מה הקשר בין פרוביוטיקה לטיפוח העור?

פרוביוטיקה היא גישה מדעית שדוגלת בהגעה לאיזון בין החיידקים הידידותיים בגופנו לאלה ה"רעים". הפרה של האיזון פוגעת בבריאות, כיוון שהחיידקים הטובים משמשים במגוון של תפקידים: הם מייצרים ויטמינים חיוניים, מייצרים חומצות שומן להזנה של התאים במעי הגס, מסייעים לפירוק המזון ועיכולו ועוד. החשיבות של תזונה המכילה חיידקים טובים היא על אחת כמה וכמה כשמדובר בחיידקים הנמצאים במעיים, ומשפיעים על הצורה בה אנחנו מעכלים את האוכל וסופגים את הדברים הטובים מהמזון.

פרוביוטיק סטארט

כיצד פרוביוטיקה מסייעת לטיפוח העור?

אכילה של מזונות פרוביוטיים, שמזינים את המעיים בחיידקים טובים, בעלת השפעה מרובה על מצב העור, ולא סתם נאמר שמצב העור שלנו משקף היטב את בריאותנו. בזכות העובדה שאיזון פרוביטי מסייע לייצור של ויטמינים ועוזר לספיגה טובה יותר של המזון – העור מקבל את החומרים להם הוא זקוק, ותופעות כמו אקנה בגב ובפנים, פיגמנטציה וכתמים הולכות ופוחתות, שכן מדובר בתהליכים דלקתיים ברמה כזאת או אחרת ודלקתיות היא פעמים רבות תוצאה של תזונה.

מזונות טבעיים אשר יכולים להוות מקור לפרוביוטיקה

מזונות שיכולים להוות עבורכם מקור לפרוביוטיקה, כלומר לחיידקים טובים שיובילו לאיזון חיידקים במעיים:

  • ירקות מוחמצים / כבושים – ירקות מוחמצים וכבושים הם מקור מעולה לפרוביוטיקה, ובכלל זה גזר מוחמץ, פלפל, כרובית, כרוב ועוד – בהתאם לטעם האישי שלכם. מומלץ להחמיץ ירקות לבד וכך לשלוט על הכמויות ועל הרכיבים.
  • מרק מיסו – מרק מיסו הוא מרק שמגיע אלינו מאסיה, והוא מבוסס על ממרח מיסו שאפשר לדמות אותה לציר מרוכז אבקתי, בתוספת של ירקות מהמזרח כמו פטריות שיטאקי, נבטים, כרוב, בצל ירוק, אצות ועוד. שתייה של מרק מיסו מדי יום היא מקור מעולה לחיידקים טובים.
  • חומץ תפוחים – חומץ תפוחים העשוי ממיץ תפוחים מותסס גם הוא מקור נהדר לפרוביוטיקה, וניתן להשתמש בו כרוטב או מרינדה לסלטים, עופות, דגים ועוד.
  • קומבוצ'ה – קומבוצ'ה, או במילים אחרות פטריית תה, היא תה מותסס בעל רכיבים בריאים מאוד. פטריית התה נחשבת לפטריית מרפא בעולם.
  • מלפפונים חמוצים – מלפפונים חמוצים, כמו הירקות המוחמצים, עשירים בפרוביוטיקה בזכות ההתססה שהם עברו. ניתן להחמיץ מלפפונים בבית או לקנות מוכן.
  • שוקולד – שוקולד הוא אחד מהמזונות הטעימים והממכרים שיש, והוא גם בריא. על מה צריך להקפיד? שהשוקולד יכיל כמה שיותר מוצקי קקאו. אם אפשר – מעל 80%. נכון, הוא לא יהיה מתוק כמו שאנחנו רגילים ואולי גם המרקם יהיה שונה, אבל כך נוכל ליהנות מהשוקולד ללא רגשות אשם ולהרוויח את היתרונות של הקקאו.

פרוביוטיקה – חיידקים טובים לבריאות העור

האיזון בין החיידקים הטובים לחיידקים הרעים עלול להיפגע כשאנו אוכלים מזונות שלא מיטיבים עימנו ובאופן כללי לא מקפידים על אורח חיים בריא. החדשות הרעות הן שלא תמיד נדע שהאיזון החיידקי נפגע, כיוון שלא נחוש בכאב. אך התסמינים יופיעו בדמות מחסור בוויטמינים, פצעים בעור, נשירת שיער וחולשה – והכל בגלל ספיגה נמוכה של המזון ופגיעה בייצור הוויטמינים. החדשות הטובות הן, שמזונות מותססים הם מזונות המכילים חיידקים טובים ומשפיעים על כלל מערכות הגוף דרך המעיים, וכחלק מכך גם על בריאות העור. רוצים לשמור על עור בריא ונקי? אכלו יותר מזונות המכילים פרוביוטיקה.

 

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם