דיקור סיני: טיפול הוליסטי לגוף ולנפש

מהו דיקור סיני (אקופונקטורה)?

דיקור סיני הוא שיטת טיפול אלטרנטיבית שצוברת פופולריות בשנים האחרונות. כיום ניתן למצוא טיפולי דיקור בכל קופות החולים ובבתי החולים כטיפול תומך לצד הרפואה המערבית.

נעשים מחקרים רבים ברחבי העולם המראים את יעלותו במגוון בעיות רפואיות. יתכן שתכירו אותה גם בשם אקופונקטורה. לא מדובר בטרנד חולף, אלא בשיטה המבוססת על הרפואה הסינית העתיקה ועל תפיסת עולם שלמה הקיימת מזה אלפי שנים.

לפי תפיסה זו, בגוף האנושי יש אזורים שנקראים מרידיאנים. המרידיאנים הם ערוצי אנרגיה, דרכם זורמת אנרגיית החיים, שהיא הצ'י. יש 12 מרידיאנים מרכזיים, שהאנרגיה הזורמת דרכם משפיעה על איברי הגוף. אם הצ'י זורם בחופשיות, אז הגוף והנפש נמצאים במצב הטוב האפשרי. אבל אם האדם נמצא במצב לא מאוזן או שזרימת הצ'י נחסמת, זה יכול להוביל לחולשה גופנית, רגשית או נפשית.

מטרת הדיקור הסיני היא למנוע מחלות ולרפא אותן. המטפל מנסה לשחרר את החסימה בזרימה של הצ'י באמצעות החדרת המחט על נקודות דיקור שממוקמות על המרידיאנים. זאת באמצעות מחטים סטריליות וחד פעמיות. כל נקודת דיקור משפיעה על איברים אחרים, למשל הכליות, המעי והטחול. לעתים קרובות, כאב במקום אחד יטופל על ידי דיקור במרידיאן במקום אחר, אפילו במקום מרוחק. מדובר בשיטת טיפול המותאמת אישית אפילו לאותה בעיה.

דרוש מטפל מוסמך ברפואה סינית כדי לתכנן טיפול מדויק. מטפל בקיא מתחיל בתשאול מקיף על מצבו של המטופל כולל אבחון דרך הלשון של המטופל ובדיקת דופק. כך הוא יודע לאבחן את סוג הבעיה היטב, כדי לדעת באילו נקודות דיקור נכון להשתמש, וכמה טיפולים מצריכה הבעיה עד שמגיעים לאיזון של הגוף. זה יכול להיות מהיר או איטי, תלוי באדם ובאופי וחומרת הבעיה.

למרות שמדובר בטיפול אישי, ניתן להגיד שכל טיפול אורך בדרך כלל עשרים דקות עד חצי שעה, וסדרה אחת של טיפולים בת 15-8 מפגשים בממוצע, אבל זה כאמור תלוי מטופל ותלוי בחומרת הבעיה. מצבים חריפים יכולים להוביל לטיפול מספר פעמיים בשבוע. במקרים כרוניים, התדירות היא בדרך כלל בין פעם בשבוע, או פעם בשבועיים-שלושה. בדרך כלל, לאחר מספר טיפולי דיקור, המטפל והמטופל מעריכים ביחד את היעילות של הטיפול וקובעים תוכנית להמשך הטיפולים.

כיצד שיטת הטיפול מתבצעת?

הטיפול הוא הוליסטי, לכן המטפל אמור להכיר אתכם כמה שיותר. בשלב הראשון, המטפל מאבחן את המטופל באמצעות תשאול והתבוננות. לאחר מכן, הוא בודק את הדופק, בוחן את הלשון ומגיע לאבחון ברפואה סינית. בהתאם לאבחון, המטפל בוחר את נקודות הדיקור ורק לאחר מכן הוא מחדיר את המחטים לתוך העור. המטפל יכול לעקוב אחר מצבו הגופני של המטופל באמצעות מעקב אחר שינוי בדופק או בתבנית הבטן כדי לאשר את האבחנה ואת השפעת הטיפול. במידת הצורך, הוא יפעיל מניפולציות על המחטים באמצעות חימום עם מוקסה או שימוש בזרם חשמלי. לעתים ישאיר מדבקות בנקודות הדיקור שהמטופל יוריד בבית.

הדיקור מתבצע ב-12 המרידיאנים המרכזיים בידיים וברגליים וכמובן בהתאם לאבחון, לכל בעיה רפואית דיקור שונה ולכן כדאי ללכת לרופא סיני המתמחה בבעיה ממנה אתם סובלים.

מבחינת המחטים, אין מה לדאוג. מדובר בעצם במחטים קטנות בהרבה מהמחטים בהן משתמשים בלקיחת דמים. הסיכות בסך הכול בקוטר של כ-0.2 מ"מ, הן גמישות והחדרתן איננה כואבת.

מהן התועלות מהטיפול?

קודם כל, הרגעה והפחתת מתחים, אי שקט וחרדות. אנחנו חיים בעידן רווי בלחץ, מה שיכול להוביל לשיבוש של הפעילות של מערכת החיסון, ולהתפתחות של מחלות שונות ואף קשות. דיקור יכול למנוע את כל אלה, ולטפל גם בתופעות המתלוות לכך, למשל בעיות שינה ועייפות כרונית.

שנית, מדובר בטיפול הוליסטי, בשיתוף הרפואה הקונבנציונלית, שיכול לסייע בהפחתה או ריפוי של מגוון רחב של בעיות שהרפואה הקונבנציונלית לא יכולה לפתור מהשורש אלא רק לטפל בסימפטומים. למשל בעיות עור, מיגרנות, פציעות ספורט, מחלות זיהומיות, אלרגיה, פריחה, בעיות שינה, כאבי גב ועוד.

שלישית, מדובר ברפואה מונעת. ניתן לפנות למדקר גם אם אתם בריאים כדי למנוע התפתחות של מחלות. במיוחד במקרים של מחלות תקופתיות, כמו מחלות חורף, או מחלות שסביר שיתפתחו, כמו בעיות בנשימה, בשינה, במערכת העיכול וכו'.

רביעית, מדובר בטיפול לא כואב ובטוח לילדים. ניתן לטפל בבעיות המאפיינות תינוקות וילדים, כמו ריפלוקס, ומחלות ויראליות שכיחות מגיל חצי שנה והלאה. הדיקור עוזר לחזק את מערכת החיסון. המחטים לא כואבות. בשיטה הנקראת "שונישין" אין אפילו שימוש במחטים אלא בכלים אחרים שמגרים את נקודות הדיקור.

חמישית, וחשוב מאוד, מדובר בשיטה שהוכחה על ידי מחקרים מדעיים כבעלת אפקט חיובי ויעילות רפואית בנוגע למגוון בעיות גופניות. הוא יעיל מאוד להקלה בכאבים. בזמן הדיקור, הגוף משחרר אנדורפינים העוזרים בשיכוך הכאב ובתחושת הרוגע, דיקור סיני לכאבי גב הוא טיפול די נפוץ. כך גם במקרים של פציעות ספורט. עוד הוא יעיל לטיפול במצבים נוירולוגיים כמו דיכאון ומיגרנות. דיקור סיני לכאבי ראש הוא אחד מהטיפולים המוצלחים ביותר שקיימים כיום. כך גם בעיות פוריות, תסמיני גיל המעבר, סיוע לכיוח ליחה והרגעה של שיעול, ועוד. הדיקור עוזר לגוף לשחרר אנדורפינים מעוררי שלווה ונינוחות לגוף, בעלי תכונות נוגדות כאב ואנטי דלקתיות. על כן, דיקור סיני לחרדות הוא טיפול מצוין המומלץ על ידי מטפלים רבים.

כך במיוחד בטיפול במחלות עור, מחקרים הוכיחו כי הטיפול בעל השפעה אנטי-דלקתית ומווסת את מערכת החיסון, ולכן דיקור עוזר מאוד בטיפול במחלות עור כמו דרמטיטיס, פסוריאזיס, סבוריאה דרמטיטיס, ליכן פלאנוס אורטיקריה, מולוסקום קונטגיוזום וגרד.

דיקור סיני למיגור בעיות מהשורש

דיקור סיני הוא טיפול בן אלפי שנים, מוכח מחקרית, המטפל בצורה הוליסטית בגוף ובנפש האדם, לא רק בסימפטומים. לצד הרפואה הקונבנציונלית, דיקור סיני מביא ערך מוסף: הוא מטפל בצורה הוליסטית בבעיות שלעתים הרפואה הרגילה לא יכולה לטפל בהם בצורה מוצלחת. אם אתם סובלים מכאבים או בעיות בעור, אנחנו ממליצים להתייעץ עם מטפל בדיקור סיני מומחה.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם