ממתחים ולחץ נפשי, פעילות מרגיעה ופעילות המשלבת כושר גופני יכולה לתרום להקלה בתסמינים. יוגה נחשבת לפעילות מומלצת.
  • ויטמין B12 – במספר מחקרים, נמצא שמחסור בוויטמין B12 יכול להגביר את התסמינים ואף לגרום להתפתחות של התסמונת. לכן, מומלץ לצרוך מזונות עשירים בוויטמין B12 כדוגמת בקר ועוף, סלמון, ביצים, סרדינים, טונה, יוגורט ומוצרי חלב שונים. אם אין באפשרותכם לצרוך מזונות אלה – ניתן לקחת את הוויטמין כתוסף.
  • משחת שיניים – לעיתים משחת שיניים חריפה מדי עלולה לגרום לגירוי, או אם היא מכילה חומרים מגרים. ניתן לנסות להחליף משחת שיניים וכן להחליף את מברשת השיניים למברשת רכה כדי לראות האם מתרחש שיפור.

טיפול טבעי בתסמונת הפה השורף ברפואה סינית – איזון פנימי מביא לשינוי בפה

הטיפול כולל טיפולי דיקור ושתיית צמחי מרפא הניתנים לאחר אבחון ברפואה סינית. הטיפול מכוון להחזרת האיזון הפיזי והנפשי לגוף בכדי להוריד את תחושת השריפה בפה.

במחקר שפורסם באיטליה נמצאה יעילות לטיפול בדיקור בתופעת הפה השורף.
לקריאת תקציר המחקר לחצו כאן

האם ניתן לשלב את הטיפול הטבעי בטיפול הרפואי המקובל?

הגישה הטיפולית של דוד פרלה היא שבמיוחד במקרים בעלי דרגת חומרה בינונית וקשה, מומלץ במידת הצורך לשלב את הטיפול הטבעי כטיפול תומך בטיפול הרפואי הקונבנציונלי המקובל.

שילוב זה יביא להשגת תוצאות מירביות להקלה מהירה במצב העור, להפחתה בצורך בתרופות עם תופעות לוואי, לזירוז בתהליך ההחלמה הטבעי של הגוף ויאפשר גם במחלות עור כרוניות עקשניות הפוגות ארוכות יותר ושיפור משמעותי באיכות חיי המטופל. דוד פרלה עובד בשיתוף פעולה עם רופאי עור רבים.

כותב המאמר דוד פרלה, מומחה לטיפול טבעי במחלות עור, בעל תעודות הסמכה בינלאומיות וניסיון של 30 שנות טיפול במרפאתו ברפואה סינית במחלות עור במבוגרים וילדים.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם