מחקר: מיצוי צמח וניל עשוי להיות יעיל לטיפול ולמניעת פסוריאזיס

דוד פרלה

מחקר מעניין שנערך בסין גילה תרכובת המבוססת על צמח הווניל, אשר ייתכן ותוכל להציג חלופה טבעית עבור טיפול בפסוריאזיס.

החוקרים מצאו שתסמיני פסוריאזיס פחתו מאוד אצל עכברים, שקיבלו מינונים גבוהים של ונילין במשך שבוע. ממצאי המחקר פורסמו לאחרונה ב-Journal of Agricultural and Food Chemistry.

פסוריאזיס (ספחת) היא מחלה הנוצרת כתוצאה ממערכת חיסון פעילה מדי, הגורמת לייצור מוגבר של תאי עור ולמצב דלקתי. התסמינים שלה הם עור אדמומי, מגרד וקשקשי, במיוחד במרפקים, בברכיים, בקרקפת בכפות הידיים ובכפות הרגליים.

טיפולים מקומיים, במשחות ובקרמים, מקלים במידת מה על מצבים של פסוריאזיס שאינו חמור. מצבים בדרגות חומרה גבוהות יותר דורשים גם טיפול תרופתי בבליעה וגם פוטו-תרפיה (טיפול באור).

המחקר החדש גילה שוונילין יכול להפחית תסמינים של פסוריאזיס ולהקל על החולים, זאת על ידי איתור החלבונים הגורמים לדלקת ומובילים למחלה.

איך זה עובד?

ונילין הוא תרכובת סינטטית המבוססת על הרכיב העיקרי בתמצית הווניל, שהיא מרכיב נפוץ במטבח, במיוחד במאפים מתוקים ועוגות. מחקרים קודמים הוכיחו שהתמצית לא רק טעימה, אלא גם מסוגלת להפחית ציטוקינים מסוג אינטרלוקין, הידועים כמעודדי דלקת.

החוקרים זיהו שאינטרלוקינים מסוימים (IL-17 ו-IL-23) זוהו כשחקני מפתח בהתפתחות פסוריאזיס. כדי לבדוק את השערתם, הם עודדו את המחלה בעכברים ולאחר מכן הם מרחו מינונים שונים של ונילין על גבם של העכברים ומדדו את התוצאות.

ונילין מפחית דלקת בעור

העכברים שטופלו בוונילין הושוו עם העכברים שלא טופלו. נמצא שאצל העכברים שטופלו בונילין במינונים של 50 מ"ג לקילו או 100 מ"ג לקילו, תסמיני הפסוריאזיס פחתו באופן ניכר. זאת גם בהשוואה לעכברים שקיבלו מינונים נמוכים יותר. בכל העברים שטופלו בוונילין פחתו האינטרלוקין IL-17 ו-IL-23.

החוקרים הצהירו שהממצאים שלהם תומכים בכך שוונילין הוא תרכובת ביו-אקטיבית יעילה עבור טיפול טבעי בפסוריאזיס. כמובן שדרושים מחקרים נוספים בבני אדם בכדי לאשש את התוצאות.

פסוריאזיס – טיפול טבעי ברפואה סינית

קיימים טיפולים טבעיים לפסוריאזיס, מלבד טיפולים באור והתגלית האחרונה העוסקת בונילין. אחד היעילים שבהם הוא הרפואה הסינית.

טיפול בפסוריאזיס באמצעות הרפואה הסינית, כולל דיקור ומשחות על בסיס טבעי ומתמקד בהחזרת הגוף לתפקוד ולאיזון מלאים. מטופלים מדווחים על שיפור ניכר במצב בעור, היעלמות היובש והפצעים והפסקת הגרד.

המיוחד ברפואה הסינית הוא שהטיפול מותאם אישית לכל אדם, וכל אדם יקבל טיפול שונה מחברו, גם אם התסמינים שלהם זהים. הטיפול מתבצע רק לאחר אבחון עמוק ומקיף, הנותן תמונה מלאה על מצבו של האדם והמחלה.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם