תזונה נכונה וטיפול במחלות – מה תרומתם של הפירות והירקות?

בתזונה הטיפולית משתמשים הרבה בגלעינים, בקליפות, בשורשים, ובעלים של פירות וירקות שבדרך כלל אין להם שימוש. חלקי הפרי (קליפה, בשר, גלעין) וחלקי הצמח (שורש, גבעול, עלים, פרחים) אינם בהכרח זהים מבחינת מאפייניהם, ולא תמיד הם משמשים לאותן מטרות בטיפול.

הסינים נוהגים להמליח פירות מתוקים, או להוסיף מלח למיצי פירות כדי למתן את השפעת הטעם החמוץ-מתוק שלהם. פירות אחדים נאכלים כשהם בשלים למחצה או בוסריים, מכיוון שגם בשלב זה אפשר לנצל את סגולותיהם למטרות ריפוי ומניעה.

מזון משומר או לא טרי ("מזון רקוב" בהגדרה הסינית) חסר את הארומה הטבעית שלו, מגביר את הליחה ואת הצטברות המזון העומד בגוף, ואינו מסוגל לתרום דבר למשק האנרגיה של הגוף. הדרך המקובלת להארכת חיי הירקות והפירות היא לייבשם בשמש או בתנור, או לשמר אותם במלח, בחומץ או ביין מתוק. כאשר אין צורך לבשל את המוצר יש לאכול אותו טרי ככל האפשר ובטמפרטורה של החדר. לאנשים שלא יכולים לצרוך פירות או ירקות מסויימים, אפשר לשקול מתן של תוספי תזונה.

אילו פירות תורמים במיוחד בתזונה הטיפולית?

אבטיח (פרי וקליפה)

מאפיינים – אנרגיה קרה, טעם מתוק, משתן, משמש כחומר סיכה למעיים, פועל על הלב, על הקיבה ועל שלפוחית השתן.

האבטיח הוא אחד מפירות הקיץ העסיסיים ביותר, וטוב מאין כמוהו להרוות צימאון בתקופה זו. האבטיח מסלק טעם רע מהפה וריח נשימה רע, וטוב לטיפול גם בפצעים בפה ובכאבי גרון. אכילת אבטיח טרי מסייעת להיפטר מכאבי ראש שלאחר שתיית אלכוהול.

קליפות אבטיח מיובשות נחשבות צמח מרפא יעיל ושימושי ברפואת הצמחים הסינית, ותה מקליפות אבטיח מיובשות טוב לטיפול בלחץ דם גבוה, בסוכרת ובדלקת בכליות.

אננס

מאפיינים – אנרגיה ניטרלית, טעם חמוץ מתוק, מעודד השתנה, מזרז את העיכול ומרווה צימאון. אננס טרי (בשר או מיץ) טובים לטיפול בקלקול קיבה, בבטן נפוחה, בהקאה ובשלשול.

תאנה

מאפיינים – לפרי יש אנרגיה ניטרלית, טעם מתוק, פועל על הטחול והמעי הגס, מסלק רעלים מהגוף.

התאנה מתאימה לטיפול בגרון מודלק, בדלקת במעיים, בדיזנטריה, בשלשול, בעצירות ובטחורים. במקרים כאלו טוב לאכול 2-3 תאנים טריות בוקר וערב. הסינים משתמשים אף בשורשים של עץ התאנה לטיפול בטחורים ובכאבי שרירים ועצמות.

להקלת שלשול כרוני – ניתן לטגן 2-3 תאנים מיובשות עד שיפיצו ריח ארומטי מחזק. לטגן חתיכה של ג'ינג'ר מיובש עד שישחים מאד. לבשל במים את התאנה ואת הג'ינג'ר, עד לרתיחה קצרה. לאכול הכל שלוש פעמים ביום.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם