בשר על קצה המזלג: איזה בשר מומלץ לאכול?

הכותב: דוד פרלה

התועלת הבריאותית של הבשר טמונה ביכולתו לחזק צ'י ודם, להועיל בשיקום במצבי חולשה ובבניית הגוף. הבשר מכיל חלבון מלא באיכות גבוהה, ויטמינים ושפע של מינרלים. לצד התכונות המזינות והמחזקות יש לבשר גם מספר היבטים שליליים – הבשר עשיר בשומן רווי ובכולסטרול ששוקעים בדפנות כלי הדם וגורמים לטרשת עורקים ולמחלות לב.

steak350-170בבשר אותו אנו אוכלים נאגרים חומרי ריסוס שונים, אנטיביוטיקה למניעה וטיפול במחלות ועוד. אכילת בשר פוגעת במאגרי הסידן בגוף כתוצאה מהחומציות המועברת לדם ולצורך האיזון נמשך סידן מהעצם.

האיברים שנפגעים במיוחד מאכילת בשר בכמות מוגזמת או באיכות ירודה הם הלב, הכליות והכבד. המחלות הנפוצות שקשורות באכילת בשר – גאוט, מחלות פרקים, אוסטיאופורוזיס, סרטן, טרשת עורקים ומחלות לב, כבד וכליות.

מומלץ לצרוך בשר אורגני נקי מאנטיביוטיקה ויש להמעיט בבשר אדום.

סוגי בשר ויתרונותיהם הבריאותיים

בשר אווז

אנרגיה – ניטרלית

טעם – מתוק

מרידיאן – ריאות, טחול

תועלת בריאותית – מחזק צ'י ודם, מרגיע שלשול, מטפל בבצקת

בשר בקר

אנרגיה – חמימה

טעם – מתוק

מרידיאן – טחול, קיבה, מעי גס

תועלת בריאותית – מחזק צ'י ודם, מחזק יין, מחזק טחול וקיבה, מטפל בשלשול כרוני, מעלה משקל גוף נמוך, מחזק גידים ועצמות, מטפל במצבי חולשה, חולשת ברכיים וכאבי גב תחתון, מטפל בבצקות וסוכרת.

בשר ברווז

אנרגיה – ניטרלית

טעם – מתוק

מרידיאן – ריאות, כליות

תועלת בריאותית- מחזק צ'י ודם, מחזק יין, מלחלח יובש ומטפל בשיעול ובצקת

בשר עוף

אנרגיה – חמימה

טעם – מתוק

מרידיאן – טחול, קיבה

תועלת בריאותית – מחזק צ'י ודם, מחזק טחול, לבלב וקיבה, מניע דם ומסלק קור. מחזק תמצית ומח עצם, מטפל באנורקסיה, חוסר תאבון, בצקת, שלשול, סכרת, השתנה תכופה הפרשות וגינאליות, מחזק לאחר לידה ומייצר חלב אם