הרפואה הסינית וכאבי ראש

דוד פרלה

פורסם במוסף "סגנון" ("מעריב") בתאריך 25.7.2011

איך מטפלים בכאבי ראש בילדים ומבוגרים?

כאבי ראש הינם תופעה שכיחה לא רק בקרב מבוגרים, אלא גם אצל ילדים. הרפואה הסינית רואה בכאב הראש ביטוי לחוסר איזון נפשי ופיזי, היכול לנבוע ממספר גורמים עיקריים. הגורם השכיח ביותר הוא חוסר איזון רגשי – מתחים, כעסים, דאגות מרובות או פחד. כל אלה רגשות הפוגעים בזרימה האנרגטית בגופנו, ויוצרים חסימות אנרגטיות המתבטאות בכאבי ראש.

גם התזונה מהווה מרכיב חשוב כגורם לכאבי ראש. תזונה לא נכונה וצריכת "ג'אנק פוד" לאורך זמן פוגעות באיזון האנרגטי בגוף. בילדים בולטת במיוחד התופעה של שתיה מועטת מידי. ברפואה הסינית הם נחשבים כבעלי אנרגיה יאנגית, וחוסר האנרגיות החמוד והקרוב בגוף יגרום לתופעות של חום אנרגטי העולה כלפי מעלה וגורם לכאבי ראש. לכן לילדים מומלץ בראש ובראשונה להרבות בשתיה.

מאיזה כאב ראש אתם סובלים?

יש לדעת שכאב ראש יכול להופיע על רקע התקררות פשוטה, אך גם על רקע של פגיעת ראש או גידול בראש, ולכן חשוב לבצע גם בירור רפואי מקיף לילד הסובל מכאבי ראש ממושכים. הרפואה הסינית מצאה בגוף האדם למעלה מ-360 נקודות דיקור, היוצרות רשת של זרימה אנרגטית כמכלולים קבועים, הנקראים מרידיאנים.

במצב של איזון גופני ונפשי הזרימה האנרגטית במרידיאנים תקינה ואין כאבי ראש. במצב של חוסר איזון וחסימה, במיוחד במרידיאנים המגיעים לראש, התוצאה היא כאבי ראש. מיקומו של הכאב יצביע על המרידיאנים הנמצאים בחסימה. לדוגמא, כאבי ראש מאחורי העיניים ובאזור הרקות ישויכו למרידיאן הכבד וכיס המרה, המושפע בקלות ממצבי חוסר איזון רגשי, כעס ומתח נפשי מצטבר.

אופי הכאב חשוב גם הוא ברפואה הסינית. כאב ראש עמום וחלש מצביע על מצב חולשה וחוסר אנרגטי בגוף, בעוד שכאב חזק ומטריד מצביע על עודף אנרגטי בגוף, כאב המלווה בתחושת כבדות ומקיף את כל הראש כמו חגורה נגרם על ידי הצטברויות ליחה בגוף. כאב ראש חד, חותך וממוקד מראה שהאנרגיה הזורמת במרידיאנים ועוזרת לזרימת הדם איננה מזרימה אותו כהלכה.

האבחון ברפואה הסינית, הכולל תשאול מקיף ובדיקת דופק ולשון, יוצר תמונה שלמה לגבי מצב האיזון הפיזי והנפשי של הילד. הטיפול כולל שינוי תזונתי והתאמת נוסחאות צמחי מרפא ודיקור להחזרת האיזון לגוף. לרפואה הסינית תוצאות מצויינות בטיפול בכאבי ראש, ובמיוחד במניעת הופעתו של כאב הראש. במצב של כאב ראש אקוטי, הטיפול התרופתי המערבי יעיל, אך הטיפול הסיני יכול בהחלט להביא למצב של שימוש מופחת בתרופות. הדיקור ונוסחאות הצמחים לילדים יהיו מעודנים ומתונים יותר מאלו הניתנים למבוגרים.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם