רשימת מצרכים לחורף – סגולות הג'ינג'ר והקינמון ואילו ירקות תצטרכו במקרר

החורף מגיע וזה ללא ספק הזמן המושלם להכין את ארון המטבח שלכם עם המצרכים האולטימטיביים כדי לעבור את החורף בשלום. בין היתר תרצו להצטייד במצרכים טבעיים ותרופות סבתא כדי להקל על המחלות שמביא עמו החורף וכן מחלות עור שונות שעלולות להיווצר בעונה קרה ויבשה זו.

10 טיפים שיכולים להיטיב עם מחלת הרוזציאה

חלק מן המחלות הנפוצות בתקופת החורף הן: כאבי גרון, דלקות גרון ודלקות אוזניים, צינון, צרידות, סינוסיטיס, שיעול ודלקת ריאות. בנוסף בתקופה זו העור שלנו הופך להיות רגיש יותר לאור הקור והיובש דבר שעשוי להוביל ליובש חמור וסדקים עמוקים בעור ואף לאסטמה של העור.

רשימת קניות למצרכים שאתם חייבים למטבח בחורף הקרוב:

כדי למנוע מחלות ויראליות הנפוצות במיוחד בחורף יש להצטייד בג'ינג'ר וקינמון.

סגולות הג'ינג'ר-  בעת העתיקה ההודים והסינים השתמשו בצמח הג'ינג'ר לטיפול במחלות עיכול, גזים, בחילות ובתפקוד כליות. עם השנים התגלו סגולות נוספות לג'ינג'ר ביניהן יכולות אנטי-דלקתיות, נוגדי חמצון המגינים על הגוף מפני מחלות.

הוספת ג'ינג'ר לכוס התה שלכם עשויה גם לסייע בהקלה על כאב גרון למנוע צינון, שפעת ואף להפסיק שיעול. בנוסף, הג'ינג'ר הוא מקור טוב לוויטמינים חשובים כמו- ויטמין A, B, C ו-E וכן מגנזיום, ברזל ואבץ. תוכלו להינות משלל סגולות הג'ינג'ר במספר צורות; גולמית טרייה, מיובש ואבקה.

סגולות הקינמון– תבלין בטעם מתוק עם סגולות מרפאות רבות כגון; חיזוק מערכת החיסון, מניעת מחלות חורף כמו צינון, שפעת וכאב גרון. הקינמון יכול לסייע באיזון רמת הסוכר בדם ואף לסייע במחלות עיכול שונות כמו הליקובקטור פילורי וגסטריטיס. את הקינמון תוכלו לצרוך במגוון צורות מהנות, ע"י הוספת התבלין לתה, או למשקה חם אחר . כמו כן, תוכלו להוסיף את מקל הקינמון כפי שהוא לכוס תה מפנקת.

מחלות עור בחורף:

מלבד המחלות הוויראליות בתקופת החורף כאמור לעיל השינויים במזג האוויר יכולים לגרום ליובש חמור בעור עד כדי סדקים ואף לאסטמה של העור. אסטמה של העור הידועה גם בשם אטופיק דרמטיטיס, היא דלקת עור שכיחה וכרונית כאשר הסימפטומים שלה הם הופעת פריחה אדומה ומגרדת בחלקים הפנימיים של המרפקים ובברכיים ואזורי גוף נוספים כצוואר ופנים  .

שינויי מזג האוויר כמו גם תזונה לקויה יכולים לגרום להחרפה באסטמה של העור, או להתפרצות הפריחה בתדירות גבוהה יותר. בנוסף, אותם גורמים יכולים גם להוביל ליובש בעור שעלול במקרה הקיצוני ביותר להגיע לסדקים ודימומים בעור.

ממזג האוויר הקר והיבש לצערנו לא ניתן להימנע, אך ניתן להקפיד על תזונה מאוזנת ונכונה תוך שילוב מצרכים טבעיים ספציפיים בעלי סגולות המונעות את שלל בעיות העור הללו.

שמן לריכוך העור- שמן מזין את עורנו בלחות ומחזיר לו את הגמישות שאובדת כתוצאה ממזג האוויר היבש וחוסר הלחות באוויר. שמן נבט חיטה ושמן תינוקות שניהם בעלי הסגולות הללו ובשימוש יום יומי בהם בעיקר בתקופת החורף, ניתן להימנע מיובש בעור.

סבונים בעלי רמת חומציות גבוהה– הדבר הייחודי בסבונים בעלי רמת חומציות (PH) גבוהה הוא שהם לא גורמים לייבוש של העור. סבונים בעיקרם נוטים להיות יותר בסיסיים ולכן שימוש יום יומי בסבון בתקופת החורף יכולים להגביר ולהחריף את מצבי היובש, שימוש בסבון בעל רמת חומציות גבוהה יכול למנוע זאת. כמו כן, העדיפות היא לסבונים שלא מכילים ריח שעלול ליצור גירוי נוסף ולא רצוי בעור.

אבץ- אבץ הוא מינרל חשוב להפעלת אנזימים רבים בגוף, בין היתר הוא תורם לצמצום בעיות היובש בעור. אבץ ניתן למצוא בבשר הודו ובשעועית.

ויטמינים נוספים שחשוב לצרוך בצורה מספקת במיוחד בתקופת החורף הם ויטמין A E ו-C הוויטמינים הללו יבטיחו את חיזוק המערכת החיסונית שלכם וגם את עורכם בצורה שתמנע מחלות הנפוצות בעיקר בחורף. את שלל הוויטמינים הללו תוכלו לצרוך בצורה הטבעית והמיידית ביותר ע"י תזונה מאוזנת, עשירה ומותאמת לכם:

ויטמין A תוכלו למצוא בירקות הכתומים למיניהם כמו; בטטה, דלעת, גזר וכיו"ב.

ויטמין E תוכלו למצוא בעיקר בירקות ירוקים כמו; ברוקולי, תרד, כרוב ניצנים, אספרגוס ועוד.

ויטמין C תוכלו למצוא בפירות הדר ובעיקר בקלמנטינות ותפוזים.

לחולי אטופיק דרמטיטיס דווקא מומלץ להימנע מגינגר וקינמון בגלל השפעתם המחממת בגוף ולהרבות בנענע [מנתה] בשל השפעתה המקררת.

הצטיידו לקראת החורף הקרב ובא:

אם כן, באמצעות הצטיידות נכונה בוויטמינים, צמחים וירקות בעלי סגולות ייחודיות תוכלו בקלות לעבור את החורף בצורה קלילה ובטוחה ללא מחלות ובעיות מיותרות תוך השקעה פחותה.

כמובן, שהדרך הטבעית היא הדרך הטובה ביותר להעניק לגוף שלנו את כל מה שהוא צריך. צריכת הוויטמינים והמינרליים דרך תזונה נכונה מבטיחה ספיגה מיטבית בגוף וקבלת שלל היתרונות של הצמח או הירק. אז למה אתם מחכים? קדימה רוצו להצטייד!

 

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם