מוצרים טבעיים לטיפוח השיער

מאמר אורח

מאמר אורח

מוצרים טבעיים לטיפוח השיער הופכים בשנים האחרונות לפופולריים יותר ויותר. קיימים בשוק אינספור סבונים ואמצעי טיפוח טבעיים שאת רובם ניתן למצוא בחנויות טבע וגם ברשתות הפארם. בין היתר תוכלו למצוא תכשירי חפיפה לשיער דליל או יבש, סבונים שונים לטיפול בקשקשים, ואפילו תכשירים לתינוקות.

מוצרים לטיפוח השיער: לא רק ״תרופות סבתא״

ברשתות השיווק השונות קיימים עשרות סוגים של מוצרים לטיפוח השיער, שעברו בדיקות איכות מחמירות ומיועדים לשפר את מראה השיער, לשקם פגמים שונים ולטפח את מראה השיער. במקביל, ולמי שמעוניין, קיימות מספר ״תרופות סבתא״ למטרות דומות מחומרים שניתן להשיג ולמצוא כמעט בכל בית.

שמן קוקוס: מריחת שמן קוקוס על השיער יכולה לשקם שיער צבוע ולהעניק לו לחות. לאחר מריחה של מספר כפות ועטיפת השיער במגבת ניתן להסיר את השמן באמצעות חפיפה.

חומץ תפוחים: חומץ תפוחים מהול במים (ביחס של 1:6) יכול להוות תחליף לקונדישנר לאחר חפיפה רגילה.

מלח כנגד שמנוניות: אם יש לכם שיער שמנוני, אתם יכולים להוסיף שתי כפיות מלח גס אל השמפו ולחפוף על מנת שהמלח יספוג את השמנוניות. יש לבצע את הטיפול רק פעם אחת בחודש כדי למנוע ייבוש יתר.

תרסיס רוזמרין: הרוזמרין יכול להחזיר לשיער את הברק הטבעי שלו, אך אם אתם סובלים מלחץ דם גבוה, רצוי שלא תשתמשו בו.

תכשירים טבעיים לטיפול בנשירת שיער

ישנם מצבים בהם השיער נושר שלא כחלק מתהליך התקרחות הדרגתי. לדוגמה, נשירת שיער אצל נשים לאחר טיפולי כימותרפיה או אלופציה (נשירה פתאומית של שיער באזורים שונים על גבי הקרקפת). הטיפולים המוכרים למצבים אלו מבוססים על טיפולים אגרסיביים יחסית כגון סטרואידים או משחות שונות אשר אליהם נלוות תופעות לוואי קשות יותר או פחות.

אחת מן הדרכים לטפל במצבים שכאלו על פי הרפואה הסינית היא באמצעות תכשירים המשפרים את זרימת הדם לקרקפת ומעודדים צמיחה של זקיק השיער. התכשירים האלו מבוססים על צמחי מרפא שונים כגון מיצוי פרח התלתן ופפטידים (שרשראות קצרות של חומצת אמינו המרכיבות את החלבונים בגוף).

הטיפול מתבצע באמצעות רולר עם מחטים דקים אשר באמצעותו מחדירים את חומרי ההזנה. פעולת הסירוק עם הרולר יוצרת תעלות הזנה מיקרוסקופיות על גבי הקרקפת. בסופו של דבר תעלות אלו נסגרות ונוצרים תאי עור חדשים מהם יוצאים זקיקי שיער חזקים יותר.

התקרחות אצל גברים ותזונה

בניגוד למה שמקובל לחשוב, התקרחות אצל גברים אינה מצב "טבעי" והיא בדרך כלל רק סימפטום לחוסר תזונתי כמו גם מתחים ולחצים שונים. אומנם יש כמובן גם גורמים גנטיים, אך הם לא היחידים.

לכן, אחד הדברים שיש להקפיד עליהם הוא תזונה המכילה ויטמינים וחומרים שונים כגון אבץ וברזל אותם נוכל לספוג ישירות מן המזון. לצד ירקות ופירות, נוכל למצוא אותם גם בדגנים מלאים, אגוזים לא קלויים ודגים. מכיוון שאלו הם מרכיבים תזונתיים המומלצים באופן כללי, הרי שבכל מקרה נרוויח אם נשלב אותם בתזונה היום יומית.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם