דיקור סיני ונשירת שיער

כמו התחדשות של תאים בגופנו, גם השיער עובר תהליכים של התחדשות – שערה נושרת ושערה צומחת. נשירת שיער היא בעיה אסתטית לא מסוכנת, בה קצב נשירת השיער מהיר יותר מקצב צמיחת השיער, מה שגורם לשיער דליל וחסר, ובאופן כללי לתחושה של "השארת שיערות" בכל מקום. על אף שהתופעה אינה מסוכנת לבריאות, היא גורמת למבוכה רבה ופוגעת בביטחון העצמי של הסובלים ממנה, שרוצים למצוא טיפול לבעיה. עם זאת, בגלל שמדובר בתופעה שמתחילה כתופעה טבעית – שכן נשירה של שיער היא תופעה טבעית – לעיתים אנשים פונים לקבלת טיפול גם כשאין צורך.

מתי מומלץ לטפל בתופעה? כשאתם מתעוררים בבוקר ורואים כמות גדולה של שיער על הכרית, או שנגיעה בשיער גוררת איתה "חבילה" של שיערות, והתופעה נמשכת לפחות שבועיים. כדאי לדעת שיש הבדל בין התקרחות לנשירת שיער: בהתקרחות לא תצמח שערה חדשה במקום זו שנשרה, ואילו בנשירת שיער – כן.

דיקור סיני ונשירת שיער

מהם הגורמים לנשירת שיער בראי הרפואה הסינית?

על פי הרפואה הסינית, המקור לתופעות ומחלות רבות נמצא באיברים שונים אשר לא בהכרח נתפסים כקשורים לבעיה, אך משפיעים על בריאות השיער. הכליות, למשל, אחראיות על הזנת חומרי הבסיס [הג'ינג והדם ] לזקיק השערה, מצב המאפשר צמיחה תקינה של השיער ומושפעות ממצבי מתח וטראומה הגורמות להחלשותן ולנשירת שיער. במצבים בהם תתקבל אבחנה על שיער דליל ו/או יבש, יהיה זה סימן לכך שישנה בעיה באנרגיה של הכליות. הכבד, למשל, אחראי על זרימת אנרגיה תקינה בגוף לכיוון הקרקפת, בעיה באספקת הדם ובזרימת האנרגיה תוביל לשיער שביר, חלש ודק. סימנים נוספים שעשויים להתלוות לתופעת נשירת השיער הם ציפורניים סדוקות או יבשות, יובש בעור, בעיות בווסת, בעיות במערכת העיכול ועוד.

כיצד דיקור סיני יכול להיטיב עם נשירת השיער?

דיקור סיני נחשב לאחת הפעולות המעוררות ביותר. הוא "מאתחל" את המערכת, מרענן אותה וגורם לשחרור של תהליכים שנתקעו. הוא משמש כטיפול משלים למגוון רחב מאוד של בעיות רפואיות, וביניהם גם לבעיית נשירת השיער.

  • הדיקור הסיני משפר את אספקת הדם לזקיקי השיער, ומאיץ את הצמיחה.
  • הוא מזין את עור הקרקפת במצבים של יובש, דבר שמונע היחלשות של השיער, סדקים ושבירה שלו.
  • בנוסף, הוא מיטיב עם תהליכים דלקתיים באזור הקרקפת ומסייע להשבת האיזון בין מערכות הגוף השונות.

אופן הטיפול – מה כולל הטיפול בדיקור בנשירת שיער?

  • דיקור גוף – בגלל שהרפואה הסינית רואה את הגוף כמערכת של איברים המשפיעים זה על זה, כדי לטפל בנשירת שיער בקרקפת יהיה צורך בדיקור הגוף במקומות שונים בהתאם לאבחנה הספציפית של המטופל.
  • דיקור מקומי בעור הקרקפת – דיקור מקומי בעור הקרקפת ישפר את זרימת הדם באזור ויתרום לצמיחה מהירה וטובה יותר של השיער, כמו גם יעניק לחות לקרקפת למניעת יובש שמשפיע מאוד על שרידות השערה לאורך זמן.
  • שימוש בצמחי מרפא – אלמנט משלים ברפואה הסינית הם צמחי המרפא, חומרים מן הטבע שיעילים לריפוי של תופעות ומחלות שונות. כדי לטפל בנשירת שיער ניתן להרכיב פורמולה ממספר צמחי מרפא על מנת לטפל באופן שורשי בגורם לנשירה. השימוש הוא גם פנימי בשתייה וגם חיצוני במריחה.
  • המלצות תזונתיות בראי הרפואה הסינית – לבסוף, המקור ללא מעט בעיות רפואיות טמון בתזונה שלנו. כדי לטפל בבעיית נשירת שיער מומלץ לקיים תזונה עשירה בחלבונים ובוויטמינים מקבוצת B וברזל. בטיפול דיקור סיני נשירת שיער תהיה התייחסות גם לתזונה תומכת.

 

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם