אורטיקריה רפואה סינית – שאלות ותשובות

מה הגורמים לאורטיקריה?

על פי הרפואה המערבית 

אורטיקריה אקוטית (עד 6 שבועות) נגרמת בד"כ מתגובה אלרגית (גורם אמינולוגי) לתרופות או מזון. כאשר הפסקתם, בתוספת טיפול מתאים, מביאה להעלמות הפריחה.

אורטיקריה כרונית – למעלה מ- 90 אחוז נובעים מסיבה לא ידועה. ב – 10 אחוז הנותרים ניתן לראות גורמים כגון תרופות, מזון, זיהומים: בשיניים, בשקדים, סינוסים, דרכי נשימה. כיב בתרסריון שניגרם על ידי החיידק אליקובקטור פילורי. זיהומים וירליים, מצבי מתח, תולעים במערכת העיכול, צריכת אלכוהול מוגברת.

על פי הרפואה הסינית 

מכירים בגורמים הקשורים בהפרעות של מערכת החיסון וברגישות יתר לתרופות ומזון, אך מאבחנים גם מצבים של חוסר איזון פנימי (פיזיולוגי ונפשי) המשפיעים על המחלה.

אחת התסמונות הנפוצות באבחון הסיני במחלה זו היא הצטברויות חום ולחות בעיקר במערכת העיכול. החום יתבטא באדמומיות היוצאת אל העור, והלחות בבצקתיות המאפיינת את הפריחה. המתח המאפיין את האורטקריה גם הוא גורם המעכב את העלמות הפריחה.

מה שיעור ההצלחה בטיפול באורטיקריה ברפואה סינית?

אורטיקריה אקוטית – נמשכת עד ששה שבועות, כאשר כל נגע נשאר לא יותר מ 24 שעות, נעלם ומופיע שוב עד להעלמות מוחלטת של הפריחה.

אורטיקריה כרונית – תפרחת החוזרת ונמשכת מעבר ל 6 שבועות. חולפת ברוב המקרים תוך מספר חודשים, עד שנים בודדות.

שיעור ההצלחה בטיפול הסיני נע בין 80 -90 אחוז, במקרים הקלים ובינוניים, וגם במקרים הקשיים ישנם הצלחות רבות.

הטיפול ברפואה סינית יקל על התבטאות המחלה, הן בהפחתת תדירות הופעתה של הפריחה והן בגרד, ויזרז את היעלמותה. ראו מחקר בו טיפל דוד פרלה בהצלחה בחולי אורטיקריה.

איך מטפלים באורטיקריה ברפואה סינית?

מטרת הטיפול – החזרת האיזון הפנימי הפיסי והנפשי למטופל, חיזוק תהליכי הריפוי בגוף וניקוי הגוף מהצטברויות חום ולחות הפוגעות בהזנה התקינה של העור, והקלה על הגרד. איזון זה יביא להקטנה בשטחי הפריחה ולהטבה במצב הפריחה הקיים, ימנע התפרצויות והתפשטות של המחלה וישפר את איכות חייו של המטופל. הטיפול כולל שלושה מרכיבים שכולם חשובים להצלחתו: טיפול בדיקור-אקופונקטורה, טיפול בצמחי מרפא, ושינוי תזונתי בשילוב תוספי מזון.

טיפול בדיקור – קיימות נקודות דיקור בעלות השפעה טובה על העור, הן בהורדת הפריחה והן בהורדת הגרד ובעיקר להחזרת האיזון לגוף. הנקודות מותאמות באופן אישי לאחר איבחון המטופל ברפואה הסינית. המטופל שוכב 20 דקות עם מחטי הדיקור (מחטים חד-פעמיות ללא שום חומר). הטיפול איננו כואב ולמעשה משרה תחושת רוגע על המטופל. במחקר מערבי הוכח כי בזמן הדיקור משחרר הגוף אנדרופינים – משכך כאב טבעי של הגוף.

סדרת הטיפולים כוללת עשרה מפגשים אחת לשבוע או שבועיים בהתאם לקצב השיפור במטופל. כאשר קיימת בעיה כרונית וקשה, לעיתים מבצעים מספר סדרות טיפולים.

טיפול בצמחי מרפא – המטופל מקבל תערובת צמחי מרפא אשר הותאמה לו אישית לאחר איבחון ברפואה סינית. צמחי המרפא חשובים ביותר להורדת החום והלחות הפנימיים, והיובש והגרד מהעור. המטפל משנה את הרכב הצמחים מדי פעם בהתאם למצב המטופל.

שינוי תזונתי – בהתאם לאבחון ולעקרונות התזונה הסינית,כמו כן ניתנים תוספי מזון בהתאם לאבחון.

אורטיקריה רפואה סינית

האם יש קשר בין אורטיקריה לתזונה?

במידה ולא נמצאה אלרגיה למזון ספציפי כפי שקורה באורטיקריה אקוטית, עדיין התזונה הסינית ממליצה להימנע מאוכל חריף, מטוגן, אלכוהול לסוגיו השונים, ולהימנע מגבינות קשות (כולל צהובה).

כל אלה מגבירים את החום והלחות במערכת העיכול ומחריפים את מצב העור. כמו כן מומלץ להמעיט בירקות ממשפחת הסולניים במיוחד: חצילים, פלפלים ועגבניות. הוראות תזונה מפורטות ניתנות למטופל.

האם מתח ולחץ נפשי משפיעים על מחלת האורטיקריה?

מטופלים רבים מספרים על התפרצויות של המחלה בתקופות מתח ולחץ נפשי. כיום ידוע במחקר מערבי שמתח ולחץ משפיעים על מערכת החיסון ומוציאים אותה מאיזון, ומכיוון שבאורטיקריה קיימת הפרעה במערכת החיסון המגיבה בהתקף אלרגי מבלי שנמצא הגורם, למתח תפקיד חשוב בהחרפת סימני המחלה.

הטיפול הסיני הו בדיקור והן בצמחי המרפא מכוון גם להפחתת המתח והחזרת האיזון הנפשי לגוף. חשוב לציין שגם האופי המתעתע של המחלה – בה היא מופיעה  ונעלמת לסרוגין,  מחריף את המתח ואת התחושה ש"זה לעולם לא יעבור".

האם ניתן לעשות את הטיפול הטבעי במקביל לטיפול ברפואה מערבית קונבנציונלית?

כן, אין שום מניעה. כמובן שמטרת הטיפול הסיני היא להקל בצורה טבעית ולהביא להפחתה בצורך בתרופות עם תופעות לוואי.

האם מותר לקחת קורטיזון בזריקה או כדור פרדינזון במצבים קשים של אורטיקריה?

כן, חשוב להבין שבמצבים קשים אורטיקריה נכנסת לדרכי הנשימה (אנגיואדמה) ויכולה לסכן חיים – הבצקת עלולה לחסום את דרכי הנשימה. במצבים חריפים אלה מומלץ להגיע במהירות למיון ולקחת קורטיזון על פי הנחיות הרופא. הטיפול ברפואה משלימה איטי מידי במצבים אלה.

הטיפול ברפואה סינית הינו מניעתי, והוא יפחית את התדירות של ההתקפים ועוצמתם עד העלמתם כליל, ויעזור למטופל לצאת ממעגל של שימוש בטיפולים סטראודלים (קורטיזון) ולמנוע בכך תופעות לוואי.

דוד פרלה, מומחה לטיפול טבעי במחלות עור, בעל תעודות הסמכה בינלאומיות וניסיון של 30 שנות טיפול במרפאתו ברפואה סינית במחלות עור במבוגרים וילדים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם