דלקת עור אטופית בפנים

דלקת עור אטופית, הנקראת גם אטופיק דרמטיטיס או אסטמה של העור הינה אחת ממחלות העור הנפוצות ביותר במאה ה -21 ולמעשה קרוב ל 15% מכלל האוכלוסייה סובלים או סבלו בשלב כזה או אחר במהלך חייהם מהתפרחת האדומה , מהיובש והגרד שכל כך מאפיינים את המחלה. אחת מתכונותיה של המחלה, היא הפגיעה וההתפשטות שלה בחלקים שונים בגוף, ביניהם גם "כרטיס הביקור" של כולנו – הפנים.

באילו אזורים בפנים יכולה להתפרץ / להתפשט המחלה?

  • המצח
  • הלחיים
  • העפעפיים
  • הקרקפת

תסמינים נפוצים

לפעמים יגיעו תסמיני היובש, האדמומית והקשקשת גם מעל הגבות. התסמינים של המחלה בפנים הם קשים, הן פיזית, בשל היובש העז, הגרד, שלעתים גם הופך לפצע פתוח, והן רגשית, בשל הקושי להסתיר אותם.

אטופיק דרמטיטיס חמור בפנים – לפני ואחרי 6 שבועות טיפול

אטופיק דרמטיטיס חמור בפנים – לפני ואחרי 6 שבועות טיפול

המלצות מטופלים ורופאים

המלצות רופאים | 06.07.2020

פרופסור הנרי טראו: ״הטיפול המשולב במחלות עור מקצר את זמן ההחלמה״

המלצה של פרופסור הנרי טראו על דוד פרלה

דוד פרלה מוכר לי שנים רבות כמטפל ברפואה משלימה – רפואה סינית הוליסטית המשלבת אקופונקטורה ונתינת צמחים עם תכונות ייחודיות.

דודי התחיל לעבוד במרפאת עור בתל השומר לפני הרבה שנים והיה בעצם הראשון שפתח שירות בדיציפלינה זאת. הוא עבר השתלמות מיוחדת בסין בתחום הרפואה הסינית במחלות עור, לדעתי היחיד בארץ.

משך כל השנים עבדנו ביחד, אנחנו ברפואה קונבנציונלית ודודי פרלה ברפואה משלימה. טיפול משולב זה הביא לתוצאות לא מבוטלות ואין ספק שהיה לעזר רב למטופלינו.

ברצוני להוסיף גם שהטיפול המשולב דהיינו רפואה קונבנציונלית + אקונפוקטורה במחלות עור כרוניות כמו דרמטיטיס אטופית, פסוריאזיס, אורטיקריה, אקנה, אלופציה אראטה, סבוריאה, מקצר בהרבה מקרים את ההחלמה.

יש עבודות שפורסמו על השילוב שמוכיחות את זה.

דודי פרלה פירסם אתי ועם ד״ר פרס סלמה עבודה בדרמטיטיס אטופית שאף היא הולכת לאותו כיוון.

פרופסור הנרי טראו
רופא בכיר מחלקת עור ביה"ח שיבא
לשעבר מנהל המחלקה

אטופיק דרמטיטיס | 23.07.2009

טיפול באטופיק דרמטיטיס: ״לכל הספקנים – הטיפול הזה עובד ביג טיים״

המלצה של מטופל שסבל מאטופיק דרמטיטיס

איך אני כותב מכתב המלצה? שאלתי את דודי. פשוט, הוא אמר, תכתוב בדיוק מה שקרה לך. יודע מה, אמרתי לו, זה רעיון מצוין.

הגעתי לדודי במצב של אטופיק דרמטיטיס לא קל. ניסיתי משחות שונות, זריקות קורטיזון, הומאופטיה ומה לא… באתי לדודי כמוצא אחרון ובליבי ספקות רבות. אחרי טיפול בדיקור וצמחים, המצב לפתע השתפר משמעותית. הפצעים החלו להיעלם, הגרד ירד פלאים ואפילו התחושה הכללית שלי השתפרה מאוד.

זה מקרה קלאסי של לפני/אחרי.

לפני – גרד בלתי פוסק ופגיעה באיכות החיים.

אחרי – היעלמות כמעט מוחלטת של המחלה והחלמה מהירה.

לכל הספקנים אני אומר – רפואה סינית – זה עובד ביג טיים. חבל שלא חשבתי על זה קודם. הייתי יכול לחסוך הרבה סבל.

תודה לך דודי (ותודה לסינים…)

אטופיק דרמטיטיס | 24.06.2008

טיפול מומלץ לאטופיק דרמטיטיס בילדים: ״דודי הציל את הילדה ממצב כרוני של אשפוזים״

המלצה על טיפול של דוד פרלה באטופיק דרמטיטיס

הגעתי לדודי פרלה לאחר שנה וחצי של סבל גדול לילדה בת ה-3 וכמובן לכל המשפחה. הילדה שלי הוגדרה כאטופיק קשה וקיבלה את הטיפולים הקונבנציונליים הקשים ביותר – ללא הצלחה.

דודי הציל לי את הילדה ממצב כרוני של אישפוזים. המצב היום די טוב, לא עבר לחלוטין אך זכינו בילדה חיונית שלא סובלת ביום-יום, טופלה רק באמצעות צמחים שהותאמו לה.

מומלץ!

אטופיק דרמטיטיס | 21.05.2014

המלצה: ״אסטמה של העור נעלמה לחלוטין״

בתנו הילה סבלה מאסטמה של העור, שבאה לידי ביטוי בכתמים אדומים בפנים ובאקזמה קשה.

לאחר מספר טיפולים החל שינוי דרמטי ביותר במצב העור, והאסטמה של העור חלפה כלא הייתה.

יצויין כי הילה סובלת מאסטמה של העור לאורך שנים, ועד היום לא חלה הטבה משמעותית כל כך ללא טיפול בסטרואידים. הטיפול המסור של דוד פרלה ייתר את הצורך בסטרואידים והשפיע באופן ניכר ומיידי.

בקיצור, מומלץ בחום.

אטופיק דרמטיטיס | 21.06.2017

טיפול מומלץ לאסטמה של העור בילדים: ״אחרי יותר משנתיים, אני כמעט ולא מתגרדת״

המלצת מטופת (בת 8) שבסלה מאטופיק דרמטיטיס

שלום,

קוראים לי מתן, אני בת שמונה וחצי ויש לי אטופיק דרמטיטיס, או בשפה המובנת יותר אסטמה של העור.

המחלה התפרצה אצלי קצת אחרי שנולדתי. בהתחלה כשהייתי תינוקת היו לי פצעים מסביב לצוואר, ומאחורי האזניים היה לי מאוד מגרד, אז גם הייתי פוצעת את עצמי כשהייתי מתגרדת והיה יורד לי דם.

אבא ואמא לקחו אותי לרופא והרופא נתן לי כל מיני משחות עם קורטיזון. המשחות היו עוזרות אבל זה היה לתקופה קצרה יחסית וכל פעם היינו צריכים להחליף משחה. ככל שגדלתי האזורים המגרדים גדלו והציקו לי מאוד. יום אחד כשהיינו אצל רופא העור, ד"ר יצחק קונפינו, הוא המליץ לנו להתייעץ עם דודי פרלה, מומחה לרפואה סינית.

הייתי בת שש כשהגענו לדודי, כולי מלאה בפצעים מגרדים. דודי נתן לנו כל מיני תכשירים של אטופיק וגם רקח לי תה צמחים שאני שותה אותו בבוקר ובערב בתוך קפסולות כי הטעם לא טעים לי בתור תה. אחרי תקופה קצרה דודי ייעץ לאמא ואבא שאני אעבור דיקור, שזה גם יכול להקל. אני קצת פחדתי מהמחטים בהתחלה, אבל אחרי שדודי דיקר את אבא שלי ואבא לא צעק ולא בכה, ראיתי שזה לא כואב והסכמתי. מה שהכי כיף זה שאחרי כל דיקור יש גם פרס מדודי.

היום אחרי יותר משנתיים, אני כמעט ולא מתגרדת. אני עדיין שותה את התה צמחים וגם את הפרוביוטיקה וכשיש לי גירוד קטן אני תכף מגיעה לדודי והוא מדקר אותי.

לפני 8 חודשים נולדה לי אחות קטנה בשם ליאם וגם היא נולדה עם אטופיק. בגיל חודש דודי כבר עשה לה דיקור. היום גם ליאם שותה תה בתוך החלב שלה ומגיעה לדודי פעמיים בשבוע לקבל דיקור.

דודי אומר שליאם אלופת הדיקור, ואני מסכימה – היא באמת אמיצה. לפעמים כשיש לליאם מלא פצעים, אמא ואבא לוקחים אותה לד"ר יצחק קונפינו כדי שהוא ייתן לה משחת קורטיזון להרגעה.

אני מאוד אוהבת את דודי, הוא נחמד ומצחיק והוא הבריא אותי. אני מקווה שגם אחותי ליאם תפסיק להתגרד בקרוב. דודי אומר שככל שליאם תגדל היא תתגרד פחות. בינתיים ליאם מגיעה לדודי לקבל דיקור ובסוף היא מקבלת הפתעה (שאני ואחותי השנייה, שלו, שומרות לה עד שתגדל).

דודי, תודה רבה!

מחקר ב'שיבא': רפואה סינית הקלה באסטמה בעור. דוד פרלה טיפל ב-20 חולי אטופיק דרמטיטיס
מחקר בתל השומר מצא כי טיפול משולב של צמחי מרפא סיניים ודיקור, שיפר באופן ניכר את מצבם של חולים ב"אטופיק דרמטיטיס", אסטמה. מנהל מחלקת עור: "התוצאות הפתיעו אותי, החולים היו מאד מרוצים".
למאמר המלא

אסטמה של העור בקרקפת

אטופיק דרמטיטיס בקרקפת הוא אחד התסמינים הבולטים של המחלה המתמקדת באזורים שונים. היובש הניכר גורם לנגעים עוריים, לעודף קשקשים וגרד קשה שפוגע באיכות השינה, קשיים בריכוז ובתפקוד ובכל איכות החיים.

סימפטום עיקרי של המחלה הוא גירוי דלקתי בעור, מה שקרוי גם אקזמה. מיקום הגירוי הדלקתי בא לידי ביטוי במספר צורות ומיקומים, כאשר הפריחה מתבטאת באודם, יובש וקשקשים.

הגירוי העורי הוא חזק וגורם לתחושת גירוד עזה ולאי שקט והוא בלתי נשלט, מה שמוביל לפציעת האזור הנגוע עקב הגירוד עד כדי היווצרות פצעים מדממים, כאשר התחושות מתעצמות במצבים כמו טמפרטורה גבוהה או במהלך פעילות גופנית.

דלקת עור אטופית בעיניים

מיקום נוסף של המחלה הוא באזור העיניים. כאשר האקזמה יכולה להוביל לבעיות רפואיות נוספות, כמו קטרקט בגיל מבוגר יותר. היובש מתרכז באזור העפעפיים, וכולל אקזמה, סיכוי לדלקות בעין בשל הזיהום הנגרם ממגע וגירוד, ומראה עפעפיים חיוורים מלווים באדמומית.

מצב זה מאפיין בעיקר מבוגרים אשר חולים בדלקת עור אטופית, בעוד שבקרב תינוקות הגרד יתמקד באזורי גפים, כמו מרפקים וברכיים ואף בראש. גרד בקרקפת קיים גם בקרב חולים מבוגרים.

מאמר בביטאון ״הרפואה״ – עיתון ההסתדרות הרפואית בישראל – על יעילות הטיפול ברפואה סינית לדלקת עור אטופית מאמר של דוד פרלה שהתפרסם בביטאון הרפואה, אוקטובר 2016 – אודות יעילות הטיפול ברפואה סינית למחלה עם סיפורו של חולה שנרפא.
להמשך קריאה

מבוכה ואי נעימות

אזורים כמו קרקפת ועיניים הם אזורים בגוף שקשה להסתירם. בנוסף לתחושת הכאב והגירוד ולירידה משמעותית באיכות החיים, סובלים החולים גם ממבוכה ואי נעימות לחשוף את עצמם עם סימנים אדומים, דלקתיים וקשקשים והדבר יוצר מתיחות וחוסר שקט נפשי, גורמים שכשלעצמם מחריפים את המחלה.

מה אפשר לעשות?

מדובר מחלה אוטואימונית וככזו אין תרופה שתעלים אותה כליל, אולם יש דרכים למתן את ההתפרצויות, להקל משמעותית על התסמינים הכואבים ולשפר את איכות החיים במידה ניכרת.

הטיפול הטבעי מציע פתרונות מקלים ומיטיבים המבוססים על חומרים טבעיים בלבד ועל שיטות טיפול לא פולשניות ולא כואבות, ביניהן דיקור סיני (אקופונקטורה) ושיטות להרפיה ורגיעה.

החומרים מבוססים על צמחי מרפא שנלמדו ונחקרו אלפי שנים ומקורם ברפואה הסינית. הם מותאמים לכל מטופל בהתאם למצבו וחומרת המחלה ונחלקים לצמחי מרפא שנרקחו מהם משחות להרגעת העור, ריכוכו והפחתה בתחושת הגרד, ולצמחי מרפא שמופקות מהן פורמולות לשתייה ומטרתן להזין את העור, להפחית מהדלקת, להרגיע נפש סוערת ולנקות חום מהפנים.

הייחוד בטיפול הטבעי הוא ההתמקדות שלו בגורם ולא רק בסימפטום. כלומר, יינתן טיפול להקלה מיידית בגרד ובדלקת, אולם במקביל יינתן גם טיפול שמטרתו למנוע את ההתפרצות הבאה, או לפחות למתן אותה ולהחזיר למטופלים את השליטה על חייהם.

דוד פרלה, מטפל בכיר ומוסמך, מומחה לטיפול בבעיות עור ברפואה סינית, מבצע אבחון מדוקדק לכל מטופל בהתאם לתסמינים שלו, גילו, מצבו הרגשי ואורחות חייו. בהתאם לאבחון מורכבת תוכנית טיפול אישית למטופל שתוצאותיה עשויות לבוא לידי ביטוי בתוך זמן קצר.

צרו קשר עוד היום כדי לשפר את איכות החיים שלכם ולהחזיר לעצמכם את השליטה במצב, לקבל טיפול מקל או מונע ולחוש הקלה בתוך זמן קצר.

 

אולי יעניין אתכם גם:

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם