10 דרכים טבעיות להקלה על תסמיני אטופיק דרמטיטיס

אטופיק דרמטיטיס, הנקראת גם אסטמה של העור, היא מחלה דלקתית כרונית של העור שבדרך כלל מתחילה בילדות, וסובלים ממנה ילדים ומבוגרים כאחד. התסמינים של המחלה עשויים להשתנות מאדם לאדם, אך ישנם תסמינים משותפים כדוגמת יובש של העור, גרד ואדמומיות. להתפתחות המחלה עדיין אין סיבה מוגדרת, אך ידוע שלחץ נפשי וחשיפה לחומרים מגרים מחמירים את התסמינים.

גרד בעור - טיפול טבעי

דרכים טבעיות להקלה על תסמיני אטופיק דרמטיטיס במבוגרים

  • שמירה על לחות העור – שימוש בשמנים טבעיים כדוגמת שמן קוקוס, שמן עץ התה ושמן חמניות מסייע בהרגעה של העור, בפרט באזורים היבשים והכואבים. כמובן שיש להשתמש בתכשירים וקרמים יעודיים לאטופיק דרמטיטיס. העור הלח בדרך כלל יגרד פחות מעור יבש.
  • דיקור סיני – דיקור סיני נחשב לטיפול יעיל עבור מגוון של מחלות ותופעות, בעיקר אוטואימוניות ומחלות שנובעות מהפרעה במערכת החיסון . בטיפול באטופיק דרמטיטיס, הדיקור הסיני יעיל להקלה על גרד וויסות מערכת החיסון להפחתת התגובה האלרגית .כמו כן לדיקור השפעה אנטי דלקתית חשובה במחלה.
  • טכניקות הרפייה – כיוון שאטופיק דרמטיטיס מחמירה במצבי לחץ, מומלץ לתרגל מדיטציה, נשימות, ביו פידבק, טאי צ'י, יוגה ופעילויות נוספות שמאפשרות נשימה רגועה יותר והקלה על מתחים.
  • רחצה – רחצה על בסיס יום-יומי חשובה להרגעת העור ולהסרה של לכלוך ושומן עוד. כאמור, מומלץ להימנע משימוש במוצרים המכילים בישום או צבע, ולבחור במוצרי רחצה טבעיים המיועדים לאטופיק דרמטיטיס .לאחר הרחצה חשוב למרוח קרמים של לחות.
  • הימנעות מגירוד או שפשוף האזור – התסמין הבולט של האטופיק דרמטיטיס הוא כמובן גרד, אך חשוב לדעת שגרד של העור עלול להחמיר את המצב. הימנעו מכך ככל הניתן. ניתן להשתמש בג'ל אלוורה להרגעת העור והאדמומיות.
  • הימנעות מלבישת צמר – צמר עלול לגרות את העור, ולכן כדאי להימנע מללבוש אותו. כותנה לעומת זאת מרגיעה את העור.
  • בשמים, קרמים וסבונים – מומלץ לבחור תכשירים טבעיים המיועדים לאטופיק דרמטיטיס, ובכל מקרה לא כאלה המכילים בישום או אלכוהול. אלה יגרמו לכם להחמרה של הגרד ולכאב עז.
  • אמבטיות –מומלץ לשלב באמבטיות שמן מרגיע או שיבולת שועל המרגיעה את הגרד  .

דרכים טבעיות להקלה על תסמיני אטופיק דרמטיטיס בתינוקות וילדים

חשוב לציין שבאטופיק דרמטיטיס ישנה רגישות יתר של העור לכן כל תכשיר חדש גם טבעי יש למרוח קודם כל בזהירות במקום קטן לבחון את תגובת העור ורק עם התגובה טובה בשאר אזורי  הגוף

  • שמן קוקוס – שמן קוקוס הוא שמן רך ונעים בעל סגולות בריאותיות ומעניק לחות רבה לעור של התינוק, ולכן מצוין למצבים של יובש בעור. נוסף, הוא בעל תכונות אנטי-בקטריאליות ולכן מפחית את הסיכון להתפתחות של זיהום באקזמה.
  • שמן חמניות – שמן חמניות עשיר בחומצות שומן חיוניות שנספגות בקלות דרך העור, ולכן גם הוא כמו שמן הקוקוס יעיל למצבים של יובש בעור.
  • קרם ויטמין B12 – קרמים המכילים ויטמין B12 נמצאו יעילים במידת מה על שליטה בתסמיני האקזמה. אמנם היקף הניסויים היה קטן, אך התוצאות נראות מבטחות. כדאי לנסות.
  • משחה על בסיס ציפורני החתול – ישנן עדויות לכך שקרם המבוסס על צמח ציפורני החתול יעיל בהפחתת דלקת, סילוק חיידקים והחלמה מהירה של עור מגורה או יבש. שימו לב בבחירת המשחה שהיא לא מבוססת על חומר כימי ולא מכילה אלכוהול.
  • אמבטיות על בסיס שיבולת שועל – שיבולת שועל טחונה משמשת כבר אלפי שנים להקלה על גירוד וגירוי בעור, ונתון זה גם נתמך במחקרים. כמו כל תרופה טבעית, שווה לנסות. את השיבולת צריך לרכך מאוד במים קרים.
  • דבש – כאמור, לדבש ישנן יכולות אנטי-בקטריאליות והוא עשוי לסייע במניעת זיהומים שונים. מריחה של דבש על האזורים הנגועים באקזמה יכולה לסייע במניעת התלקחויות. ניתן למרוח בשכבה דקה על האזורים הנגועים .
  • משחות מיוחדות לאסטמה של העור אצל תינוקות – ישנם מגוון משחות גדול המיועדות למחלה ומקלות על היובש והגרד ,פעמים רבות יש להתנסות במשחות שונות עד שגילתם מה המשחה אליה העור שלכם מגיב טוב. רובן של המשחות מאופינות במתן לחות מוגבר והימנעות מחומרי בישום וחומרים אלרגנים אחרים [פרבנים וכו…]. מומלץ להימרח מספר פעמים ביום ,העור הלח בדרך כלל פחות יגרד מעור יבש.

 

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם