הקשר בין מצבי לחץ לאורטיקריה כרונית

אורטיקריה היא תפרחת עורית שבאה לידי ביטוי בנגעים אדומים ובולטים מעל פני העור, הנעים בין גודל של עקיצת יתוש ועד לקוטר של 15 ס"מ. הם יכולים להופיע בכל אזור בגוף, בכמות של בודדים או עשרות.

במקרים מסוימים הנגעים האדומים יופיעו מעל פני העור ולעיתים מתחתיו, ואז הם יגרמו להופעה של בצקת. כך או כך, מדובר בתופעה שגורמת סבל רב, הן בהיבט הנפשי והן בהיבט הפיזי. ההבדל בין אורטיקריה רגילה לאורטיקריה כרונית הוא בשכיחות של התפרחת ובמשכה. בעוד האורטיקריה הרגילה (שנקראת גם אורטיקריה חדה) היא שכיחה מאוד ונמשכת מספר שבועות, האורטיקריה הכרונית שכיחה פחות ונמשכת חודשים ואף שנים.

רפואה סינית למחלות עור
רפואה סינית למחלות עור

מהם הגורמים לאורטיקריה כרונית?

בניגוד לאורטיקריה החדה שנגרמת כתוצאה מאלרגיה – חשיפה לחומרים אלרגניים, ברוב המוחלט של המקרים האורטיקריה הכרונית נגרמת כתוצאה ממחלה אוטואימונית, בה מערכת החיסון תוקפת את הגוף ללא כל סיבה ולמעשה מייצרת את האלרגנים מעוררי הדלקת. במקרים מסוימים, ובגלל שהתופעה מתבטאת בעור, במהלך שינוי פיזיקלי בעור, הנגעים יחמירו. למשל: הופעה של נגעים בעת חשיפה לחום כדוגמת רחצה במים חמים, הופעת נגעים לאחר חשיפה לקור, הופעת נגעים באזור הלחוץ לאחר נשיאה של תיק כבד או בגד לוחץ.

האם לחץ נפשי יכול לגרום לאורטיקריה כרונית?

בדומה למחלות כרוניות אחרות שמקורן במערכת חיסון שתוקפת את הגוף (מחלות אוטואימוניות), גם במקרה של אורטיקריה כרונית ללחץ הנפשי יש משמעות. הוא אמנם אינו הגורם הבלעדי למחלה, אך בהחלט יכול לגרום להתפרצות מחודשת או להחרפה שלה. בימינו, כבר ידוע שלכל מחלה קיימת יש השלכות רגשיות ונפשיות, ובעיות עור שונות עלולות להתפרץ או להחמיר דווקא כתוצאה ממצבי לחץ, חרדה או טראומה.

מהן הדרכים הטבעיות לטפל באורטיקריה?

כיוון שאנו יודעים שהחרדה והלחץ הם מקור להתפרצות של אורטיקריה כרונית, כך גם הטיפול הטבעי מתמקד באספקט הזה. הטיפול הטבעי שעובד על החזרת האיזון הנפשי הוכח כיעיל לטיפול במחלה:

  • תרגול מרגיע – תרגול מרגיע, כמו יוגה ומדיטציה, מאפשר לנו להיכנס לתנוחת גוף נוחה ולהתמקד בנשימות. היכולת להקשיב לנשימות שלנו ולנשום באופן מודע, ידועה כיעילה להפחתת מתח וחרדה.
  • שעות שינה סדירות – הקפידו על שעות שינה סדירות. שינה שאינה רצופה או איכותית פוגעת במצב הרוח וביכולת הריכוז שלנו, וגם פוגעת בבריאות. בנוסף, כדאי לדעת שדווקא בזמן השינה הגוף שלנו מנצל את הזמן להתחדש, ובפרט תאי העור שמתחדשים. כדי לאפשר לגוף שלכם לרפא את עצמו, תעניקו לו את זמן המנוחה שהוא צריך.
  • פעילות גופנית – לפעילות גופנית יש שפע של יתרונות. לצד הבריאות הרבה שהיא מעניקה לנו, יש לה גם יכולת לשפר את מצב הרוח שלנו. במהלך פעילות גופנית מופרשים לזרם הדם הורמונים שאחראיים על מצב הרוח. פעילות גופנית, בה ניתן להתמיד וליהנות, מפחיתה מתחים ותורמת להפחה בתחושות של חרדה.
  • טיפול ברפואה סינית- לדיקור הסיני השפעה מצוינת גם לרגיעה נפשית וגם לוויסות מערכת החיסון,עבודות רבות התפרסמו ברפואה סינית במחלה זו והראו את יעילות הטיפול,לדיקור גם השפעה מצוינת על הפחתת הגרד במחלה ,והוא יכול גם להתבצע במקביל לטיפול הרפואי המקובל.
  • אורח חיים בריא – אמצו לעצמכם אורח חיים בריא, שכולל תזונה מסודרת, פעילות גופנית, מפגשים חברתיים ותחביבים שעושים לכם טוב על הלב. לכל אלה יש את האפשרות להפיג את המתח והחרדה. כשהאיזון הנפשי יגיע – האורטיקריה תיעלם.
יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם