פסוריאזיס וים המלח: האם הטיפול בחשיפה לשמש באמת יעיל?

דוד פרלה

ההתמודדות עם מחלת הפסוריאזיס מביאה חולים רבים לחפש מזור במגוון רחב של טיפולים. אחת הדרכים הפופולריות לטיפול בקרב חולי פסוריאזיס היא שהות באזור ים המלח. כיצד מתבצע הטיפול? מהם יתרונותיו והאם הוא יעיל? ובמה הוא שונה מטיפול ברפואה סינית?

איך מתבצע הטיפול בפסוריאזיס בים המלח?

שהות באזור ים המלח לצורך טיפול במחלת הפסוריאזיס מאפשרת לחולים ליהנות מחשיפה לקרינת שמש בעצמה נמוכה, מריכוז ייחודי של מינרלים במים ובבוץ של האגם, וכן מאוויר יבש ואווירה רגועה. השילוב של כל אלו יכול לתרום לשיפור מצב המחלה.

קרינת UV

אחד הטיפולים שמסייעים להקל על מחלת הפסוריאזיס הוא פוטותרפיה – טיפול באמצעות חשיפה לקרינת UV. ניתן להיחשף לקרינה כזו במכוני פוטותרפיה בתאים מיוחדים שנבנו לשם כך, שהקרינה בהם מדודה. דרך אחרת היא להיחשף לקרני השמש, הכוללות גם קרינת UV, באופן טבעי.

עיקר הטיפול בפסוריאזיס בים המלח מתבצע באמצעות חשיפה לקרני השמש החמימות. בשל גובהו של ים המלח, כ-400 מטרים מתחת לפני הים, עצמת הקרינה באזור פחותה, וניתן להשתזף ולהיחשף לה למשך זמן ארוך מהרגיל. השפעה והטבה ניכרות לאחר חשיפה של מספר שעות ביום לקרינת השמש במשך כשלושה שבועות.

ההמלצה היא להשתזף לאורך שעות היום, מ-8:00 בבוקר ועד 17:00 אחר הצהריים, עם הפסקה בשעות הצהריים, 11:00-14:30, שבהן הקרינה חזקה מדי. את החשיפה לשמש רצוי לעשות באופן הדרגתי, ולהוסיף כל יום זמן חשיפה. זאת על מנת להרגיל את העור ולמנוע אפשרות להתפתחות כוויות.

במקרה של נגעים פעילים וקשקשת, מומלץ להסיר את הקשקשת לפני השיזוף על ידי רחצה ושימוש בשמנים או משחות מתאימות.

מינרלים וחומרים טבעיים

אזור ים המלח נהנה מאוויר יבש ובמי האגם וסביבתם ישנו ריכוז גבוה של מינרלים וחומרים אורגניים שמספקים הזנה לעור ומסייעים בחידוש ובהגברה של זרימת הדם לתאי העור.

מהם יתרונות הטיפול בים המלח לחולי פסוריאזיס?

הטיפול בים המלח הינו טיפול טבעי יחסית, ובעל אופי מרגיע. החופשה, האוויר היבש והנקי יחסית מאלרגנים, לצד ההשפעה הטובה של הבוץ, המים והמינרלים של ים המלח, תורמים גם הם לריפוי.

בשל העצמה הנמוכה של הקרינה בים המלח, החשיפה לשמש היא בטוחה יחסית, אך עדיין צריכה להיעשות במתינות, תוך זהירות ותשומת לב, על מנת שלא לפגוע בעור ולגרום לכוויות. החשיפה לשמש למשך פרקי זמן של מספר שעות ביום, לאורך שלושה שבועות, מביאה להקלה והטבה. השיפור נשמר למשך 3-4 חודשים, עד להתפרצות הבאה של המחלה.

טיפול משולב בפסוריאזיס ברפואה הסינית עם טיפול בים המלח

השילוב של טיפול פנימי טבעי ברפואה סינית במקביל לטיפול בים המלח מאריך את פרק ההפוגה והרגיעה שמושגת בחשיפה לשמש בים המלח. הטיפול בפסוריאזיס באמצעות הרפואה הסינית משלב דיקור סיני, המלצות תזונה, משחות טבעיות ונטילת צמחי מרפא.

השילוב של כל האמצעים הללו נועד להפחית את הדלקתיות במערכות הגוף השונות, לווסת ולאזן את פעילות מערכת החיסון, להרגיע מתח וחרדה ולהשיב רוגע ושלווה לאדם החולה. הטיפול ברפואה סינית הוא בטוח ויעיל, ומסייע להפחית את הגרד, הנגעים ואי הנעימות שכרוכים במחלה. הטיפול מותאם אישית לאופי המחלה, לאורח החיים של המטופל ולמצב המחלה המשתנה. התוצאות עמידות יחסית ונשמרות לאורך זמן.

הטיפול הטבעי בפסוריאזיס, בשילוב הטיפול בים המלח, הוא טיפול שמלווה את החולה באופן מקיף, ומסייע להפחית משמעותית את הסבל והקושי הכרוכים במחלה. הטיפול נעשה באמצעים בטוחים וטבעיים, מתאים לכל חולה וללא גורמי סיכון, ומביא להטבה משמעותית לאורך זמן. לפרטים נוספים ולכל שאלה, אל תהססו לפנות אלינו.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם