טיפול טבעי בילדים ברפואה סינית

דוד פרלה

הילד, על פי הפיזיולוגיה הסינית, שונה בכמה מאפיינים מן האדם המבוגר. בשנותיו הראשונות הוא "עוסק" באכילה ובגדילה, ולפיכך למערכת העיכול שלו יש תפקיד חשוב ביותר מבחינה טיפולית. ואכן, נוסחאות רבות של צמחי מרפא לטיפול בכאבי בטן, בשלשולים ובעצירות, ואף בהתקררות, תמיד יכללו צמחים לחיזוק מערכת העיכול, ובמיוחד לטחול.

השפעת גורמי מחלה על גוף הילד

ילדים הם יצורים טעוני אנרגיה רבה, "יאנה טהור", במושגי הין והיאנג. מכיוון שרמת הין (נוזלי הגוף) בגופם נמצאת בחסר, הם נוטים לפתח מחלות "חמות" בעלות אופי יאנג, כמו חום גבוה והתכווצויות (אך לקור הם רגישים פחות). בגלל רמת האנרגיה הגבוהה שבגופם, הם מפתחים חום במהירות, אך באותה מהירות הוא גם יורד. יחסית למבוגרים, מהלך המחלה בגופם מהיר יותר, וכך גם קצב ההחלמה.

ילדים מושפעים בקלות מגורמי מחלה חיצוניים, כמו מכות חום במזג אוויר חם, או התקררות במזג אוויר קר. הם גם מושפעים ומגיבים ביתר רגישות לשינויים בתזונה. על עדינותם של ילדים אומרים הסינים: "האיברים של הילדים רכים, הצ'י שלהם עוזב בקלות את הדרך".

ילדים מגיבים לכל אחד משבעת הרגשות מהר יותר ממבוגרים, ולעיתים באופן קשה יותר. הם מסוגלים לעבור במהירות ממצב רגשי אחד למשנהו, מבכי לצחוק, משמחה לכעס וכדומה. במצבי התרגשות כאלה יורדת רמת האנרגיה בגוף, והילד חשוף ליותר גורמי מחלה.

יחסים מאוזנים לשמירה על בריאות הילדים

ילדים מגיבים לסביבה האנרגטית שלהם ומושפעים ממנה, ובמיוחד מזו העוברת אליהם דרך ההורים, כך שדאגה ומתח אצל ההורים יכולה בהחלט להשפיע ולגרום לתופעות שונות אצל ילדיהם. בסין אומרים: "טפל באם כדי לטפל בילד", ומתכוונים לשמירה על יחסי אם-בן מאוזנים, הנחוצה לבריאות הילד. דאגה מופרזת או הזנחה בולטת מצד האם והאב, מונעים מהילד את הסביבה האנרגטית חיובית שהוא זקוק לה להתפתחות תקינה.

הטיפול בילדים נעשה בכל השיטות המקובלות ברפואה המסורתית, אך בהתחשב בנתונים האופייניים לגילם ולמצבם הגופני והנפשי. הדיקור ונוסחות הצמחים עבורם יהיו מעודנים ומתונים יותר מאלה הניתנים למבוגרים. כמו כן, הם מגיבים מהר וטוב לשיטת עיסוי מיוחדת לילדים הנקראת טווינה המתחשבת ברמת אנרגיה הגבוהה שלהם. וכמובן, גם התזונה הנכונה והמאוזנת בשבילם מותאמת לצורכיהם ולנתוניהם.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם