איך מטפלים בקורונה בעזרת הרפואה הסינית?

דוד פרלה

הסינים, שהבינו מהר מאוד את חומרת המחלה ומהירות ההתפשטות שלה, טיפלו במרבית החולים בנגיף הקורונה ברפואה משולבת של רפואה מערבית בתוספת טיפולים תומכים של צמחי מרפא. הרפואה המערבית כללה כמובן תרופות, צילומי חזה, בדיקות דם במעבדה, M.R.I ובמקביל ניתנו הרכבי צמחי מרפא ובחלק מהמקרים דיקור לחיזוק מערכת החיסון, כטיפולים תומכים.

מהדיווחים הרשמיים המגיעים מסין נראה שלמעלה מ-60 אלף חולים קיבלו את הטיפול המשולב שהיה לפי המקורות הסיניים אחד הגורמים החשובים שתרמו לעצירת המגיפה. כמובן שאין להפחית בחשיבות הבידוד והסגר החמור שנכפה על התושבים שהיה גורם מרכזי בעצירת ההתפשטות של הנגיף.

חשוב לציין שיש להקפיד להישמע להוראות משרד הבריאות למניעת הפצת המחלה, ומי שחלה חייב להיכנס לבידוד ולקיים את הטיפול הרפואי כהלכתו. יש לזכור שרוב החולים מחלימים לגמרי (כ-97 אחוז!).

״הרפואה הסינית מסוגלת למנוע החמרה״

לדברי מקורות רשמיים בסין, יותר ממחצית החולים במחוז הוביי HUBEI שהשתמשו בשילוב של רפואה מערבית וסינית, ולמעלה מ-90₪ מהחולים במחוז שנשי SHANXI שהשתמשו ברפואה סינית הראו שיפור במצבם עם תוצאות חיוביות.

מנהל בית החולים לרפואה סינית מסורתית T.C.M, ד"ר צינגקואן, שנחשב לאחד המומחים הגדולים בסין בתחום הרפואה הסינית, נשלח לווהאן בכדי ליישם את הטיפול שם, וסיפר כי ״הרפואה הסינית המסורתית הקלה על למעלה מתשעים אחוז מחולי הקורונה, והגענו למסקנה שהיא יכולה למנוע החמרה של מקרי קורונה קלים״.

הגישה הסינית למגיפות ולזיהומים במערכת הנשימה

מצורפים שלושה קישורים למסמכים רשמיים שפירטו את הפרוטוקול הטיפולי של הטיפול ברפואה סינית, שבו השתמשו בסין. הראשון מטעם בית החולים המחוזי לרפואה סינית מסורתית במחוז הוביי (קישור), השני מטעם הועדה הלאומית הסינית לרפואה סינית מסורתית (קישור), והשלישי מבית החולים הראשון המסונף לבית הספר לרפואה ממחוז ZheJiang.

תיאורי הטיפולים שניתנו הם לא אחידים, אבל כולם בגישה טיפולית המאפיינת את הרפואה הסינית של התאמת צמחי המרפא למהלך המחלה: הרכבי צמחים למצבים קלים, בינוניים או חמורים. כמובן שהרכבי הצמחים משתנים בהתאם לשינויים שנצפים אצל החולה.

1. פורמולה לחיזוק מערכת החיסון – למניעת התפשטות המחלה
פורמולת צמחי המרפא שהיא שילוב של הפורמולה Yu Ping Feng San יחד עם צמחים לסילוק ליחה ורעילות. הרכב דומה ניתן למניעה בזמן מגיפת הסארס (בשילוב נקודות דיקור לחיזוק מערכת החיסון).

2. פורמולת צמחים אחידה לכל שלבי המחלה – Qing Fei Pai Du Tang
במקביל לטיפול האישי המבוסס על אבחנה מבדלת והתאמה לכל חולה, נציבות הבריאות הלאומית בסין יחד עם משרד המינהל הממשלתי לרפואה סינית מסורתית, הודיעו על פורמולת צמחים כללית שמומלצת לכל רחבי סין בטיפול בחולי קורונה. הפורמולה נקראת Qing Fei Pai Du Tang והיא מורכבת מ-21 צמחים. היא ניתנה כטיפול תומך לאלפי מטופלים החולים בנגיף ממצב קל ועד חמור. הסינים דיווחו על שיפור ניכר בקרב המשתמשים בה.

בשונה מההרכב הכללי לכל המצבים, בית החולים המחוזי בהוביי בוואהן לרפואה סינית מסורתית פרסם פרוטוקול טיפול בו ניתנו הרכבי צמחים שונים באבחנה מבדלת לפי מהלכי המחלה המשתנים.

מחקר: צמחי מרפא טובים לשפעת – וגם לקורונה

בחודש מרץ 2020 פורסם בעיתון הרפואי המכובד J Integr Med מחקר מקיף ורציני על צמחי מרפא סיניים ויעילותם נגד נגיף הקורונה (למחקר המלא).

למעשה הסימפטומים של מי שחלה דומים לשפעת רגילה המתפתחת לדלקת ריאות עם שיעול וליחה וחום גבוה. במחקר נבדקו במעבדה צמחים שהראו פעילות טובה כנגד וירוס הקורונה. הסינים בחרו בצמחים אלה מתוך צמחי מרפא שמשתמשים בהם מאות שנים ברפואה סינית למצב של שפעת – חום, עייפות, שיעול יבש שיכול להתפתח לדלקות ריאה – סימפטומים הנפוצים בקורונה.

חלק גדול מהצמחים המופיעים במחקר נמצאים בשימוש נרחב גם בארץ כצמחי מרפא המאושרים על ידי משרד הבריאות כתוספי מזון בטוחים לשימוש הניתנים בהתקררויות שונות והמלוות בחום ובעיות נשימה.

אין ספק שמי שכבר חלה ונמצא בבידוד ורוצה לשלב בטיפול הרפואי טיפול טבעי צמחי יכול להיעזר בהרכבי צמחים שיותאמו לו לפי קבוצת הסימפטומים שהוא סובל ממנה. ניתן ליצור עימי קשר בנושא והדבר יכול להיעשות בהתאמה מול הרופא המטפל. יתרה מזו, ניתן להזמין דרך המרפאה הרכבי צמחים לחיזוק המערכת החיסונית בשילוב צמחים עם פעילות אנטי ויראלית  לשפר את עמידות הגוף כנגד הנגיף.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם