הוויטמינים החשובים ביותר לשמירה על בריאות העור

וויטמינים הם תרכובות אורגניות הדרושות לגוף לצורך פעילות מערכתית – לגדילה, להפקת אנרגיה, לבניית כדוריות דם והורמונים ועוד. הוויטמינים חיוניים לשמירה על הבריאות, ולהפחתת סיכון לחלות במחלות שונות ובראשן מחלות לב וסרטן. מחסור בוויטמין מסוים יכול לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות – מכאבי ראש וחולשה, דרך הופעה של פצעים על העור ועד להתעלפויות. החדשות הרעות הן שלמרות החשיבות הרבה של הוויטמינים על הבריאות שלנו, הגוף שלנו לא יודע לייצר לבד את מרביתם. החדשות הטובות הן שניתן לקבל את הוויטמינים מהמזון. חלק נכבד מהוויטמינים, כפי שנפרט כאן, אחראי באופן ישיר לבריאות העור ובכלל זה למניעת יובש, לטשטוש צלקות וכתמים ולריפוי מהיר יותר של פצעים וכוויות.

הוויטמינים החשובים ביותר לשמירה על בריאות העור

ויטמינים חיוניים לשמירה על בריאות העור שלנו

  • ויטמין D – ויטמין D הוא ויטמין השמש, והוא נוצר בעיקר כאשר אור השמש נספג בעורנו. הוא נחשב יעיל לטיפול במחלות עור שונות וביניהן פסוריאזיס, וניתן לצורך אותו באמצעות חשיפה מבוקרת לשמש, שתיית מיץ תפוזים, אכילת דגני יוגורט ודגים כמו סלמון, טונה ובקלה.
  • ויטמין C – ויטמין C הוא ויטמין שמסייע לרשת הקולגן בגופנו שתפקידה לשמור על עור מתוח וגמיש. מלבד התרומה של הוויטמין לעור, מדובר בנוגד חמצון חזק מאוד שנלחם ברדיקלים החופשיים, ומחסור בו עלול לגרום לחבלות ודימום מהיר ולפצעים שמתרפאים לאט. נימצא בפירות הדר קווי תות ברוקולי בטטה [ בבישול נהרס לכן עדיף בפירות וירקות טריים ]
  • ויטמין E – בדומה לוויטמין C, גם ויטמין E הוא נוגד חמצון חזק. התפקיד העיקרי שלו הוא להגן על העור מפני השמש, על ידי כך שהוא סופג את קרינת ה-UV, שהיא החלק הפחות טוב בחשיפה לשמש. ויטמין E שומר על לחות גבוהה של העור ובנוסף מסייע לטפל בדלקות בעור. בין המזונות שמכילים ויטמין E הם אגוזים, שקדים, גרעיני חמניות.
  • ויטמין K – ויטמין החיוני לשיפור מצב העור והחלמתו לאחר ניתוחים ופצעים, טשטוש צלקות, סימני מתיחה וכתמים כהים. מדובר באחד הרכיבים הפופולריים ביותר בקרמים שונים לטיפול בעור, ודרך המזון אתם יכולים לקבל אותם: קייל, תרד, שעועית ירוקה, כרוב וחסה. כפי ששמתם לב, ירקות ירוקים ועליים.
  • ויטמין A – העור שלנו זקוק לוויטמין A, גם השכבות הפנימיות וגם אלה החיצוניות. ויטמין A גם הוא כמו ויטמין K נוכח בקרמים ותכשירים רבים לטיפול ולטיפוח של העור, ובין המשימות הרבות שלו הוא עוזר להחלמה של פצעים, כוויות, שריטות, דלקות ושאר מחלות עור שפוקדות אותנו. נמצא בפירות וירקות כתומים כגון אפרסמון גזר פאפייה מנגו משמש וגם בכרוב ותרד.
  • ויטמין B – בין המשימות הרבות של ויטמין B, גם תרומה לבריאות העור, צמיחת תאים ולהתחלקותם כנדרש. מקורות תזונה טובים לוויטמין B הם בשר, דגים, ביצים וכן בחיטה מלאה, תפוחי אדמה, בננות, עדשים, פלפל צ'ילי ועוד.
  • אבץ – אבץ עוזר לעור להחלים לאחר פציעה, ונחוץ כדי לשמור על יציבות דפנות התאים. בנוסף, אבץ עשוי להגן על העור מפנקי נזקי קרינת UV. מחסור משמעותי באבץ יכול לגרום להיראות כמו אקזמה – פריחות בעור. מצוי בטחינה צנוברים אגוזי קשיו שקדים ,חיטה לחם שיפון מלא.
  • סלניום – מינרל המסייע לנוגדי חמצון להגן על העור מפני קרינת UV. מחסור בסלניום נקשר, כך על פי מחקרים, לסיכוי גבוה יותר לפתח סרטן העור. נמצא באגוזים דגים וביצים.

 

 

 

 

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם