טיפים לשיפור השינה אצל חולי פסוריאזיס

דוד פרלה

חולים בפסוריאזיס וסובלים מנדודי שינה? אתם לא לבד. מחקרים מצאו כי קיים קשר בין מחלת הפסוריאזיס להפרעות בשינה. לפניכם פירוט המחקר ומספר דרכים טבעיות שעשויות לסייע לכם לישון קצת יותר טוב.

על המחקר

מחלת הפסוריאזיס, או דלקת מפרקים פסוריאטית (נקראת גם פסוריאזיס ארטריטיס ונגרמת בשל מחלת הפסוריאזיס ומופיעה בקרב כ-7% מאוכלוסיית חולי הפסוריאזיס), גורמת לרבים מהחולים בה להשאר ערים בלילה, כך עולה ממחקר מקיף בנושא שאותו ערכה ד"ר כריסטינה קאליס דאפין, עוזרת פרופסור לרפואת עור באוניברסיטת יוטה.

המחקר בדק את הקשר בין שינה ופסוריאזיס ומצא כי בעיות וקשיי שינה בקרב חולים בדלקת מפרקים פסוריאטית, או מחלת הפסוריאזיס, הן שכיחות הרבה יותר מאשר בקרב שאר האוכלוסייה.

עוד עולה מהמחקר כי גירודים וכאבים עלולים להשפיע על איכות השינה, ואיכות שינה ירודה עלולה לגרום לתשישות ולמתח, דבר שיחמיר את הסימפטומים של מחלת הפסוריאזיס, או של דלקת המפרקים הפסוריאטית. כמו כן, מצאה ד"ר דאפין, שחולים בפסוריאזיס עלולים ללקות בדום נשימה בשינה.

אז איך בכל זאת החולים בפסוריאזיס יכולים לשפר את איכות השינה?

היבדקו במעבדת שינה

אנשים הסובלים מדום נשימה בשינה לא יודעים זאת. לדברי ד"ר דאפין, אם אתם סובלים מפסוריאזיס וחווים סימפטומים מסוימים, למשל נחירות, יקיצה מלווה בכאבי ראש, או תחושת עייפות במהלך היום, ובמיוחד אם בנוסף לתופעות אלו אתם סובלים מעודף משקל, זה הזמן להיבדק במעבדת שינה ולוודא אם אתם סובלים מדום נשימה בשינה.

לדברי דאפין, חולי פסוריאזיס או דלקת מפרקים פסוריאטית עלולים לחוות קשיים נוספים בשינה, למשל קושי להירדם, קושי לשמור על שינה רצופה וגם, תסמונת "הרגל הקופצת". איכות השינה היא חשובה, בין היתר בגלל שמחסור בשינה יכול להחמיר את הגירוד והכאב.

בדיקה במעבדת שינה וטיפול בבעיות אלו יכולים בהחלט לשפר את מצב הרוח ולשפר את הסימפטומים. "למשל", אומרת ד"ר דאפין, "תוכלו לקבל מסיכות שינה שמתאימות למגוון בעיות ומשפרות את איכות השינה. מטופלים רבים מוצאים שהם חשים טוב יותר וחל שיפור במצב הפסוריאזיס, כאשר שנתם טובה ואיכותית יותר".

סגלו הרגלי שינה טובים

לאלו שאינם סובלים מדום נשימה בשינה, אבל מתעוררים פעמים רבות במהלך הלילה מומלץ לסגל הרגלים לשיפור השינה:

  • להחשיך היטב את החדר.
  • ללכת לישון בשעה קבועה מדי לילה ולקום בשעה קבועה מדי בוקר.
  • להשתיק רעשים והסחות דעת.
  • לשמור על טמפרטורה קרירה ונעימה בחדר.
  • להמנע מממריצים, למשל קפאין, בסמוך לשעת השינה.
  • להשתמש במיטה רק לצורכי שינה, ולא לקריאה או צפייה בטלויזיה.

אם אתם עדיין מתעוררים בבוקר עייפים, מומלץ להיוועץ ברופא ולהיות זהירים בכל הנוגע לנטילת עזרי שינה (דוגמת כדורי שינה), שעשויים לגרום לכם לחוש עייפות ביום המחרת – יש להם תופעות לוואי, והם עלולים אף להיות בעלי השפעה ממכרת.

טיפול טבעי בפסוריאזיס

הרפואה הסינית מציעה טיפול טיפול טבעי המשתלב עם הטיפול הקונבנציונלי, ומסייע בהחזרת הגוף לאיזון, משפר את מצב העור, מעלים את היובש והפצעים ומפסיק את הגרד.

טיפול טבעי נבנה כתוכנית אישית לכל מטופל, לאחר אבחון מעמיק של מצבו והתאמת הטיפול אינדיבידואלית, בהתאם לכך.

הטיפול כולל דיקור סיני מאזן ומיטיב, צמחי מרפא שמותאמים אישית למטופל, משחות טבעיות ולעתים ניתנים גם תוספי תזונה והמלצות על שינויי בשגרת התזונה של המטופל.

הטיפול הטבעי מבוסס על צמחי מרפא בלבד ואינו פוגע או מפריע לטיפול הקונבנציונלי, אלא משלים ותומך בו להשגת התוצאה הרצויה בתוך זמן קצר.

ניתן לקרוא על המחקר באתר של אגודת הפסוריאזיס העולמית

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם