אצות – לחילוף חומרים ולירידה במשקל

בסביבתן הטבעית בים, מנטרלות האצות את הרעלים המושלכים בסמוך להן. כך גם בגוף, לאצות יכולת לנטרל רעלים ופסולת רדיואקטיבית. האצות מסוגלות לנטרל סוגים מסוימים של מתכות רעילות ולפרק אותן למלחים פשוטים שאינם מזיקים ומופרשים אל מחוץ לגוף דרך הצואה.

בחלק מהאצות חומרים הדומים במבנם הכימי לוויטמין B12, ואולם, הם אינם פעילים בגופינו ולכן אינם יכולים להוות תחליף לוויטמין B12 המגיע ממוצרי מזון ומהחי וחיוני ליצירת דם.

אצות לסוגיהן השונים ניתן לקנות בחנויות הטבע בצורתן הטבעית או המיובשת. על ידי השריית האצות במים, ניתן להפחית את כמות המלח שהן מכילות ובנוסף, הן תהיינה קלות יותר לעיכול. בין האצות השונות ניתן למצוא את הסוגים הבאים: אגר-אגר, דולס, היג'יקי, ארם, קומבו, קלפ, נורי וואקמה.

תועלת בריאותית: ריכוך גושים ואזורים נוקשים, מטהר חום, מלחלח יובש, מחזק יין, מועיל לסילוק ליחת חום, משתן, מנטרל רעלים, מנקה את מערכת הלימפה ומניע את צ'י הכבד. בשל תכולת היוד באצות הן מיטיבות עם בלוטת התריס ומסייעות לחילוף חומרים ולתוכניות הורדה במשקל. לאצות תכולת מינרלים גבוהה פי 10 ופי 20 מזו של צמחי יבשה והן עשירות בוויטמינים ובחומרי תזונה נוספים החיוניים לאדם.

מתכון – סושי

מצרכים

  • אצות נורי
  • 1 כוס אורז (מיוחד לסושי)
  • 2 כוסות מים
  • מלח
  • מחצלת גלגול

מצרכים לתיבול האורז

  • חומץ אורז
  • יין אורז לבישול (מירין)

מצרכים למילוי הסושי

  • מלפפונים
  • גזרים
  • צנון כבוש
  • דלעת כבושה
  • ג'ינג'ר כבוש
  • בצל ירוק
  • אבוקדו
  • סלמון

מצרכים להכנת מטבל לסושי

  • רוטב סויה
  • גרגירי שומשום

אופן ההכנה

מביאים את האורז, המים והמלח לרתיחה, מנמיכים את הלהבה ומבשלים כ-20 דקות נוספות.

מעבירים את האורז המבושל לקערה ומוסיפים את החומץ, האורז והמירין.

מניחים דף של אצת נורי על המחצלת, מסדרים רצועה עבה של אורז לרוחב האצה ועליה מניחים רצועות דקות של שניים, שלושה מצרכים למילוי הסושי, לפי בחירה.

מגלגלים ומהדקים את האצה סביב המילוי בעזרת מחצלת, ואחר כך פורסים את הגליל לפרוסות ברוחב של כשני סנטימטרים.

לקערית קטנה, מוזגים רוטב סויה ומפזרים מעליו את זרעי השומשום.

בתיאבון!