פסוריאזיס ותרופות סבתא

תרופות סבתא לפסוריאזיס אולי לא יעלימו את המחלה לחלוטין, אבל הן עשויות לספק הקלה מיידית והכי חשוב – ניתן להשתמש בהן בכל עת ולרוב מחומרים שזמינים לכם בבית.

פסוריאזיס היא מחלה אוטואימונית שעדיין לא נמצא לה מרפא. חולי פסוריאזיס סובלים מיובש קיצוני בעור, גרד בגוף והיווצרות פצעים ונגעים, במיוחד אם לא מצליחים לשלוט על הדחף לגרד את העור.

עם טיפול טבעי ונכון, המחלה תתמתן מאוד וניתן יהיה למנוע את ההתפרצות הבאה ולהקטין את דרגת החומרה שלה.

תרופות סבתא למחלת פסוריאזיס הן דרך מצוינת להקלה מיידית במצבים בהם הגרד והאדמומיות קלים, אולם הן לא מיועדות להחליף טיפול אצל רופא העור או טיפול מבוקר על ידי מטפל מוסמך ברפואה משלימה.

אז מהן תרופות הסבתא להקלה בפסוריאזיס?

כורכום: החומר הפעיל בתבלין זה, כורכומין, מכיל נוגדי חמצון רבים ומרכיבים אנטי דלקתיים, וויטמינים כמו ויטמין B, C ומינרלים כמו זרחן, מגנזיום, סידן, ברזל ואשלגן.

הכורכומין מסייע באגירת נוזלים בגוף והזרמת חמצן בדם ובנוסף, התכונות האנטי דלקתיות שלו מסייעות בהחלמת פצעי ונגעי פסוריאזיס. כמו כן, הכורכומין נלחם ברדיקלים החופשיים שאחראים בין היתר לתופעות עוריות כמו פסוריאזיס. צריכה של ככפית כורכום ביום תסייע רבות לעורכם והוא משתלב היטב במגוון תבשילים.

שמן זית: מעבר להיותו בריא בכל אספקט, טעים להפליא ומעשיר מאכלים רבים, הוא ידוע בתכונותיו הטובות, ביניהן היותו עשיר בנוגדי חמצון וויטמינים מסוג K ו-E. שמן זית מספק לעור את הלחות שהוא זקוק לה ונלחם ברדיקלים החופשיים.

חומצות השומן שבו, למשל אומגה 3 וחומצות השומן הבלתי רוויות מסייעות בהעברת הפסולת מהתאים החוצה, מאיצות את תהליך חילוף החומרים, הן בגוף והן בעור, ומנקות את הגוף ביעילות, כך שבמקרי פסוריאזיס, תהליך החלמת העור הוא מהיר יותר.

לסובלים מיובש בקרקפת, מומלץ לשמן את הקרקפת עם שמן זית המסייע גם בהעלמת קשקשים ומקל על היובש. מומלץ לצרוך אותו גם במאכלים, לתבל עמו סלט ומאכלים נוספים.

חומץ תפוחים: הוא אנטי דלקתי ואנטי פטרייתי. מסייע להלחם בפצעים, כוויות, יובש ודלקות. אם הפצעים על עורכם אינם פתוחים, מרחו מעט חומץ מדולל במים ישירות על העור. באופן זה העור היבש יתנקה במהירות וזקיקי העור החדש מתחתיו ייחשפו.

למריחת אזורים גדולים בגוף ערבבו כמות שווה של מים וחומץ תפוחים ומרחו את התערובת בעזרת צמר גפן או מגבת נייר. זכרו לשמן היטב את העור לאחר הפעולה מאחר ולחומץ תפוחים יש נטייה ליבש את העור.

שיבולת שועל: הדגן הזה עושה פלאים עם הגרד שגורם הפסוריאזיס. כוס של שיבולת שועל טחונה בתוך אמבטיה פושרת ירגיעו את העור, ינקו אותו מעור עודף ויבש וההקלה תהיה משמעותית.

אלוורה: צמח שידוע בתכונות המקררות והמקלות שלו, במיוחד במקרים של כוויות. הוא מכיל ויטמינים מסוג A, 12B, E ו-C ומינרלים כמו נחושת, סידן וברזל שחשובים מאוד לגוף.

נוזלי הצמח מסייעים מאד בהקלה על כאבים, נגעים, זיהומים ופצעים ועל הגרד הבלתי נסבל שגורם הפסוריאזיס. אלוורה מסיעת בשמירה על נקיון העור וחיטוי שלו ובניקוי רעלים. ההשפעה המקררת שלו מסייעת בהקלה על הגרד.

ניתן להשתמש בשמן אתרי שמופק מהצמח, להתקלח עם מספר טיפות ממנו או למרוח כמה טיפות מעורבבות במים, ישירות על העור. במקרים של פצעים פתוחים, מומלץ לנסות ולהשיג את הצמח עצמו. חתיכה ממנו שמונחת על האזור פתוח, או יבש מאוד, ומעליו תחבושת, יחוללו פלאים בפצע הפתוח.

המלצות מטופלים ורופאים

המלצות רופאים | 06.07.2020

פרופסור הנרי טראו: ״הטיפול המשולב במחלות עור מקצר את זמן ההחלמה״

המלצה של פרופסור הנרי טראו על דוד פרלה

דוד פרלה מוכר לי שנים רבות כמטפל ברפואה משלימה – רפואה סינית הוליסטית המשלבת אקופונקטורה ונתינת צמחים עם תכונות ייחודיות.

דודי התחיל לעבוד במרפאת עור בתל השומר לפני הרבה שנים והיה בעצם הראשון שפתח שירות בדיציפלינה זאת. הוא עבר השתלמות מיוחדת בסין בתחום הרפואה הסינית במחלות עור, לדעתי היחיד בארץ.

משך כל השנים עבדנו ביחד, אנחנו ברפואה קונבנציונלית ודודי פרלה ברפואה משלימה. טיפול משולב זה הביא לתוצאות לא מבוטלות ואין ספק שהיה לעזר רב למטופלינו.

ברצוני להוסיף גם שהטיפול המשולב דהיינו רפואה קונבנציונלית + אקונפוקטורה במחלות עור כרוניות כמו דרמטיטיס אטופית, פסוריאזיס, אורטיקריה, אקנה, אלופציה אראטה, סבוריאה, מקצר בהרבה מקרים את ההחלמה.

יש עבודות שפורסמו על השילוב שמוכיחות את זה.

דודי פרלה פירסם אתי ועם ד״ר פרס סלמה עבודה בדרמטיטיס אטופית שאף היא הולכת לאותו כיוון.

פרופסור הנרי טראו
רופא בכיר מחלקת עור ביה"ח שיבא
לשעבר מנהל המחלקה

פסוריאזיס | 21.11.2010

המלצה על טיפול יעיל בפסוריאזיס: ״הטיפול שנתת לבתי פשוט עובד!״

המלצת מטופל שסבל שנתיים מפסוריאזיס

דוד יקר,

רצינו להודות לך על הטיפול.

היה יעיל וגם נעים!

בתנו אובחנה לפני כשנתיים עם מחלת פסוריאזיס. הגענו אליך אחרי מספר לא מבוטל של טיפולים רפואיים קונבנציונליים, שממש לא הועילו, ורק הגבירו את חוסר האונים שלנו.

בעלי רופא, ובמשפחתנו מאז ומעולם דבקנו ברפואה המערבית. אני מודה שהגענו אליך סקפטיים, אבל היינו כל כך מיואשים שהסכמנו לנסות, וטוב שכך.

היום אני יודעת שהסקפטיות מיותרת, הטיפול שנתת לבתי פשוט עובד!

בטווח של כחצי שנה, הפסוריאזיס נעלם, והטיפול עצמו כלל חומרים טבעיים ומחזקים, שגם זה חשוב ומרגיע.

מאחלים לך כל טוב והרבה תודה!

המלצות רופאים | 09.07.2020

ד״ר שרון באום: ״ממליצה בחום לשלב את הרפואה הסינית בטיפול הקונבנציונלי בבעיות עור״

המלצה של ד

מהיכרותי עם דוד העובד במחלקת העור ביחד עימי בבית החולים שיבא מזה 15 שנה נוכחתי ביכולותיו לשלב בצורה אינטגרטיבית טיפולי רפואה סינית – דיקור וצמחי מרפא – עם הטיפול הרפואי הקונבנציונלי הניתן במחלקתנו. שילוב זה הביא לתוצאות קליניות מצוינות במגוון גדול של חולים הסובלים מבעיות עור.

במסגרת העבודה במחלקת העור צבר דוד ניסיון טיפולי רב בעקרונות הרפואה הקונבנציונלית ואף הראה בעבודות ומחקרים שפורסמו בעיתונים רפואיים את יעילות השילוב של הטיפול ברפואה סינית באטופיק דרמטיטיס ואורטיקריה.

לדוד יכולת טיפולית גבוהה במגוון בעיות עור ומסירות רבה למטופליו.

אני ממליצה בחום לכל מטופל לשלב את הרפואה הסינית במסגרת הטיפול הקונבנציונלית בבעיות עור שכיחות כגון אטופיק דרמטיטיס, אורטיקריה, פסוריאזיס, סבוריאה, אלופציה אראטה (נשירת שיער), ויטיליגו, אקנה.

בכבוד רב,
ד״ר שרון באום
ס. מנהל מחלקת עור ביה״ח שיבא

פסוריאזיס | 16.09.2014

טיפול מומלץ בפסוריאזיס בילדים: ״כבר לא נזקקים למשחות הסטרואידיות״

המלצה על טיפול בפסוריאזיס

רק לפני חודש וחצי הגעתי אליך עם בתי בת ה-4, שהיתה בהתפרצות פסוריאזיס ואני לא מאמינה שכבר אנחנו לא נזקקים למשחות הסטרואידיות, הודות לטיפול המקצועי.

יישר כח!

פסוריאזיס | 27.08.2014

טיפול מומלץ בפסוריאזיס: ״תודה לדוד על שיפור החיים שלי!״

המלצה של מטופל שסבל מפסוריאזיס חמור ברגל

אני רוצה לומר תודה ענקית על שיפור החיים שלי בזכותך. ולמה אני מתכוונת: 20 שנה, קיץ אחר קיץ, לא דרכתי על כל כף הרגל שלי. כלומר, התהלכתי על קצות האצבעות וזאת בשל כאבים נוראיים של פצעים בכפות הרגליים עקב הפסוריאזיס.

הקיץ הזה סוף סוף אני מצליחה ללכת על כל כף הרגל. אחרי טיפול של חודשיים, כפות הרגליים שלי חלקות, רכות ללא פצעים וסדקים וללא גירודים. אני יכולה ללכת עם כפכפים מבלי שאנשים ישאלו "מה יש לך ברגליים? זה נורא…".

לא ידעתי עד כמה כפות הרגליים משמעותיות לחיים טובים ובריאים. אני מתהלכת בעולם כמו כולם וזה ממש לא מובן מאליו…

תודה רבה מכל הלב!

פסוריאזיס | 08.01.2009

טיפול טבעי מומלץ לפסוריאזיס: ״אין מילים בפי להודות לך על השיפור באיכות החיים!״

המלצה על הטיפופול של דוד פרלה - פסוריאזיס

לדודי פרלה,

רציתי להודות לך על הטיפול. התוצאות מדהימות!

אני חולה בפסוריאזיס מגיל 14, וכבר השלמתי עם כך שאצטרך לסבול מן המחלה תמיד. הגעתי אליך אחרי שהטיפולים הקונבנציונליים הפסיקו להשפיע, ואחרי כמה טיפולים בלבד נעלמו הסימנים כמעט לגמרי – מצב שמאז התפרצות המחלה מעולם לא הגעתי אליו. אפילו הטיפול שתומך בדיקור – השמפו והמשחות – נעימים לאין ערוך מאלו שהשתמשתי בהם עד עתה.

אין מילים בפי להודות לך על השיפור באיכות החיים!

פסוריאזיס ואומגה 3

אומגה 3 היא חומצת שומן רוויה ומאוד איכותית. תרומתה לגוף היא רבה מאוד והיא בין היתר מסייעת לזירוז חילוף החומרים בתא ומחוץ לו. תכונה זו היא מעולה במצבי פסוריאזיס, אז תאי עור מתים מצטברים זה על זה ולא מאפשרים לתאי העור החדשים והבריאים לצאת ו"לנשום".

בעזרת אומגה 3 מתבצע ניקוי תאי העור המתים, ומתאפשרת התפתחות התאים הבריאים, כולל הלחות שמספקת להם אומגה 3.

מחקרים שהתבצעו על חולי פסוריאזיס עם שימוש באומגה 3 הראו שיפור ניכר בתסמיני המחלה בתוך זמן קצר – כחודשיים מתחילת הניסוי.

ישנם שלושה סוגים של אומגה 3. שניים מהם מצויים בדגים ופירות ים, כמו סלמון, הרינג, טונה, סרדינים ומקרל והם מצויים גם בירקות ירוקים, באגוזים ובטופו.

ניתן לצורך אומגה 3 גם באמצעות כמוסות, כתוסף תזונה. חומצות השומן שבאומגה 3 משפרות את חומרת תסמיני הפסוריאזיס, כמו גירוד, כאבים ויובש קיצוני בעור.

פסוריאזיס וקנאביס רפואי

פסוריאזיס היא כאמור מחלה כרונית ואינה ברת ריפוי ושליטה. אולם טיפולים שונים יכולים להקל על המטופל במידה ניכרת. לאחרונה נמצא כי קנאביס רפואי מסייע משמעותית לחולי פסוריאזיס מכמה היבטים:

בקנאביס ישנם מאפיינים אנטי דלקתיים שמסייעים במלחמה בדלקת שגורמת לכאבים ופגיעה ברקמות העור בקרב חולי פסוריאזיס.

כמו כן, מחקרים מצאו שביכולתו להשפיע על קצב הגידול של תאי עור חדשים ואף בייצור תאי עור חדשים. כשישנם פצעים, שמן המופק מקנאביס עוזר בריפויים.

הוא ידוע כחומר המסייע בהקלה על כאבים, במיוחד כאלו שמקורם נוירופתי. הוא מסייע בוויסות המערכת החיסונית וגם באספקט הנפשי, הוא מרגיע מאד. לחץ נפשי הוא אחד הגורמים להתפרצות הפסוריאזיס, כך ששימוש בקנאביס מסייע לחולים להירגע.

קנאביס רפואי עדיין אינו מאושר בישראל לשימוש על ידי חולי פסוריאזיס. עד שיאושר, ניתן לרכוש שמן המפ המופק מקנאביס, ואשר לא נדרש אישור רפואי עבורו. קראו עוד

עוד תרופות סבתא לפסוריאזיס שמומלץ לאמץ:

שמן בסיס: מים כשלעצמם הם בעלי נטייה לייבש את העור. מומלץ שלא להתקלח במים בלבד, וגם לא חמים מדי. ניתן לעשות אמבטיות ולשלב בהן שמני בסיס שונים, למשל שמן זית, שמן שקדים, שמן אבוקדו, שמן שומשום וכמובן, שמם המפ.

רבע כוס שמן באמבט ימנעו את התייבשות העור וישמרו על הלחות שלו. גם שמנים אתריים הם פתרון טוב, מספר טיפות מהם יספיקו באמבט. ניתן אף לשלב בין שמנים אתריים עם שמני בסיס.

חשבו חיובי: לחץ הוא אחד הגורמים להתפרצות הפסוריאזיס והוא גם נגרם בגלל הפסוריאזיס, שמציק, מטריד ומשבש את איכות ושגרת החיים. שיטות הרגעה כמו יוגה, מדיטציה, נשימות עמוקות או פשוט פעילות גופנית אהובה, יסייעו רבות לגוף להגיב טוב יותר לטיפולים.

לפני ואחרי הטיפול

הרפואה הסינית בטיפול בפסוריאזיס

דוד פרלה, מטפל מוסמך ובכיר, מומחה לטיפול בבעיות עור ברפואה סינית, מזמין אתכם לקליניקה לקבלת טיפול מיטיב ומקל. הטיפול מתבצע אחרי אבחון מדוקדק שאחריו נקבעת תוכנית אישית לכל מטופל בהתאם לממצאים.

לרוב יכלול הטיפול שיטות מהרפואה הסינית, כמו דיקור, ייעוץ לתזונה נכונה ופורמולות אשר נרקחות אישית למטופל, מצמחי מרפא מועילים ומיטיבים. יחד עם הפורמולות לשתייה, נרקחות גם משחות מיחדות למריחה על העור הנגוע ולהקלה מהירה על הגרד, הפצעים והיובש.

חשוב לזכור שפסוריאזיס עדיין אינו בר ריפוי באופן מוחלט, אולם עם הטיפול הנכון ניתן להקל על המטופלים, להפחית את תדירות ההתפרצויות ולשפר את איכות החיים במידה ניכרת. הטיפול עשוי להיות יעיל במיוחד במקרים בינוניים וקשים כטיפול תומך במקביל לטיפול הרפואי המקובל.

לקבלת אבחון, ייעוץ, ותוכנית טיפול אינדיבידואלית שמבוססת על כלים מעולם הרפואה הסינית ועל הידע הרב שצבר דוד פרלה, צרו קשר עוד היום וקבלו את כל הסיוע הנדרש לכם להקלה בתסמינים.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם