נקודות לבנות על העור – הגורמים והטיפול

דוד פרלה

מה הן נקודות לבנות על העור?

נקודות לבנות על העור הן מטרד נפוץ שעלול להופיע מסיבות מגוונות בקרב נשים, גברים וילדים ובחלקי גוף שונים.

לרוב, נקודות לבנות על העור אינן מצביעות על מחלה קשה ומדובר במטרד קוסמטי בלבד. יחד עם זאת, אם הן מופיעות באזורים נראים לעין הן עלולות לגרום לאנשים להיות מודעים לעצמם יתר על המידה ולהיות מוטרדים בשל המראה שלהם.

בני נוער וילדים סובלים מעודף מודעות עצמית ולכן הופעות נקודות על העור אינה תורמת לביטחון העצמי שלהם. לכן גם אם מדובר בבעיה שאינה חמורה, כדאי לקחת אותה ברצינות כדי למנוע התדרדרות בערך העצמי והנפשי.

סיבות נפוצות להופעתן

הסיבות הנפוצות להופעתן הן: נקבוביות סתומות, נזקי שמש, אטופיק דרמטיטיס, פסוריאזיס וכמובן ויטיליגו. לכל אלו יש טיפולים טבעיים ויעילים באמצעות הרפואה הסינית.

נקודות לבנות בולטות על העור

נקודות לבנות בולטות על העור מכונות מיליה. הן נראות כמו פצעונים קטנים ולבנים, המופיעים, בדרך כלל בצפיפות יחסית. הן מופיעות בגלל קראטין (החלבון שממנו נבנים השיער והציפורניים) שנתקע מתחת לעור.

נקודות אלו עלולות להופיע באזור הפנים – אף, עיניים ולחיים, אך הן יכולות להופיע בכל מקום בגוף ופעמים רבות ניתן לראותן אצל מבוגרים על הזרועות והכתפיים.

אצל תינוקות רכים נקודות לבנות בולטות על העור נפוצות מאוד והן נעלמות מעצמן תוך מספר שבועות.

אצל מבוגרים הן יופיעו בשל חוסר היכולת של העור להשיר תאי עור מתים. כתוצאה מכך נוצרת שכבה עבה של תאי עור מתים הכולאת את הקראטין.

העור מאבד את היכולת להשיר את התאים המתים בשל צלקות בעור, נזקי שמש, שימוש ממושך במשחות המכילות סטרואידים או בתכשירי עור הסותמים את נקבוביות העור.

נקודות לבנות על הפנים

נקודות לבנות על הפנים, שאינן בולטות, הן בעצם כתמים לבנים על העור. כתמים אלו הם מצב של חוסר פיגמנט, כלומר היפו-פיגמנטציה וזה לעומת כתמים חומים על העור שהם תוצר של הצטברות יתר של פיגמנט (מלנין).

לא ניתן להבהיר נקודות לבנות על הפנים, כיוון שהן כבר חסרות פיגמנט. לעיתים רופאי העור נותנים תכשירי הבהרה למטופלים הסובלים ממצב זה במטרה להשיג גוון עור בהיר יותר בכל חלקי הפנים וכך להפוך את הכתמים הלבנים לבולטים פחות.

כאמור, סיבה נוספת להופעת נקודות על הפנים היא ויטילגו. ויטילגו הוא תופעה אוטואימונית בה הגוף נותן הוראה במקומות מסוימים של הורדת תאי הפיגמנט, ויוצר מצב של כתמים לבנים בעור שיכולים להופיע בכל אזור ולהתפשט במקומות שונים.

בדרך כלל, הכתמים מופיעים באזורים החשופים לשמש, אך לא רק. ויטילגו אינה נחשבת למחלה מסוכנת ואין לה סיבוכים פנימיים, אך לעיתים היא משנה מאוד את המראה החיצוני של האדם ולכן פוגעת יותר ברמה הנפשית . היא נראית לעין יותר אצל אנשים כהי עור.

נקודות לבנות על העור ברגליים

נקודות לבנות על העור ברגליים יכולות גם הן להעיד על התחלת ויטילגו, אך יכולות להופיע גם לאחר חשיפה לשמש.

פעמים רבות כתמים אלו הם תוצאה של נזקי שמש והם נראים כמו נמשים לבנים שאינם חולפים עם בוא החורף. זאת בשונה מכתמים לבנים החולפים עם שינוי העונות והפחתה בחשיפה לשמש ונובעים, בדרך כלל, מפטרת שמש.

טיפול טבעי

כאמור, התופעה עלולה להגרם בעקבות מחלות עור שונות כאשר הנפוצות הן: פסוריאזיס, אטופיק דרמטיטיס, פטריות שמש וויטיליגו. לכל מחלה קיים טיפול שונה ברפואה סינית בהתאם למצב חוסר האיזון.

הטיפול באמצעות הרפואה הסינית מבוסס על דיקור, צמחי מרפא ותזונה מותאמת אישית. והוא מחזק את הגוף ומסייע לו להתמודד עם המחלה באמצעות יצירת איזון נפשי ורגשי. כמו כן, הטיפול יכול להיות משולב בטיפול הרפואי המקובל כטיפול תומך והוא אינו כואב ואף מרגיע.

חשוב לציין: בויטילגו עיקר הטיפול מכוון לעצירת התפשטות הנגעים הבהירים על ידי איזון הגוף. על שינוי הפיגמנט באזורים הלבנים קשה להשפיע ברפואה משלימה ולכן מומלץ לשלב טיפול רפואי בפוטותרפיה המקל על התופעה.

דוד פרלה, מומחה לטיפול טבעי במחלות עור, בעל תעודות הסמכה בינלאומיות וניסיון של 30 שנות טיפול במרפאתו ברפואה סינית במחלות עור במבוגרים וילדים.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם