הטופו ויתרונותיו ברפואה הסינית

מקורו של הטופו הוא במזרח אסיה. הטופו נחשב למזון ייחודי בגלל ערכו התזונתי הרב. מופק מפולי סויה, לאחר בישול ועיבוד מתקבל מהפולים מעין נוזל חלבי שלו מוסיפים חומר מקריש הנקרא ניגרי, וכך נוצרים גושי הטופו. טופו אינו מכיל חומרי טעם או ריח ואינו מכיל חומר משמר. פולי הסויה והטופו מכילים את כל חומצות האמינו , כולל אלו החיוניות באינן מיוצרות בגופינו, ולכן מספקים לנו חלבון באיכול מעולה. הטופו דל בקלוריות ובשומן ואינו מכיל כולסטרול.

הטופו מכיל לציטין המסייע לפירוק וסילוק משקעים של שומן רווי וכולסטרול  (LDL) מדפנות העורקים. בנוסף, מכיל הטופו מרכיבים הדומים במבנה הכימי שלהם לכולסטרול. אלו יוצרים תחרות על הספיגה במעיים וכך גורמים לירידה בכמות הכולסטרול בדם. הטופו עשיר מאד בברזל ובסידן, הוא מכיל ויטמיני B, ומינרלים נוספים ודל בנתרן.

יתרון נוסף חשוב של הטופו הוא מרכיב בשם פיטואסטרוגן. זהו אסטרוגן הדומה במבנהו לאסטרוגן המיוצר בגוף האישה. אכילת טופו יכולה לסייע להתמודד עם תופעות גיל המעבר אצל נשים- גלי חום, הזעות, נדודי שינה, מצבי רוח, יובש בנרתיק ועוד.

הטופו כמעט חסר טעם. על ידי הוספת תבלינים, ניתן בקלות להכין ממנו ממרחים ומטבלים, להוסיף אותו לתבלינים, קציצות ומרקים. ניתן להכין ממנו גבינות, וכמוצר מוכן ניתן למצוא אותו בצורת מעדנים, גלידות ומשקאות סויה בטעמים שונים.

טופו ברפואה הסינית

אנרגיה: קרירה.

טעם: מתוק.

מרידיאן: ריאות, מעי גס, קיבה.

כיוון: יורד.

תועלת בריאותית: מחזק צ'י ודם, מטהר חום, מרגיע יאנג עולה ומחזק יין, מביא את אלמנט האדמה להרמוניה ומלחלח יובש. מנטרל רעלים, יעיל לטיפול בהרעלת גופרית ובאלכוהוליזם. מטפל בדיזנטריה. הטופו הוא מזון חשוב לחולי סוכרת.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם