סודות התה וסגולותיו הרפואיות

דוד פרלה

אחד מסודות הבריאות של התזונה הסינית היא שתיית תה ירוק בצורה יומיומית. בזמן שהותי בסין (וכל מי שמבקר בטח שם לב לכך) שתרבות שתיית התה מאוד מפותחת בסין. בכל ארוחה נהוג להגיש קנקן תה ירוק על השולחן ובהחלט ניתן להגיד ששתיית התה בסין הרבה יותר מקובלת משתיית קפה (המקובלת במערב).

נסקור פה את מרבית התכונות הבריאותיות שישנן בשתיית תה ולקראת החורף כל המרבה הרי זה משובח.

תה הוא משקה המכיל קפאין המיוצר על ידי השריית עלים או ניצנים של שיח הקמיליה סיננסיס, המכונה גם צמח התה, במים חמים. בנוסף, התה עשוי לכלול גם עשבי מרפא, תבלינים או טעמי פירות. לעתים מיוחסת המילה "תה" לחליטות של צמחים אשר אינן כוללות את עלי השיח קמיליה סיננסיס, ואלו מכונות "תה צמחים", או "חליטות צמחים".

שתיית תה מועילה לפירוק שומנים במעי ובדם (התה הירוק חזק יותר) ומועיל להרזיה. בשימוש חיצוני, עלי תה חלוטים מסוגלים להסיר שכבת לכלוך שומנית מהעור.

התה פועל על הלב, הריאות והקיבה. הוא מרווה צמא, ממריץ, מעודד עיכול ומתן שתן, ונחשב כמרגיע מצבים של לחץ נפשי. התה הירוק מסייע לפרק מזון שמן לפני שייספג במעי. בסין יש מאות סוגים של תה, הנבדלים בצבעם, בטעמיהם ובתכונותיהם. שתיית תה חזק טובה לטיפול במקרים של קלקולי קיבה, בצקות על רקע מחלות לב, כאבי ראש, ראייה מטושטשת וישנוניות. להכנת תה טרי וחזק יש לבשל ולהרתיח את עלי התה במים, על להבה נמוכה, עד אשר המים יקבלו צבע חזק וברור. רצוי לשתות ממנו לפחות שתי כוסות ביום.

סוגי תה וסגולותיהם הרפואיות

תה שחור רגיל ותה ירוק נחשבים לקרירים, מטהרים חום, מבהירים את העיניים, משתנים ומטיבים עם מערכת העיכול. שתיית תה ירוק מסייעת לטיפול בדיזנטריה.

מאפיינים: אנרגיה קרירה מעט, טעם מר או מתוק.

  • לחיזוק המערכת החיסונית – תה אכינצאה, ג'ינסנג, חליטת פקעת ורדים ותה קינמון (עוזר לחימום הגוף לסובלים מקור).
  • הצטננות ושיעולים – תה מרווה, איקליפטוס וטיליה.
  • ניקוי הדם והכבד – חליטת שן הארי (מנקה גם את הכליות) וחליטת גדילן.
  • גזים, כאבי בטן ואי נוחות בעיכול – תה שומר, אניס, קמומיל וטיליה.
  • מתח, נדודי שינה וחוסר רגיעות – תה קמומיל (בבונג), לואיזה וחליטת קורנית או מליסה.
  • בחילה – תה נענע, זנגביל ומנטה.
  • ליחה – חליטת טיליה, תה מנטה, מרווה ואיקליפטוס.
יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם