המדריך המלא לפריחות עור

פריחה היא תיאור הופעה של נגעים על העור. הפריחה נגרמת מסיבות שונות כמו מחלות זיהומיות, אלרגיות, מחלות תורשתיות, מחלות אוטואימוניות ועוד, אך פעמים רבות – הסיבה להופעה של הפריחה לא תהיה ברורה והיא אף תוכל להופיע בגלל טמפרטורה חמה והזעה. היא באה לידי ביטוי בדמות שינוי בצבע ובמרקם של העור. למשל, העור נהיה אדמומי וגבשושי עם בליטות מעל פני העור. צבע הנגעים יכול להיות שונה – מלבן, דרך כסוף ועד אדום, והפיזור יכול להיות שונה – מפריחה נקודתית באזור מסוים בגוף ועד לפריחה בכל הגוף.

פריחות עור המדריך המלא

פריחות עור שכיחות

ישנם כמה סוגים של פריחות נפוצות, הבאות לידי ביטוי בדרכים שונות:

  • אטופיק דרמטיטיס – דלקת עור אלרגית שבאה לידי ביטוי בדמות פריחה אדומה ויבשה, אשר מגרדת מאוד במיוחד בשעות הלילה. היא מופיעה בעיקר בקרב תינוקות וילדים ושיעורה הכללי באוכלוסיה הוא 15%. הטיפל הטבעי במחלה מסייע לוויסות של המערכת החיסונית כדי למנוע את התגובה האלרגית.
  • סבוריאה דרמטיטיס – מצב דלקתי בו מתרחשת הפרשה עודפת מבלוטות החלב אל העור, בפרט באזור הפנים והקרקפת, שם יש ריכוז גדול של בלוטות חלב. הסבוריאה מתבטאת בקשקשים לבנים, יובש וגרד.
  • פסוריאזיס – פסוריאזיס היא מחלת עור דלקתית אוטואימונית שבאה לידי ביטוי בנגעים על העור, חספוס וקשקשים עבים, עד כדי פצעים של ממש. הטיפול הטבעי מתרכז בדיקור סיני, צמחי מרפא ומשחות טבעיות.
  • אורטיקריה – מחלת עור המתבטאת בפריחה אדומה ובצקתית שמופיעה כתגובה אלרגית. הפריחה מגרדת ומעקצצת ויכולה להיעלם במהלך ולחזור במהלך היום באזורי גוף שנים. מטרת הטיפול הטבעי היא לאזן את המערכת החיסונית, על ידי החזרת האיזון הפנימי והפיזי.
  • פיטריאזיס רוזאה – מחלה ויראלית המופיעה כפריחה באזורי גוף שונים ומגרדת מאוד. משכה 8-12 שבועות. היא אינה מסוכנת או מדבקת, אך פוגעת מאוד באיכות החיים ולעיתים הנגעים אף משאירים כתמי פיגמנטציה.טיפול ברפואה סינית-דיקור צמחי מרפא ומשחות טבעיות מזרז משמעותית את קצב ההחלמה.
  • מולסקום – יבלות ויראליות על העור שנגרמות מווירוס השייך למשפחת האבעבועות . היבלות מדבקות, ולכן כדאי למנוע חשיפה של ילדים אחרים וכן להשתמש במגבות נפרדות עבור הילד הסובל מהיבלות. הטיפול הטבעי במולסקום מסייע בזירוז ההחלמה ובהעלמת הנגעים מהעור.
  • ליכן פלאנוס – מחלת עור נדירה יחסית, הגורמת לגרד טורדני מאוד בעקבות פגיעה בעור ובריריות. המטרה של הטיפול הטבעי היא החזרת האיזון הפנימי, הפיזי והנפשי, שיביא להקטנה בשטחי הפריחה ולהטבה במצב הגרד.
  • פוליקוליטיס – נגע עור באזור זקיק השערה, הנובע מהצטברות של מוגלה. הנגעים באים לידי ביטוי כפצעונים קטנים אדומים או כפרונקלים קשים וכואבים, ויכולים להימצא בכל מקום בו מצוי שיער בגופנו מכף רגל ועד ראש. הגירוי עלול להחמיר בעקבות השערה של שיער או באזורי גילוח, וכן במקרים של תזונה לקויה.

באילו מקרים או מצבים נדרש טיפול דחוף?

במרבית סוגי הפריחות ניתן לטפל באופן טבעי ,במקרים בעליי דרגת חומרה בינונית או קשה ניתן לשלב את הטיפול הטבעי כטיפול תומך בטיפול הרפואי ולבצע במקביל להשגת תוצאות מרביות. מאחר שהן לא נחשבות למסוכנות ולא דורשות טיפול בהול. עם זאת, ישנם מקרים בהם פריחה היא תסמין של משהו גדול יותר, ולכן יידרש טיפול דחוף של רופא עור:

  • הופעה של חום – במקרה של חום שלא יורד גם בחלוף 48 שעות, כדאי לפנות לרופא.
  • תגובה אלרגית חריפה – פריחה יכולה להיות תגובה אלרגית, אך פעמים רבות היא כשלעצמה אינה מסוכנת. אם היא מגיעה בליווי של קשיי נשימה, למשל, היא מחייבת פנייה לרופא.
  • החמרה ניכרת לעין – אם הפריחה לא עוברת אלא מחמירה, והפצעים הופכים לדלקתיים עם התפשטות גדולה, יש לפנות לרופא עור.
  • רגישות משמעותית באזור – רגישות משמעותית יכולה לבוא לידי ביטוי בכאב עז במקום הפריחה או בגרד בלתי נשלט שגורם לדימום ופצעים, ואז כדאי לפנות לרופא כדי לתת מענה מידי לכאב.

 

 

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם