נשירת שיער אצל נשים מבוגרות

  • ישנן סיבות שונות הגורמות לנשירת שיער אצל נשים בגיל המעבר: שינויים הורמונליים, מצבי מתח וסטרס, רקע גנטי או תהליך דלקתי של מחלות עור שונות.
  • בקליניקה של דוד פרלה תוכלו לקבל טיפול משולב, מותאם באופן אישי, עבור נשירת שיער אצל נשים מבוגרות.
  • הטיפול עשוי לכלול שילוב של דיקור, תזונה, צמחי מרפא ואמצעים נוספים ומטרתו תהיה להרגיע וליצור איזון במערכות הגוף השונות, לשפר את זרימת הדם לקרקפת, אשר יובילו לעידוד פעילות תקינה של עור הקרקפת ולצמיחת השיער באופן בריא ומלא יותר.

לפני ואחרי הטיפול

המלצות מטופלים ורופאים

המלצות רופאים | 02.07.2020

ד״ר אנה לכוביצקי: ״לדוד פרלה היכולת לשלב בצורה מוצלחת רפואה סינית עם טיפול קונבנציונלי״

המלצה של ד

במהלך שנים של עבודה משותפת במטופלים הסובלים ממחלות שיער שונות כגון אלופציה אראטה, ליכן פלנו-פילאריס, סבוריאה, פסוריאזיס של הקרקפת ועוד, נוכחתי שלדוד היכולת לשלב בצורה מוצלחת רפואה אינטגרטיבית הכוללת טיפול ברפואה סינית, בדיקור וצמחי מרפא, עם טיפול קונבנציונלי. שילוב זה תורם לשיפור באיכות החיים של המטופל, הפחתת מתח המהווה מרכיב משמעותי במחלות אלו ועזרה בתהליך הריפוי.

לדוד ניסיון טיפולי רב אותו צבר לאורך 15 שנות עבודה ברפואה סינית במרפאת העור בבית החולים שיבא ומסירות רבה למטופליו.

אני ממליצה בחום על שילוב מוצלח זה של רפואה קונבנציונלית עם רפואה אינטגרטיבית.

בברכה,
ד״ר אנה לכוביצקי
מומחית למחלות שיער
מחלקת עור ביה״ח שיבא

נשירת שיער | 21.12.2019

טיפול בנשירת שיער: "הרגשתי שהנשירה נעצרת ומאז השיער הלך והתמלא"

כבר בחודשיים הראשונים לטיפול הרגשתי שהנשירה נעצרת ומאז השיער הלך והתמלא.

כיום, 4 חודשים אחרי, אני כבר לא צריכה ללכת עם מטפחת לשיער, והשיער גם נראה בריא ומבריק יותר.

תודה על הכול!

נשירת שיער | 21.08.2019

"מצב השיער חזר להיות כמו שהייתי לפני הלידה"

ארבעה חודשים לאחר הלידה התחילה לי נשירה מוגברת של שיער.

הטיפול של דוד ברפואה סינית עם צמחי מרפא לשתייה, ויטמינים, דיקור, סרום לקרקפת עם רולר – עצר את הנשירה.

וכיום חמישה חודשים מתחילת הטיפול, אני מאוד מרוצה!

מרגישה חזקה יותר, ומצב השיער חזר להיות כמו שהייתי לפני הלידה.

תודה!

המלצות רופאים | 06.07.2020

פרופסור הנרי טראו: ״הטיפול המשולב במחלות עור מקצר את זמן ההחלמה״

המלצה של פרופסור הנרי טראו על דוד פרלה

דוד פרלה מוכר לי שנים רבות כמטפל ברפואה משלימה – רפואה סינית הוליסטית המשלבת אקופונקטורה ונתינת צמחים עם תכונות ייחודיות.

דודי התחיל לעבוד במרפאת עור בתל השומר לפני הרבה שנים והיה בעצם הראשון שפתח שירות בדיציפלינה זאת. הוא עבר השתלמות מיוחדת בסין בתחום הרפואה הסינית במחלות עור, לדעתי היחיד בארץ.

משך כל השנים עבדנו ביחד, אנחנו ברפואה קונבנציונלית ודודי פרלה ברפואה משלימה. טיפול משולב זה הביא לתוצאות לא מבוטלות ואין ספק שהיה לעזר רב למטופלינו.

ברצוני להוסיף גם שהטיפול המשולב דהיינו רפואה קונבנציונלית + אקונפוקטורה במחלות עור כרוניות כמו דרמטיטיס אטופית, פסוריאזיס, אורטיקריה, אקנה, אלופציה אראטה, סבוריאה, מקצר בהרבה מקרים את ההחלמה.

יש עבודות שפורסמו על השילוב שמוכיחות את זה.

דודי פרלה פירסם אתי ועם ד״ר פרס סלמה עבודה בדרמטיטיס אטופית שאף היא הולכת לאותו כיוון.

פרופסור הנרי טראו
רופא בכיר מחלקת עור ביה"ח שיבא
לשעבר מנהל המחלקה

דפוסי נשירת שיער של נשים

שיער נחשב לסמל של יופי וביטחון. עבור נשים רבות, חוויית נשירת שיער יכולה להיות חוויה קשה ומאתגרת מבחינה רגשית. חשוב להכיר בכך שנשירת שיער אצל נשים שכיחה יותר מכפי שניתן לחשוב, והיא יכולה להתבטא בדפוסים ובגורמים שונים.

תורשה וגנטיקה

יש כמה סוגים של נשירת שיער אצל נשים. Alopecia androgenetic הוא הגורם הנפוץ ביותר לנשירת שיער אצל גברים ונשים כאחד. סוג זה של נשירת שיער הוא תורשתי ומאופיין על ידי דילול הדרגתי של שיער. שלא כמו התקרחות גברית, אשר בדרך כלל גורמת לנסיגת שיער, נשים עם alopecia androgenetic נוטים לחוות דילול מעל הכתר של הראש, במה שנקרא "עץ אשוח". חוסר איזון הורמונלי, גנטיקה והזדקנות יכולים כולם לתרום לדפוס זה של נשירת שיער.

סוגים שונים של נשירת שיער

טלוגן אפלוביום (Telogen effluvium) הוא דפוס נשירת שיער זמני ומפוזר. טריגרים נפוצים יכולים להיות לידה, ניתוח גדול, מחלה קשה, מתח קיצוני, או ירידה פתאומית במשקל. מצב זה יכול להיות מדאיג, אבל השיער לעתים קרובות צומח מחדש ברגע שהגורם הבסיסי מטופל. אלופציה אראטה (Alopecia areata) היא הפרעה אוטואימונית שמובילה לנשירת שיער בלתי צפויה בכתמים עגולים או אליפטיים. זה יכול להשפיע על נשים בכל הגילאים והוא נחשב להיגרם על ידי שילוב של גורמים גנטיים וסביבתיים.

אלופציה מתיחה הוא דפוס נשירת שיער הנגרם על ידי מתח קבוע ומוגזם על זקיקי השיער, לעתים קרובות בשל תסרוקות הדוקות כמו צמות, אריגים, או קוקו. מניעה וטיפול כוללים הימנעות תסרוקות הדוקות ומאפשר את השיער לנוח.

אנגן אפלוביום הוא נשירת שיער פתאומית וחמורה המשפיעה הגדילה של זקיקי השיער. זה קשור לעתים קרובות עם טיפולים רפואיים כגון כימותרפיה או הקרנות.

תופעות גיל המעבר

גיל המעבר מביא איתו המון שינויים הורמונליים אצל נשים. המחזור מסתיים, ישנם גלי חום ובין השאר, ישנו אובדן של קולגן. קולגן הוא חלבון בסיסי שמצוי בעור, בשיער ובציפורניים. הוא משמש לספק תמיכה וחוזק תקינים , התומך בשמירה על מרקמים מתיחים ובריאים. עם זמן, בעקבות האובדן ההורמוני הנרשם בגיל מעבר, יתכן שרמות הקולגן יירדו, ועור הקרקפת עשוי להיות פחות מתוח. אובדן קולגן עשוי לשחק תפקיד באובדן שיער בשני דרכים עיקריות. האחת קשורה לעדינות העור. כאשר רמות הקולגן יורדות בעור הראש, עור הקרקפת יכול להיות פחות עמיד, וזה עשוי לגרום לעדינות בשיער. שיער דק הוא אינו עמיד כמו שיער עבה. כמוכן, בגיל המעבר, השיער יכול להיות יבש ודל, והשימוש במוצרי טיפוח נכונים יכול לעזור בשיקומו.

אבחון הסיבות לנשירת שיער אצל נשים בגיל המעבר

ברפואה סינית האבחון לגילוי סיבות נשירת שיער אצל נשים מבוגרות, כולל תשאול מקיף לזיהוי חוסר האיזון בגוף, בדיקת דופק ולשון.

לדוגמא שיער שביר, יראה על חולשה בהזנת הדם לקרקפת, שיער דליל יראה על חולשה אנרגטית של הכליות ושיער חסר ברק יראה על חולשה של הריאות.

מעבר לכך ברפואה סינית יש חשיבות גדולה גם לסימפטומים הנלווים כגון חולשה, מתח, וחוסר איזון הורמונלי. כל אלה מהווים חלק חשוב באבחון ובהתאמה אישית של צמחי מרפא, דיקור ושינוי תזונתי עבור כל מקרה ומקרה.

חשוב גם לבצע בדיקות דם תקופתיות לראות שאין מצבי אנמיה או חוסר בברזל.

בדיקה של הקרקפת – מתבצעת בטיפול הראשון. לעתים מעורבות של מחלות עור כגון סבוריאה דרמטיטיס או פסוריאזיס, המלוות בקשקשת עבה, יכולות לגרום לנשירה. מחלות אחרות כגון ליכן פלנופילאריס עשויות לגרום לנסיגת שיער.

 

איך מטפלים בשיער שיבה?

השיער האפור הוא חלק טבעי מתהליך הזדקנות הגוף, כשהוא נגרם על ידי הפסקת יצור פיגמנט המלנין שבשיער. אם אתם רוצים לטפח שיער שיבה, הנה מספר דרכים שיכולות לעזור:

  1. מרבית החברות הגדולות בתחום התחזוקה והטיפוח מציעות מוצרים מיוחדים לשימוש על שיער אפור, שנועדו לשמר על הצבע והמראה הרענן שלו. הם מספקים לחות בכמות טובה ומעשירים את השיער.
  2. אוכל הוא קריטי לבריאות השיער. הזנת השיער בתפריט עשיר בוויטמינים, מינרלים, חומצות שומן, וחומרים תזונתיים יכולה לשמר על רגילותו וברקו.
  3. השימוש במרככים או במסכות טיפוח משמרות על השיער ומסייעות להגנה מפני פגיעות כמו פגיעות מהשמש או מהתחמצנות. חשוב גם לחפוף בצורה נכונה ובתדירות נמוכה יחסית.
  4. יש להימנע עד כמה שניתן מחשיפה לכלור. כלומר, למזער ביקורים בבריכה או לחבוש כובע לבריכה.

טיפול ברפואה סינית בנשירת שיער אצל נשים מבוגרות

ברפואה סינית, טיפול בנשירת שיער לנשים בגיל המעבר כולל מספר תחומים המשפרים בצורה משמעותית את מצב השיער, עוזרים במניעת נשירה ומעודדים צמיחה.

  • סדרת טיפולי דיקור- משפרים את זרימת הדם לקרקפת, מפחיתים מתח ולחץ וגורמים לאיזון הורמונלי בגוף.
  • צמחי מרפא לשתייה – ניתנים לאחר אבחון, מחזקים את הזנת הדם לקרקפת, מאזניים הורמונאלית ומרגיעים את הנפש.
  • סרום צמחי למריחה בקרקפת בליווי רולר – כולל צמחים המעודדים צמיחת שיער ומונעים נשירה.
  • טיפולי מזותרפיה – משפרים את זרימת הדם לקרקפת (ראה סרטון וידאו להדגמא באתר).
  • שינוי תזונתי – ליצירת תזונה מאוזנת, עם מזונות בריאים לשיער ובשילוב תוספי מזון מומלצים.

כל אופני הטיפול הללו מרכיבים תהליך טיפולי שלם, מותאם אישית, העורך בדרך כלל לפחות ארבעה עד שישה חודשים, שנועד להחזיר את האיזון לגוף ולשפר משמעותית את צמיחת השיער בקרקפת.

דיאגרמת טיפול למניעת נשירת שיער אצל נשים ועידוד הצמיחה

לשאלות נוספות ולקביעת תור לטיפול בקליניקה של דוד פרלה, צרו עמנו קשר ונשמח לתת ייעוץ, הכוונה וליווי בתהליך הטיפול בנשירת השיער.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם