איך לשמור על עור הפנים בזמן שימוש במסיכה?

דוד פרלה

על רקע משבר הקורונה, ובניסיון למנוע את המשך התפשטות המגיפה, מתבקשים כולם לעטות מסיכות פנים במרחב הציבורי. אמנם הן נחשבות מנגנון הגנה יעיל נגד הדבקה והידבקות במחלה, וחשוב ביותר להקפיד על ההנחיה למניעת הדבקות, אך מנגד עלולות לגרום לבעיות שונות בעור הפנים.

כשכל הסימנים מצביעים על כך שהמסכות יישארו חלק משגרת יומנו גם בתקופת הקיץ החמה והלחה, נוכל להמשיך ולשמור על עור הפנים שלנו ולמנוע נזקים נלווים בעזרת כמה טיפים פשוטים.

מהן בעיות העור האופייניות משימוש במסיכה ואיך נמנע אותן?

השילוב בין חום ולחות, חסימה של נקבוביות העור וחשיפה לאלרגנים מהמסיכה עצמה עלולים לעורר את בעיות העור מחדש, בייחוד אצל אלו שסבלו בעבר מרגישות או אלרגיה כלשהי.

"מאסקנה" (Maskne)

הסלנג החדש, שהפך פופולארי בקרב מומחי העור בתקופת הקורונה, הוא הלחמה של המילים מסיכה ואקנה. האקנה נגרם כתוצאה מלחץ ושפשוף מתמשכים של המסכה על עור הפנים. אלו עלולים לגרום להפרשת יתר של בלוטות חלב (סבום) מעור הפנים.

מדובר בדלקת עור כרונית של בלוטות החלב, ובתקופה לחוצה ומתוחה כמו זו, הגוף יוצא מאיזון וגם הפעילות ההורמונאלית עשויה להשתבש ולהחריף את האקנה אצל אלו שסבלו ממנו בעבר.

טיפול ומניעה: שטיפת עור הפנים בסבון טבעי לעור שומני, שימוש בקרם לחות טבעי להעשרת העור, ואוורור הפנים למניעת הזעת יתר. אם האקנה מחריף וגורם לזיהום משני, רצוי להיוועץ עם רופא לטיפול תרופתי או משחתי.

פריחה ואדמומיות של העור

תופעות של גרד המלוות בנקודות אדומות על עור הפנים נפוצות מאוד, ביניהם ניתן למצוא "חררה" ופריחת חום. הן מופיעות בעיקר עקב חסימת בלוטות הזיעה משימוש רב במסיכה, או מאלרגיה בעור (אטופיק דרמטיטיס למשל).

טיפול ומניעה: הקפידו להחליף מסיכות כל יום, נקו את עור הפנים תכופות ומרחו קרמים טבעיים על מנת לוודא שהפריחה לא מחריפה ויוצרת סדקים או עור יבש. במקרים אחרים, אם עור הפנים מפתח אלרגיה למסיכה, או שהבד לא נעים ויוצר תחושת גרד, חשוב לשים לב לכך ולהחליף אותה.

רוזציאה (Rosacea)

המסכות "חונקות" את עור הפנים, מחממות את האיזור ומרחיבות את כלי הדם. אלו יוצרים תחושת צריבה וחום באיזור הפנים, במקביל לתסמינים של אי נוחות וגרד. רוזציאה עשויה להיות מלווה גם בתסמינים של אקנה או סבוריאה.

טיפול ומניעה: השתדלו לאורר את איזור הפנים ככל שניתן, ולהפחית לחץ וסטרס – מדובר בגורם סיכון בולט להופעת נגעים אלו על העור.

סבוריאה

סבוריאה בפנים מאופיינת בהפרשת יתר של חלב על פני העור, שגורם לקשקשת ודלקת בעור.

טיפול ומניעה: להקפיד על שטיפה תכופה של עור הפנים, מריחת משחות מבוססות צמחי מרפא לשיקום העור, שימוש בקרמים טבעיים להחזרת הלחות הטבעית לעור.

הטיפול ברפואה סינית משלב טכניקות של דיקור סיני ושימוש בצמחי מרפא. בשילוב עם הטיפים לשמירת היגיינה ולחות, אלו מסייעים בזירוז החלמת העור ממחלות כרוניות שונות, החזרת החיוניות לעור והרגעת הגוף והנפש.

טיפול טבעי ברפואה סינית, הכולל אבחון יסודי ומקיף של כל מטופל, עוזר לזרז את תהליך ההחלמה של העור, מחזק את המערכת החיסונית ומקל על התסמינים השונים. את הטיפול ניתן לעשות במקביל לטיפול המערבי.

טיפים נוספים לשמירה על העור בזמן שימוש במסיכה

  • בחרו מסכה מתאימה: אתם הולכים להסתובב איתה שעות רבות במהלך היום. הקפידו לבחור מסכה מבד נעים ונושם שלא יגרום לכם תחושת גרד והזעה. בדקו היטב ממה מיוצרת המסכה, אם ידועה לכם אלרגיה לבד מסוים.
  • אם אתם משתמשים במסכה רב פעמית, השתדלו לכבס אותה לפחות מספר פעמים במהלך השבוע לשמירה על היגיינה של עור הפנים, והצטברות חיידקים.
  • לפני שאתם הולכים לישון, או בבוקר לפני עטיית המסכה, הקפידו לשמור על עור הפנים לח בעזרת תכשירים טבעיים.
  • במיוחד בימי הקורונה, הקפידו להמשיך ולבצע פעילות גופנית, וכל פעילות מרגיעה אחרת כמו מדיטציה או יוגה. הרגעת הנפש חשובה מאוד למניעת התפרצותן של מחלות העור.
יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם