טיפול טבעי בזיהומי עור ויראליים בילדים

דוד פרלה

זיהומי עור ויראליים, כפי שניתן להבין משמם, הם זיהומים מדבקים מאוד. בקרב אוכלוסיית הילדים, שבאים במגע מדי יום עם מספר אנשים וילדים רב – מדובר בתופעה שכיחה למדי. על אף שלרוב מדובר בתופעות המהוות בעיקר מטרד אסתטי ולא מסוכן, ישנם מקרים בהם הזיהום בעור עלול להחמיר, למשל במקרה של שלפוחיות שמזדהות. במאמר שלפניכם נסקור את זיהומי העור הוויראליים השכיחים ביותר, מזיהום מולוסקום קונטגיזום ועד לזיהום אמפטיגו, כיצד הם באים לידי ביטוי על גבי העור ואת הטיפול הטבעי שיכול לסייע.

טיפול טבעי בזיהומי עור ויראליים בלידים

אילו זיהומי עור ויראליים שכיחים בילדים?

  • יבלות ויראליות – יבלות ויראליות שכיחות מאוד בקרב ילדים ובני נוער ונדבקים בהם בעקבות נגיף ה- HPV. היבלות יכולות להופיע באחד מ-3 אזורים: יבלות עגולות, מורמות ומחוספסות המופיעות סביב הציפורניים, באצבעות ובגב כף היד; יבלות שטוחות יחסית המופיעות בקבוצות באזור כף הרגל או יבלות שטוחות וקטנות המופיעות בקבוצות בעור הפנים.
  • מולוסקום קונטגיזום – וירוס מולוסקום אצל ילדים גורם להתפתחות של מחלת עור מדבקת מאוד, בעיקר בקרב ילדים עד גיל 11 וצעירים. מולוסקום בא לידי ביטוי ביבלות הבולטות מעל פני העור שצבען צבע גוף או ורדרד. היבלות עלולות להתפתח במגוון אזורים בגוף, ביחידות קטנות או בקבוצות, ועל כן נחשבות למטרד אסתטי משמעותי. ללא טיפול, הן יחלפו בתוך מספר חודשים עד שנים – תקופה לא קצרה בפרט בהתחשב בילדים בוגרים שמודעים למראה החיצוני שלהם.
  • אמפטיגו – זיהום עור חיידקי נפוץ ומדבק במיוחד, ונחשב לזיהום השכיח ביותר אצל ילדים. הזיהום מתאפיין בשני מצבים: אימפטיגו ללא שלפוחיות, שהוא גם הנפוץ יותר, ואימפטיגו הכולל שלפוחיות שנחשב לנפוץ בקרב בני שנתיים ומטה.

דרכי הטיפול הטבעיות במצבי העור הללו

דרכי הטיפול המערביות בזיהומי עור לא תמיד יעילות, ובכל מקרה כוללות חומרים כימיים חזקים מאוד שלא מומלצים בגיל הזה. נוסף על כך, העובדה שמדובר בזיהומי עור שאינם מסוכנים ושלרוב חולפים לאחר מספר חודשים, מציבה את הטיפול הטבעי כטיפול המועדף על ידי הורים רבים על מנת למגר את היבלות. דרכי הטיפול הטבעיות, המבוססות על רפואת המזרח, נוגדות וירוסים ודלקות  ומחזקות את המערכת החיסונית וכן מעודדות את הגוף לרפא את עצמו ויוצרות תהליכים של התחדשות.

  • תזונה – מומלץ לצרוך תזונה עשירה בוויטמינים ומינרלים, כדוגמת פירות וירקות, ולהימנע ככל הניתן ממזון מעובד, סוכר ומזונות מן החי. הגוף שלנו הוא השתקפות של המזון שאנחנו מכניסים לתוכו. בהתייעצות עם מומחה לרפואה טבעית, ניתן להתאים בצורה טובה יותר בין הזיהום ממנו סובל הילד למזונות שיוכלו לסייע לו.
  • צמחי מרפא – צמחים לחיזוק מערכת החיסון וצמחים בעלי פעילות אנטי ויראליית התומכים במלחמתה של מערכת החיסון נגד פולשים, ועל הדרך תורמים מאוד לבריאות. את הצמחים ניתן להוסיף הן לשתיה והן למזון.
  • משחות חיצוניות – משחות המיוצרות מחומרים טבעיים ומוכחים בלבד ומיועדות למריחה ישירה על היבלות כדי להחליש את הוירוס. למשל, משחת טויה מיוחדת צמח בעל פעילות אנטי ויראלית ידועה. המשחות אינן כואבות או שורפות.
  • דיקור סיני – מטרתו של הדיקור הסיני היא לשפר את הזרימה האנרגטית בגוף. היבלת ברפואה הסינית נתפסת כסוג של חסימה על גבי המרדיין –הקו האנרגטי ,הדיקור מזרז את סילוק החסימה ומאזן את מערכת החיסון .המחטים ממריצים את זרימת הדם ותורמים לעידוד תהליכים טבעיים בגוף ליצירת ריפוי עצמי. בנוסף, הדיקור הסיני נחשב לטיפול מרגיע רגשית. הטיפול אינו כואב כלל ולכן מתאים לילדים.
יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם