פסוריאזיס אצל ילדים

דוד פרלה
  • פסוריאזיס (ספחת) הינה מחלת עור דלקתית כרונית אוטואימונית, הפוגעת בכ-3 עד 3.5 אחוזים מהאוכלוסייה. מתוך כלל חולי הפסוריאזיס, בשליש מהם מופיעה המחלה לראשונה בגיל הילדות, כאשר בגילאים אלו, קיימת נטייה להופעה מוקדמת יותר של המחלה בקרב בנות לעומת בנים.
  • כאשר המחלה מופיעה בגיל הילדות, ניתן בדרך כלל לראות רקע משפחתי להופעתה. כאשר רק אחד מההורים סובל מפסוריאזיס, הסיכוי להופעת המחלה בילדים נע סביב ה-30 אחוזים. מנגד, כאשר שני ההורים סובלים מהמחלה, שכיחות ההופעה בילדים עולה לכ-70 אחוז.
  • מטרת הטיפול הטבעי היא השבתו של האיזון הפנימי של הילד, הן ברמה הפיזית והן ברמה הנפשית. ויסות המערכת החיסונית למניעת התגובה האוטואימונית, הורדת היובש, הקשקשת והאדמומיות מהעור. כמו כן הטיפול יביא להפחתה בצורך בשימוש במשחות סטרואידליות (כדוגמת קורטיזון) ובתופעות הלוואי הנגרמות מכך.
פסוריאזיס ברגל

פסוריאזיס ברגליים לפני ואחרי חודשיים טיפול

תמונות לפני ואחרי

פסוריאזיס אצל ילד בן 5 - לפני ואחרי חודש טיפול

לפני ואחרי חודש טיפול בפסוריאזיס אצל ילד בן 5

פסוריאזיס בקרקפת

לפני ואחרי חודש וחצי טיפול

פסוריאזיס ברגל - לפני ואחרי

לפני ואחרי חודשיים טיפול

פסוריאזיס אצל ילד בן 5 - לפני ואחרי טיפול

לפני ואחרי חודש טיפול

לפני ואחרי חודש טיפול בפסוריאזיס אצל ילד בן 5

לפני ואחרי חודש טיפול בפסוריאזיס אצל ילד בן 5

פסוריאזיס חמור בקרקפת טיפול טבעי

לפני ואחרי חודשיים טיפול

פסוריאזיס ברגליים טיפול

לפני ואחרי חודשיים טיפול

המלצות מטופלים ורופאים

המלצות רופאים | 06.07.2020

פרופסור הנרי טראו: ״הטיפול המשולב במחלות עור מקצר את זמן ההחלמה״

המלצה של פרופסור הנרי טראו על דוד פרלה

דוד פרלה מוכר לי שנים רבות כמטפל ברפואה משלימה – רפואה סינית הוליסטית המשלבת אקופונקטורה ונתינת צמחים עם תכונות ייחודיות.

דודי התחיל לעבוד במרפאת עור בתל השומר לפני הרבה שנים והיה בעצם הראשון שפתח שירות בדיציפלינה זאת. הוא עבר השתלמות מיוחדת בסין בתחום הרפואה הסינית במחלות עור, לדעתי היחיד בארץ.

משך כל השנים עבדנו ביחד, אנחנו ברפואה קונבנציונלית ודודי פרלה ברפואה משלימה. טיפול משולב זה הביא לתוצאות לא מבוטלות ואין ספק שהיה לעזר רב למטופלינו.

ברצוני להוסיף גם שהטיפול המשולב דהיינו רפואה קונבנציונלית + אקונפוקטורה במחלות עור כרוניות כמו דרמטיטיס אטופית, פסוריאזיס, אורטיקריה, אקנה, אלופציה אראטה, סבוריאה, מקצר בהרבה מקרים את ההחלמה.

יש עבודות שפורסמו על השילוב שמוכיחות את זה.

דודי פרלה פירסם אתי ועם ד״ר פרס סלמה עבודה בדרמטיטיס אטופית שאף היא הולכת לאותו כיוון.

פרופסור הנרי טראו
רופא בכיר מחלקת עור ביה"ח שיבא
לשעבר מנהל המחלקה

פסוריאזיס | 21.11.2010

המלצה על טיפול יעיל בפסוריאזיס: ״הטיפול שנתת לבתי פשוט עובד!״

המלצת מטופל שסבל שנתיים מפסוריאזיס

דוד יקר,

רצינו להודות לך על הטיפול.

היה יעיל וגם נעים!

בתנו אובחנה לפני כשנתיים עם מחלת פסוריאזיס. הגענו אליך אחרי מספר לא מבוטל של טיפולים רפואיים קונבנציונליים, שממש לא הועילו, ורק הגבירו את חוסר האונים שלנו.

בעלי רופא, ובמשפחתנו מאז ומעולם דבקנו ברפואה המערבית. אני מודה שהגענו אליך סקפטיים, אבל היינו כל כך מיואשים שהסכמנו לנסות, וטוב שכך.

היום אני יודעת שהסקפטיות מיותרת, הטיפול שנתת לבתי פשוט עובד!

בטווח של כחצי שנה, הפסוריאזיס נעלם, והטיפול עצמו כלל חומרים טבעיים ומחזקים, שגם זה חשוב ומרגיע.

מאחלים לך כל טוב והרבה תודה!

פסוריאזיס | 08.01.2009

טיפול טבעי מומלץ לפסוריאזיס: ״אין מילים בפי להודות לך על השיפור באיכות החיים!״

המלצה על הטיפופול של דוד פרלה - פסוריאזיס

לדודי פרלה,

רציתי להודות לך על הטיפול. התוצאות מדהימות!

אני חולה בפסוריאזיס מגיל 14, וכבר השלמתי עם כך שאצטרך לסבול מן המחלה תמיד. הגעתי אליך אחרי שהטיפולים הקונבנציונליים הפסיקו להשפיע, ואחרי כמה טיפולים בלבד נעלמו הסימנים כמעט לגמרי – מצב שמאז התפרצות המחלה מעולם לא הגעתי אליו. אפילו הטיפול שתומך בדיקור – השמפו והמשחות – נעימים לאין ערוך מאלו שהשתמשתי בהם עד עתה.

אין מילים בפי להודות לך על השיפור באיכות החיים!

המלצות רופאים | 09.07.2020

ד״ר שרון באום: ״ממליצה בחום לשלב את הרפואה הסינית בטיפול הקונבנציונלי בבעיות עור״

המלצה של ד

מהיכרותי עם דוד העובד במחלקת העור ביחד עימי בבית החולים שיבא מזה 15 שנה נוכחתי ביכולותיו לשלב בצורה אינטגרטיבית טיפולי רפואה סינית – דיקור וצמחי מרפא – עם הטיפול הרפואי הקונבנציונלי הניתן במחלקתנו. שילוב זה הביא לתוצאות קליניות מצוינות במגוון גדול של חולים הסובלים מבעיות עור.

במסגרת העבודה במחלקת העור צבר דוד ניסיון טיפולי רב בעקרונות הרפואה הקונבנציונלית ואף הראה בעבודות ומחקרים שפורסמו בעיתונים רפואיים את יעילות השילוב של הטיפול ברפואה סינית באטופיק דרמטיטיס ואורטיקריה.

לדוד יכולת טיפולית גבוהה במגוון בעיות עור ומסירות רבה למטופליו.

אני ממליצה בחום לכל מטופל לשלב את הרפואה הסינית במסגרת הטיפול הקונבנציונלית בבעיות עור שכיחות כגון אטופיק דרמטיטיס, אורטיקריה, פסוריאזיס, סבוריאה, אלופציה אראטה (נשירת שיער), ויטיליגו, אקנה.

בכבוד רב,
ד״ר שרון באום
ס. מנהל מחלקת עור ביה״ח שיבא

פסוריאזיס | 16.09.2014

טיפול מומלץ בפסוריאזיס בילדים: ״כבר לא נזקקים למשחות הסטרואידיות״

המלצה על טיפול בפסוריאזיס

רק לפני חודש וחצי הגעתי אליך עם בתי בת ה-4, שהיתה בהתפרצות פסוריאזיס ואני לא מאמינה שכבר אנחנו לא נזקקים למשחות הסטרואידיות, הודות לטיפול המקצועי.

יישר כח!

פסוריאזיס | 27.12.2012

טיפול מומלץ בפסוריאזיס: ״נס שקרה לי״

המלצה של מטופל שסבל מפסוריאזיס למעלה מ 20 שנה

אני בת 39 וסובלת מפסוריאזיס מגיל 15. לאורך השנים המחלה הלכה והתפשטה לאזורים שונים בגוף, וחוויתי אכזבה רבה מהטיפולים הקונבנציונאליים ומיחסם של הרופאים לעניין.

לאחרונה החלטתי לנסות רפואה אלטרנטיבית והגעתי למרפאתו של דוד פרלה. התחלתי בטיפול שכלל דיקור אחת לשבוע, טיפול בצמחי מרפא, שינוי תזונתי ותכשירים חיצוניים למריחה על העור, שכולם מבוססים על צמחים.

כיום, כחודשיים לאחר תחילת הטיפול, אני מרגישה שינוי עצום במחלה ובתחומים נוספים של חיי. המחלה נסוגה ממרבית האיזורים בגוף והיכן שיש לה עוד זכר, הוא זכר קל בלבד. הפסקתי בהדרגה להשתמש בתכשירים הרפואיים (המבוססים על סטרואידים) וכיום אני משתמשת בתכשירים הטבעיים בלבד, וגם בהם תדירות השימוש הולכת ופוחתת. אני כמעט לא סובלת מגרד, וגם הקשקשת שממנה סבלתי באזור הקרקפת נעלמה לחלוטין.

לראשונה בחיי אני מרגישה שיש לי דרך להתמודד עם המחלה וזה נותן המון תקווה. מעבר לכך, אני מרגישה שהטיפול משפיע על חיי בדרכים רבות נוספות. אני נינוחה יותר, רגועה, מאושרת ומרגישה כאילו משהו בתוכי נפתח והשתחרר. עוד לפני שהגעתי לטיפול הייתי מודעת מאוד לעצמי וקשובה לגוף ולנפש, אבל הטיפול כאילו השלים את החוליה החסרה.

בנוסף, אם פה ושם מציק לי משהו בנוסף לפסוריאזיס – כגון אף סתום, מפרק כואב או תופעות אחרות – במרבית המקרים הטיפול מצליח לעזור גם לתופעות אלה. מבחינתי, הטיפול הזה הוא נס שקרה לי.

פסוריאזיס | 27.08.2014

טיפול מומלץ בפסוריאזיס: ״תודה לדוד על שיפור החיים שלי!״

המלצה של מטופל שסבל מפסוריאזיס חמור ברגל

אני רוצה לומר תודה ענקית על שיפור החיים שלי בזכותך. ולמה אני מתכוונת: 20 שנה, קיץ אחר קיץ, לא דרכתי על כל כף הרגל שלי. כלומר, התהלכתי על קצות האצבעות וזאת בשל כאבים נוראיים של פצעים בכפות הרגליים עקב הפסוריאזיס.

הקיץ הזה סוף סוף אני מצליחה ללכת על כל כף הרגל. אחרי טיפול של חודשיים, כפות הרגליים שלי חלקות, רכות ללא פצעים וסדקים וללא גירודים. אני יכולה ללכת עם כפכפים מבלי שאנשים ישאלו "מה יש לך ברגליים? זה נורא…".

לא ידעתי עד כמה כפות הרגליים משמעותיות לחיים טובים ובריאים. אני מתהלכת בעולם כמו כולם וזה ממש לא מובן מאליו…

תודה רבה מכל הלב!

מהם המאפיינים של פסוריאזיס אצל ילדים?

  • פריחה אדומה, המכוסה בקשקשת לבנה לרוב באזור הקרקפת והצדדים החיצוניים של המרפקים והברכיים.
  • פעמים רבות מופיע גרד כאחד מתסמיני המחלה, והיא בדרך כלל מחמירה בחורף ומשתפרת בקיץ – במיוחד בחשיפה מבוקרת לשמש.
  • שקעים או חריצים בציפורניים.
  • עור יבש וסדוק, הנוטה לדמם.
  • אדמומיות בקפלי העור.

אצל ילדים בדרך כלל הרבדים של פריחת הפסוריאזיס דקים יותר ועם קשקשת עדינה יותר מזה הנראה במבוגרים.

באילו צורות נוספות עשויה מחלת הפסוריאזיס לבוא לידי ביטוי?

  • פסוריאזיס טיפתי "גוטטה" – סוג זה של פסוריאזיס נפוץ בילדים וצעירים, יותר מאשר במבוגרים. הפסוריאזיס הטיפתי נראה בצורה של טיפות אדומות הדומות לצורתן של עקיצות, מפוזר בגוף, ומופיע בדרך כלל עם כאב גרון חריף בעקבות זיהום של חיידק הסטרפטוקוק. למידע נוסף אודות פסוריאזיס גוטטה
  • פסוריאזיס של הקרקפת – סוג זה של המחלה מופיע פעמים רבות על הקרקפת כמקום הופעה ראשוני של המחלה אצל ילדים. המאפיינים דומים פעמים רבות לסבוריאה חמורה של הקרקפת, וכוללים יובש, אדמומיות וקשקשת עבה (בדרך כלל כזו אשר עבה יותר משל סבוריאה). מעורבות הקרקפת בילדים מתחת לגיל 20 גדולה מזו הקיימת במבוגרים, וכך גם מעורבות אזור הפנים.
  • פסוריאזיס אינברסה "הפוכה" – מופיעה בעיקר בקפלי הגוף. אצל תינוקות היא יכולה להופיע באזור החיתולים, וכן בבתי השחי, מפשעות, אברי המין ופי הטבעת. בתינוקות חשובה האבחנה המבדלת באזור החיתולים בין המחלה לבין תפרחת חיתולים או אקזמה. פסוריאזיס באזור זה יהיה בצורת משטחים אדומים מבריקים עם גבולות ברורים כלפי העור הבריא.
  • פסוריאזיס פוסטולארית – סוג זה מתאפיין בנגעים מוגלתיים ומודלקים. זוהי צורה קשה במיוחד של הפסוריאזיס המחייבת טיפול רפואי.
  • אריתרודרמה – סוג זה מאופיין בהופעה של אודם בכל העור בגוף, מלווה בקשקשת, בצקות, חום וצמרמורות – זוהי צורה קשה במיוחד של פסוריאזיס, המחייבת בדרך כלל אשפוז בבית חולים.

מהם הגורמים לפסוריאזיס בילדים?

בדומה למחלות אוטואימוניות רבות, סיבת המחלה המדויקת אינה ידועה. עם זאת קיימים מספר הסברים להופעת המחלה.

גורמים גנטיים – כמעט שליש מהחולים בפסוריאזיס מספרים על בן משפחה נוסף החולה במחלה. פעמים רבות לא ידוע הקשר הגנטי, מכיוון שחולי פסוריאזיס קל, אשר לא ייחסו חשיבות להופעת עור יבש במרפקים ובברכיים, לא אובחנו.

בתאומים זהים, כאשר אחד התאומים חולה בפסוריאזיס, קיים סיכוי של כ-40 אחוז להופעת המחלה גם אצל התאום השני, בעוד שבתאומים לא זהים השכיחות יורדת ל-15 אחוז להופעת המחלה באח התאום.

דלקת וריבוי כלי דם – בדרמיס – שכבת העור העמוקה – מתרחש תהליך של ריבוי והתרחבות כלי דם. תהליך זה מלווה בדלקתיות הנראית בעור כתפרחת אדומה ומודלקת.

התרבות מהירה של תאי קשקש – באפידרמיס – שכבת העור החיצונית – מתרחש תהליך אוטואימוני, בו תאי הקשקש מתרבים במהירות הגדולה כמעט פי 27 מהקצב הנורמלי. וכך – במקום תחלופה של פעם בחודש, התהליך מתקצר למספר ימים ומתבטא בקשקשת עבה על פני העור.

מתח נפשי – מחקרים מראים כי בין 40-60 אחוז מחולי הפסוריאזיס מייחסים את התפרצות המחלה למצבי מתח ולחץ. מחלה כמו פסוריאזיס היא בעלת רקע אוטואימוני, ובמחקר מערבי ידוע כיום כי מצבי מתח ולחץ פוגעים בתפקוד המערכת החיסונית – מה שגורם להאצת תהליך שגשוג תאי הקשקש והתפשטות התפרחת.

בקרב ילדים המחלה פוגעת יותר בדימוי העצמי, ולכן חשוב ביותר להסביר להם על המחלה בצורה הנותנת תקווה וגם לספק תמיכה נפשית לילד – הן על ידי ההורים ועל ידי אנשי מקצוע במידת הצורך.

הטיפול הטבעי לפסוריאזיס בילדים: איזון פנימי יביא לאיזון חיצוני

הטיפול הטבעי לפסוריאזיס בילדים כולל מספר מרכיבים חשובים, אשר מותאמים במיוחד לגיל הילד ולאופי המחלה.

משך הטיפול משתנה בהתאם לחומרת המחלה וקצב השיפור, שהינו אישי. במרבית המקרים ישנו שיפור משמעותי כבר בשבועות הראשונים לטיפול – אזורי הפריחה והאדמומיות מופחתים, הגרד מופחת וההרגשה הכללית משתפרת.

עם השיפור יורדת תדירות הטיפול בדיקור, וכן מינון השתייה של צמחי המרפא. בילדים בדרך כלל מהלך השיפור הוא מהיר יותר מזה של מבוגרים.

לוגו טורקיז עם רקע שקוף

טיפול בדיקור

הדיקור אינו כואב, ומותאם לגיל הילד. מטרתו של הדיקור לסייע בהורדת הגרד והדלקת, ויסות מערכת החיסון והרגעה כללית.

לוגו של עלים בצבע טורקיז עם רקע שקוף

טיפול בצמחי מרפא לשתייה

להגברת הזנת העור, הורדת היובש, הפחתת הדלקת והרגעת הנפש. ניתן לתת את צמחי המרפא לילד בתוך נוזל לשתייה (כמו מים או מיץ).

לוגו לבן על רקע שקוף

שינוי תזונתי

ההורה מקבל הנחיות תזונה ותוספי מזון המתאימים להקלה בפסוריאזיס, בהתאם למצבו הבריאותי של הילד.

לוגו של עלים בצבע טורקיז על רקע שקוף

משחות חיצוניות

לשימון העור (בפסוריאזיס של הקרקפת מטפלים גם עם שמפו ותחליב לחות) על בסיס טבעי וללא סטרואידים.

האם ניתן לשלב את הטיפול הטבעי בטיפול הרפואי המקובל?

הגישה הטיפולית של דוד פרלה היא שבמיוחד במקרים בעלי דרגת חומרה בינונית וקשה, מומלץ במידת הצורך לשלב את הטיפול הטבעי כטיפול תומך בטיפול הרפואי הקונבנציונלי המקובל. שילוב זה יביא להשגת תוצאות מרביות להקלה מהירה במצב העור, להפחתה בצורך בתרופות עם תופעות לוואי, לזירוז בתהליך ההחלמה הטבעי של הגוף ויאפשר גם במחלות עור כרוניות עקשניות הפוגות ארוכות יותר ושיפור משמעותי באיכות חיי המטופל. דוד פרלה עובד בשיתוף פעולה עם רופאי עור רבים.

פסוריאזיס בראי הרפואה הסינית

הרפואה הסינית מכירה גם בגורמים הגנטיים ובפעילות האוטואימונית של שגשוג תאי הקשקש, אך מזהה גם מצבי חוסר איזון פנימיים – הן ברמה הפיזית והן ברמה הנפשית – בילדים.

מצבים אלה ברפואה סינית מתבטאים בתסמונות שונות, כגון הצטברויות של חום ולחות במערכת העיכול כתוצאה מתזונה לקויה. תופעות של מתח ולחץ נפשי שפגעו בזרימה האנרגטית בגוף, יצרו חסימות הפוגעות בזרימת הדם וביכולתו להזין את העור. תופעת המתח גם יוצרת חום פנימי המחזק את התהליך הדלקתי הקיים במחלת הפסוריאזיס.

הטיפול ברפואה סינית, הן בדיקור והן בצמחי המרפא, עוזר מאוד להרגעה הנפשית, ובכך משפר את מצב העור.

חשוב לזכור – מרבית המקרים של פסוריאזיס אצל ילדים הינם מצבים קלים עד בינוניים, היכולים להיעזר בהצלחה מרובה בטיפול טבעי ברפואה הסינית. בילדים בדרך כלל מהלך הריפוי מהיר יותר מזה הנראה במבוגרים. למידע נוסף – ראו בעמוד שאלות ותשובות נפוצות.

אבחון נכון של מצב חוסר האיזון בו נמצא הילד, והחזרת האיזון על ידי התאמה נכונה של דיקור, צמחי מרפא, שינוי תזונתי ומשחות, יעזרו להחזרת האיזון הפנימי לגוף ולשיפור מצב העור.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם