נשירת שיער נשים

  • נשירת שיער אצל נשים היא תופעה מוכרת וידועה אצל נשים בכל הגילאים. הסיבות לנשירת שיער אצל נשים הן רבות ומקיפות: שינויים הורמונאליים, חוסר או יתר פעילות של בלוטת התריס, לאחר דיאטות חריפות, כתוצאה ממתח נפשי ועוד.
  • בעזרת טיפול טבעי המשלב דיקור, צמחי מרפא, טיפולי מזותרפיה בשילוב רולר וסרום טבעי להזנת הקרקפת ותזונה נכונה, ניתן להביא לצמיחת שיער מחודשת, חיזוק שורשי השערה ועצירת הנשירה.
  • במרפאת דוד פרלה פותח טיפול ייחודי מערכתי, פנימי וחיצוני למניעת נשירה בשיער ועידוד צמיחת שיער. התהליך משלב דיקור סיני, צמחי מרפא, תזונה נכונה ותמיסות טבעיות להזנת עור הקרקפת, ומניב תוצאות מצוינות.
טיפול בנשירת שיער אצל נשים

        לפני                                             לאחר 7 חודשים

תמונות לפני ואחרי טיפול

תמונת הדגמה לנשירת שיער אצל נשים

        לפני                                                        אחרי          

דוגמא לנשירת שיער

   לפני                              אחרי חמישה חודשי טיפול    

תמונות דוגמא לנשירת שיער אצל נשים

        לפני                                                        אחרי          

נשירת שיער נשים - לפני ואחרי טיפול

        לפני                                                        אחרי          

       

כ-40% מהנשים בעולם בתקופות שונות בחיים יסבלו מנשירת שיער. חשוב להבהיר כי נשירת שיער נשים היא תופעה טבעית: נשירה של עד 100 שערות ביממה נחשבת חלק מתהליך התחדשות השיער ואינה מצריכה טיפול. אך נשירת שיער מעבר לשיעור זה כבר נחשבת כנשירה מוגברת ודורשת טיפול. לנשירה כמובן השפעה ישירה על הדימוי העצמי והמצב הרגשי.

מהן הסיבות לנשירת שיער אצל נשים?

לנשירת שיער גורמים רבים, להלן המרכזיים שבהם:

  • הגורם ההורמונאלי – רגישות יתר של שורשי השיער להורמון המין הזכרי טסטוסטרון (הופך לדהידרו טסטוסטרון במגע עם אנזים טבעי שנמצא בגוף, בשם 5 אלפא רדוקטז), אשר גורמת לנשירה מוגברת במיוחד סביב גיל 50, בו ישנה ירידה טבעית ברמת האסטרוגן, ההורמון הנשי, אשר בין היתר מספק הגנה כנגד נשירת השיער. הטיפול בדיקור וצמחי מרפא מתמקד בהחזרת האיזון ההורמונאלי לגוף.
  • נשירת שיער אחרי לידה – שינויים הורמונאליים המלווים בירידה ברמת המינרלים בגוף, במיוחד ברזל וחומצה פולית שצרך העובר בזמן ההריון, יכולים גם כן לגרום לנשירת שיער. פעמים רבות תתחיל הנשירה כ- 3-4 חודשים לאחר הלידה ויכולה להימשך מספר חודשים עד שנה ויותר.  נפוץ לראות נשירה זו בשלב המנוחה ('טלוגן') והיא נקראת גם 'נשירה מפושטת' ('דיפוזית'). בעזרת טיפול נכון בויטמינים ניתן לזרז את תהליך הצמיחה ולמנוע את התגברות הנשירה.
  •  תזונה לא מאוזנת – דיאטות קיצוניות המתבטאות בירידה חדה במשקל, תזונה שלא מספקת ויטמינים ומינרלים החיוניים להזנת השערה, כל אלה יגרמו לנשירה מוגברת ולחוסר ברק וגמישות באיכות השערה. בטיפול נמליץ על תזונה מתאימה ותוספי מזון לשיפור הזנת זקיק השערה.
  • מתח וסטרס – על פי הרפואה הסינית, מתח וסטרס פוגעים בזרימת הדם לשורשי השערה, ועל ידי כך, פוגעים בהזנתה. שכיח לראות נשירה מוגברת בתקופות של מתח מוגבר. הטיפול בדיקור וצמחי מרפא נותן דגש גם על הרגעת הנפש.
  • נשירה כתוצאה ממחלות עור –  מחלות עור שונות יכולות לגרום לנשירה מוגברת: אלופציה אראטה (אוטואימוני) אשר מתבטאת בקרחות ממוקדות באזורי קרקפת שונים, או במקרים קיצוניים בכל הקרקפת, מחלות נוספות כגון ילפת שטוחה – ליכן פלאנוס, סבוריאה או פסוריאזיס קשה של הקרקפת, מחלות פטרייתיות, ויראליות, חיידקיות, גידולים שפירים או ממאירים, ועוד. אם יש צורך באבחון ויעוץ  רפואי, המרפאה עובדת בשיתוף פעולה עם ד"ר אנה לכוביצקי, רופאת עור מומחית לבעיות שיער, ממחלקת העור בית החולים תל השומר שיב"א.
  •  חוסר או יתר פעילות בבלוטת התריס – יכול גם לעודד נשירת שיער, לכן חשוב לבצע בירור רפואי בנושא.
  •  תרופות – תרופות שונות יכולות לשבש את מחזור החיים של השערה ולהאיץ נשירה, הבולטות שבהן הינן תרופות כימותראפיות למחלת הסרטן, בהן הנשירה מתחילה תוך מספר ימים או שבועות מתחילת הטיפול. נשירת שיער מתרופות אחרות (תרופות נוגדי דיכאון, אפלפסיה, אקנה, לחץ דם, מדללי דם, גלולות למניעת הריון), תופיע תוך חודשיים עד ארבעה חודשים מתחילת הנטילה, במידה ומזהים את מעורבות התרופה יש להתייעץ עם הרופא המטפל לגבי שינויים אפשריים בטיפול.
  • טיפולים כימיים לשיער – יכולים לחדור את השכבה החיצונית של השערה (הקוטיקולה) ולהיספג בשכבת הביניים (הקורטקס). צביעת שיער בחומרי צבע בסיסיים, סלסול והחלקת שיער לעיתים קרובות, חימום יתר עם מייבש שיער, חשיפה ארוכה בשמש, כל אלה יוצרים שיער שביר, אשר סיכויי הנשירה שלו גבוהים יותר.

נשירת שיער טיפול טבעי – מהו היתרון?

יתרונו של הטיפול הטבעי הוא בחתירה אל שורש הבעיה אשר גרמה לנשירת השיער.

ההנחה היא שלא מספיק לחזק את השיער אלא יש לפתור את המניע לנשירתו. טיפול משולב בדיקור סיני, צמחי מרפא ותזונה נכונה יחזיר את הגוף לאיזון, יחזק את השיער ושורשיו ויעצור את הנשירה.

מזותרפיה היא שיטת טיפול חדשנית בה מוחדרת לשכבת העור האמצעית, הדרמיס, תמיסות טבעיות אשר מעוררות את שיקום עור הקרקפת וזקיק השערה.

החדרה זו נעשית באמצעות מכשיר הדרמה פן, אשר יוצר בעזרת מחטים זעירות ולא כואבות ניקובים עדינים, אשר מאפשרים למרכיבים הפעילים של התמיסה להגיע לשכבת הדרמיס; כתוצאה מכך, מתעוררת תגובה משקמת ומחזקת לזקיק השערה. טיפול מזותרפיה עוזר לשיפור זרימת הדם לקרקפת, למניעת נשירת שיער ומעודד צמיחת שיער מחדש. הטיפול מעבה את מראה השיער ותורם למראה שיער מלא ובריא. להסבר מלא על טיפול מזותרפיה, מוזמנים לצפות בסרטון הבא:

 

האם ניתן לשלב את הטיפול הטבעי בטיפול הרפואי המקובל?

דוד פרלה עובד בשיתוף פעולה עם רופאי עור רבים. הגישה הטיפולית של דוד פרלה היא שבמיוחד במקרים בעלי דרגת חומרה בינונית וקשה, מומלץ במידת הצורך לשלב את הטיפול הטבעי כטיפול תומך בטיפול הרפואי הקונבנציונלי המקובל.

שילוב זה יביא להשגת תוצאות מרביות להקלה מהירה במצב העור, להפחתה בצורך בתרופות או כדורים לנשירת שיער עם תופעות לוואי, לזירוז בתהליך ההחלמה הטבעי של הגוף ויאפשר גם במחלות עור כרוניות עקשניות הפוגות ארוכות יותר ושיפור משמעותי באיכות חיי המטופל.

דיאגרמת טיפול למניעת נשירת שיער אצל נשים ועידוד הצמיחה

4 היסודות לטיפול טבעי בנשירת שיער נשים

טיפול בנשירת שיער אצל נשים בעזרת דיקור

לדיקור סיני (אקופונקטורה) יש השפעות חיוביות רבות על הגוף: שיפור זרימת הדם לקרקפת, איזון המערכת ההורמונאלית, ויסות מערכת החיסון, הפחתת דלקות (חשוב במיוחד אם נשירת השיער נלווית למחלת עור), הרגעת הנפש והורדת מתח וחרדה. הדיקור אינו כואב ומשרה רוגע ונינוחות.

טיפול בצמחי מרפא

המטופל מקבל תערובת צמחי מרפא שהותאמה לו באופן אישי לאחר אבחון מדוקדק. לצמחי המרפא חשיבות עליונה ברפואה הסינית הטבעית בכלל ונגד נשירת שיער בפרט, והם מחזקים את השערות ומחזירים לגוף את האיזון ההורמונאלי.

סרום טיפולי למניעת נשירה ועידוד צמיחת שיער

סרום טיפולי הפועל למניעת נשירת שיער אצל נשים ומעודד את צמיחתו. משפר את המראה הכללי של השיער ומקנה לו יותר נפח ובוהק. מיועד למצבי אלופציה ונשירת שיער  ,מסייע לשימור השיער ושיקום זקיקי שיער חזקים מהשורש. למידע על מרכיבי הסרום >>

הסרום ניתן במקביל לטיפול ברולר – לחצו למידע וסרטון הדרכה >>

טיפול בנשירת שיער בעזרת תזונה נכונה

ההשפעה של התזונה על מצבנו הגופני והנפשי רבה למדי, ותזונה לקויה עלולה להיות גורם או זרז לנשירת שיער אצל נשים. לאחר תשאול מפורט מקבל המטופל הנחיות לשינוי תזונתי ולתזונה נכונה ובריאה. ישולבו גם ויטמינים חשובים לצמיחת שיער – מולטי ויטמין מיוחד ותוספת ג'לטין לבניית קולגן, כל אלה ניתנים לאחר אבחון והתאמה אישית.

האם אפשר לטפל בנשירת שיער אצל נשים מבוגרות?

אצל נשים בגיל המעבר מתרחשים שינויים ההורמונליים הבאים לידי ביטוי במחזור לא יציב (עד שהוא מפסיק לגמרי), מצבי רוח משתנים, גלי חום, השמנה, ירידה בליבידו ובחשק המיני ועוד. שינויים אלה עשויים להתבטא גם בנשירת שיער. כמו כן, הרקע התורשתי / הגנטי גם כן משחק תפקיד מרכזי גם כגורם המשפיע על נשירת שיער אצל נשים מבוגרות, אפילו אם במשך שנים רבות היה ראש מלא שיער סמיך ובריא.

גם אצל נשים מבוגרות ניתן לטפל בנשירת שיער בעזרת מומחה לנשירת שיער אצל נשים. לרוב, לאחר אבחון אינדיבידואלי וטיפול בהתאם לממצאים והסימפטומים, ניתן לעצור את הנשירה ואף לעודד צמיחה מחודשת של השיער ועור קרקפת בריא יותר.

הטיפול ברפואה סינית בנשירת שיער ניתן לאחר אבחון, ומותאם לכל אחת באופן אישי לפי תמונת חוסר האיזון ממנה היא סובלת. הטיפול מחזיר את האיזון הפנימי ומשפר את הזנת הדם לקרקפת, למניעת נשירה ועידוד צמיחת שיער בריאה. לפרטים נוספים ולכל שאלה תוכלו לפנות אלינו.

כותב המאמר דוד פרלה, מומחה לטיפול טבעי במחלות עור, בעל תעודות הסמכה בינלאומיות וניסיון של 30 שנות טיפול במרפאתו ברפואה סינית במחלות עור במבוגרים וילדים.

המלצות מטופלים ורופאים

המלצות רופאים | 02.07.2020

ד״ר אנה לכוביצקי: ״לדוד פרלה היכולת לשלב בצורה מוצלחת רפואה סינית עם טיפול קונבנציונלי״

המלצה של ד

במהלך שנים של עבודה משותפת במטופלים הסובלים ממחלות שיער שונות כגון אלופציה אראטה, ליכן פלנו-פילאריס, סבוריאה, פסוריאזיס של הקרקפת ועוד, נוכחתי שלדוד היכולת לשלב בצורה מוצלחת רפואה אינטגרטיבית הכוללת טיפול ברפואה סינית, בדיקור וצמחי מרפא, עם טיפול קונבנציונלי. שילוב זה תורם לשיפור באיכות החיים של המטופל, הפחתת מתח המהווה מרכיב משמעותי במחלות אלו ועזרה בתהליך הריפוי.

לדוד ניסיון טיפולי רב אותו צבר לאורך 15 שנות עבודה ברפואה סינית במרפאת העור בבית החולים שיבא ומסירות רבה למטופליו.

אני ממליצה בחום על שילוב מוצלח זה של רפואה קונבנציונלית עם רפואה אינטגרטיבית.

בברכה,
ד״ר אנה לכוביצקי
מומחית למחלות שיער
מחלקת עור ביה״ח שיבא

נשירת שיער | 21.12.2019

טיפול בנשירת שיער: "הרגשתי שהנשירה נעצרת ומאז השיער הלך והתמלא"

כבר בחודשיים הראשונים לטיפול הרגשתי שהנשירה נעצרת ומאז השיער הלך והתמלא.

כיום, 4 חודשים אחרי, אני כבר לא צריכה ללכת עם מטפחת לשיער, והשיער גם נראה בריא ומבריק יותר.

תודה על הכול!

נשירת שיער | 21.08.2019

"מצב השיער חזר להיות כמו שהייתי לפני הלידה"

ארבעה חודשים לאחר הלידה התחילה לי נשירה מוגברת של שיער.

הטיפול של דוד ברפואה סינית עם צמחי מרפא לשתייה, ויטמינים, דיקור, סרום לקרקפת עם רולר – עצר את הנשירה.

וכיום חמישה חודשים מתחילת הטיפול, אני מאוד מרוצה!

מרגישה חזקה יותר, ומצב השיער חזר להיות כמו שהייתי לפני הלידה.

תודה!

המלצות רופאים | 06.07.2020

פרופסור הנרי טראו: ״הטיפול המשולב במחלות עור מקצר את זמן ההחלמה״

המלצה של פרופסור הנרי טראו על דוד פרלה

דוד פרלה מוכר לי שנים רבות כמטפל ברפואה משלימה – רפואה סינית הוליסטית המשלבת אקופונקטורה ונתינת צמחים עם תכונות ייחודיות.

דודי התחיל לעבוד במרפאת עור בתל השומר לפני הרבה שנים והיה בעצם הראשון שפתח שירות בדיציפלינה זאת. הוא עבר השתלמות מיוחדת בסין בתחום הרפואה הסינית במחלות עור, לדעתי היחיד בארץ.

משך כל השנים עבדנו ביחד, אנחנו ברפואה קונבנציונלית ודודי פרלה ברפואה משלימה. טיפול משולב זה הביא לתוצאות לא מבוטלות ואין ספק שהיה לעזר רב למטופלינו.

ברצוני להוסיף גם שהטיפול המשולב דהיינו רפואה קונבנציונלית + אקונפוקטורה במחלות עור כרוניות כמו דרמטיטיס אטופית, פסוריאזיס, אורטיקריה, אקנה, אלופציה אראטה, סבוריאה, מקצר בהרבה מקרים את ההחלמה.

יש עבודות שפורסמו על השילוב שמוכיחות את זה.

דודי פרלה פירסם אתי ועם ד״ר פרס סלמה עבודה בדרמטיטיס אטופית שאף היא הולכת לאותו כיוון.

פרופסור הנרי טראו
רופא בכיר מחלקת עור ביה"ח שיבא
לשעבר מנהל המחלקה

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם