להתחיל כשהם עוד קטנים: דיקור סיני לתינוקות וילדים

דוד פרלה

דיקור סיני נתפס לרוב כמיועד למבוגרים בלבד, אבל כל מי שעבר טיפול בדיקור יודע: לא מרגישים כמעט כלום, התחושה נינוחה ושלווה, ואת התוצאות מרגישים תוך זמן קצר. אז למה לא להעניק לילדים טיפול טבעי ונקי, עדין וקליל, עם אחוזים גבוהים למדי של הצלחה? 

איך מתבצע הטיפול בדיקור סיני לתינוקות וילדים?

על אף שמדובר בטכניקה עתיקת יומין המוכרת מזה אלפי שנים, לשם טיפול בילדים פותחו מחטים עדינות מאלו לטיפול במבוגרים. התוצאה היא שהילדים והפעוטות לא מרגישים כמעט דבר בטיפול, וגם אם חשים דקירה קלה מדובר בתחושה קלילה שחולפת מיד ובוודאי שלא מכאיבה. העדינות של המחטים לא באה על חשבון האפקטיביות, והטיפול נשאר יעיל למדי.

דיקור סיני לילדים נמשך בדרך כלל זמן קצר יותר מאשר למבוגרים כיוון שהמחט נשארת בגוף זמן קצר יותר. גם מספר נקודות הדיקור קטן משמעותית משל מבוגרים, ולעתים מדובר ב-1-3 נקודות דיקור בלבד.

הטיפול נעשה לרוב כשדעתו של הילד מוסחת – על ידי הקראת סיפור, שיר, שיחה, צפייה בסרטים מצוירים ועוד, כיד הדמיון הטובה על ההורה, ובסיום הדיקור ניתן פרס לילד. כל אלה משרים תחושה קלילה יותר ומרגיעה על התהליך הטיפולי.

מה יתרונות הדיקור לילדים ותינוקות?

ילדים, פעוטות ותינוקות מגיבים לדיקור סיני טוב יותר ומהר יותר ממבוגרים. הגוף שלהם מצוי בשלבי גדילה וחילוף החומרים שלהם גבוה בהרבה משל מבוגרים. הגוף שלהם פעיל ואנרגטי יותר משל מבוגר, ולכן התוצאות ניכרות תוך זמן קצר.

בנוסף, בחייהם הקצרים גופם טרם הספיק להתמלא זיהומים אשר עוצרים את זרימת האנרגיה בגוף ומעכבים את התגובות לטיפולים. אלכוהול, קפאין, טבק, תרופות – מזהמים אלה ואחרים טרם הספיקו להיספג בכמויות גדולות בגוף הצעיר, שנותר נקי ופעיל, גמיש ואנרגטי.

מתי כדאי לשקול טיפול בדיקור לתינוקות?

למעשה, דיקור סיני מחזק את גוף התינוק ולא מתעסק רק במחולל המחלה. הדיקור הסיני לתינוקות נועד לחזק את הגוף כדי שיוכל להתמודד בעצמו עם גורם המחלה. פעמים רבות איזונים עדינים אלה מחוללים את השינוי הנדרש לתהליך ההבראה של התינוק.

באילו מצבים בריאותיים כדאי להשתמש בדיקור סיני לילדים?

  • כלי הנשימה – שיעול, סטרידו, אסטמה, ברונכיטיס, ליחה, קוצר נשימה.
  • בעיות עור – אסטמה של העור (אטופיק דרמטיטיס)פסוריאזיסאורטיקריה, אדמומיות, גירוד טורדני, עור יבש ועוד.
  • מערכת העיכול – גזים, כאבי בטן, עצירות, שלשול, כאבי בטן.
  • מערכת החיסון – חיזוק הגוף ותגובתו הטבעית למחלות וזיהומים.
  • בעיות רגשיות – חוסר ריכוז, פחדים וחרדות, הפרעת קשב.

המעברים אצל ילדים חריפים ומהירים. רגע הילד בוכה, מיד שוב צוחק, אח"כ עצוב ואז שמח. גם הגוף שלהם רגיש לשינויים ומגיב בחריפות ובמהירות לאירועים סביבו. לכן, מצד אחד ילדים רגישים למחלות ומאידך מגיבים היטב לטיפולים.

הרפואה הסינית מעניקה טיפול יעיל, ירוק וטבעי לחלוטין, המאפשר לחזק את יכולת הריפוי הטבעית של הילד. למידע נוסף אודות טיפול בדיקור לילדים, פנו אלינו ונשמח לענות לכל שאלה.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם