מחלות עור נפוצות אצל ילדים

מחלות עור בקרב ילדים נוצרות כתוצאה מגורמים שונים, וביניהם הדבקה במחלות ויראליות, חשיפה למקור אלרגני (אלרגיה),דלקות עור , חשיפה למזג אוויר קיצוני ועוד. בקרב תינוקות, זה נפוץ אף יותר בגלל עורם הרגיש. מחלות עור אלה מסבות לילדים כאב וחוסר נוחות רב, במחלות עור רבות בקרב ילדים ניתן להקל פעמים רבות בדרכים טבעיות, לעיתים הטיפול הטבעי מספיק  אך במקרים בעלי דרגת חומרה בינונית וקשה הטיפול יכול להיות  משולב כטיפול תומך בטיפול הרפואי המקובל לזירוז תהליך הריפוי ולמניעת תופעות לוואי של תרופות ומשחות. הטיפול ברפואה סינית משלב התבוננות הוליסטית של גוף ונפש  ומותאם אישית לאחר אבחון .

אסטמה של העור אצל תינוקות וילדים

להלן מספר מחלות העור השכיחות בקרב ילדים ומתבגרים המטופלות בהצלחה ברפואה סינית:

אסטמה של העור

אסטמה של העור [אטופיק דרמטיטיס] היא מחלה נפוצה בקבוצת מחלות עור ילדים והיא נראית על העור כפריחה אדומה יבשה ומגרדת. התקפי הגירוד נפוצים בעיקר בלילה. השיעור הכללי שלה עומד על 15%, והיא נפוצה בקרב תינוקות וילדים כאחד. בעזרת טיפול טבעי במחלה ניתן לווסת את המערכת החיסונית ובכך למנוע את התגובה האלרגית. הטיפול הטבעי בקרב ילדים כולל דיקור סיני (מותאם גיל), שימוש במשחות טבעיות ללא סטרואידים להרגעת העור, שינוי תזונתי ושימוש בצמחי מרפא לשתייה.

סבוריאה

סבוריאה דרמטיטיס היא מצב דלקתי בו ישנה הפרשה עודפת מבלוטות החלב שעל העור, במיוחד באזור הפנים והקרקפת, שם ריכוז בלוטות החלב הוא גדול יותר בגלל שומניות גבוהה. הסבוריאה באה לידי ביטוי בקשקשים לבנים באזורי ההתפרצות, ביובש וגרד. השילוב בין יובש וגרד עלול להוביל לסדקים ופצעים. בטיפול בסבוריאה, בייחוד בקרב תינוקות, מומלץ לנהוג בעדינות. יש להקפיד על היגיינה – שטיפת ראשו של התינוק ועיסויי בשמן תינוקות, סירוק ראשו בעזרת מברשת רכה ושמירה על לחות עורו (למשל, באמצעות שמן לאמבט). מומלץ לבחור במוצרים המיועדים לעור רגיש.

אורטיקריה

מחלת עור שמתבטאת בפריחה אדומה המופיעה כתגובה אלרגית. הפריחה מגרדת מאוד ומעקצצת ונוטה להיעלם ולחזור במקומות שונים בגוף. גם במקרה זה, מטרתו של הטיפול הטבעי היא להביא לאיזון המערכת החיסונית שהיא המתמודדת עם חשיפה לאלרגנים. באורטיקריה אצל ילדים ניתן לטפל באמצעים של דיקור סיני (מותאם גיל), צמחי מרפא, טיפול פרוביוטי ושינוי תזונתי.

פסוריאזיס

פסוריאזיס היא מחלת עור שמופיעה אצל ילדים כנגעים אדומים על העור, המלווים בקשקשת ועור מחוספס וסדוק עד כדי פצעים. לעיתים מתלווה לנגעים האדומים גרד. האזורים הנפוצים להופעה של פסוריאזיס הם הקרקפת, הברכיים ומרפקים ולעיתים גם באזורי גוף אחרים. הטיפול הטבעי המוצע לפסוריאזיס הוא דיקור סיני [לא כואב]המותאם לגיל הילד, משחות טבעיות לשימון העור וצמחי מרפא לשתייה.

אלופציה אראטה

אלופציה אראטה היא מחלת עור אוטואימונית שגורמת להתקרחות נקודתית, שנראית כ"בורות" בשיער. האלופציה אראטה יכולה להופיע בשיער הראש ובגבות,  ובקרב נערים וגברים גם בזקן. היא אמנם אינה גורמת לכאב או גירוד מיוחד, אך משפיעה מאוד על הדימוי העצמי. הטיפול באלופציה אראטה מתמקד בהחזרת האיזון לגוף ולנפש על ידי דיקור  המווסת את מערכת החיסון מרגיע ראת הנפש ומשפר את זרימת הדם לקרקפת[ בתוספת רולר לשימוש ביתי] בכדי לעורר את זקיקי השיער. כמו כן מתן סרום צמחי טיפולי למניעה של נשירת שיער והזנת הקרקפת,  וצמחי מרפא לשתייה.

יבלות ויראליות

יבלות ויראליות מופיעות במחלת עור הנקראת מולסקום הנפוצה בילדים. הן נגרמות כתוצאה מווירוס השייך למשפחת האבעבועות , ומדבקות מאוד, ולכן מומלץ שלא להיחשף לאדם הסובל ממולסקום ולא להשתמש באותם סדינים, מגבת ובגדים. הטיפול הטבעי במולסקום כולל גם טיפול חיצוני אנטי ויראלי וגם טיפול פנימי לחיזוק מערכת החיסון מסייע בזירוז ההחלמה ובהעלמת הנגעים מהעור.

אקנה בילדים ומתבגרים

אקנה זוהי מחלת עור נפוצה מאוד בגיל ההתבגרות וגם בילדים. היא באה לידי ביטוי כפצעים, שבמקרים חריגים הופכים למוגלתיים. אקנה שלא מטופל עלול לגרום להשארת צלקות לכל החיים, שבגיל מאוחר ככל הנראה יעיבו עלינו מאוד. האזורים המועדים הם אזור הפנים, החזה והגב – שאלו הם אזורים שומניים יותר. ניתן לטפל באקנה באמצעות הקפדה על ניקיון יסודי של עור הפנים בעזרת סבונים על בסיס טבעי, טיפול בתוספי תזונה, טיפול בדיקור וטיפול בצמחי מרפא.

טיפים לשמירה על עור בריא אצל ילדים

  • הקפדה על תזונה – העור שלנו מושפע מאוד מהמזון שאנחנו אוכלים. אוכל שומני ומתוק גורם להחמרה במצב העור ולהופעת פצעים. פחות שוקולד ופיצה, יותר ירקות. אם רוצים משהו מתוק – יש פירות נהדרים.
  • הימנעות משתייה ממותקת – שתייה ממותקת היא גורם ידוע לפגיעה בעור ולהשמנה. במקום זאת, הרגילו את הילדים שלכם לשתות מים. אוהבים לשדרג? ניתן להוסיף למים לימון ונענע, ואם זה על בסיס סודה – זה יהפוך ללימונענע מוגז.
  • הקפדה על פעילות גופנית – מתח ותסכול עלולים לעודד בעיות עור. פעילות גופנית לצורך פריקת אנרגיה יכולה להיטיב. מעבר לזאת, פעילות גופנית עוזרת לגוף להיפטר מרעלים שמשפיעים גם הם על העור.
  • הימנעות משימוש במוצרי היגיינה המכילים בישום או פרבנים וחומרים אחרים שמגרים את העור. בכלל זה – סבון, שמפו, קרמים וכדומה. במקום זאת, הקפידו להשתמש בחומרי היגיינה טבעיים ככל הניתן שמותאמים לעור רגיש.

 

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם