קו אנזים Q10 – כל היתרונות הבריאותיים לעור שלכם

קו אנזים Q10 הוא נוגד חמצון חזק מאוד שמצוי כמעט בכל תא בגוף, ובפרט באיברים הדורשים כמות מוגברת של אנרגיה לצורך הפעילות השוטפת של הגוף, כדוגמת המוח, הלב, הכליות, הכבד והלבלב.

תפקידיו העיקריים הם זירוז חילוף החומרים והפקת אנרגיה. בנוסף, הוא שומר על התא מפני נזקים חימצוניים הנוצרים כתוצאה מרדיקלים חופשיים שמאיצים תהליכי הזדקנות ואף גורמים בעקיפין להיווצרות של מחלות שונות. עיקר תפקידו של אנזים Q10 הוא בשימור פעילותו התקינה של הלב.

היתרונות שיש לקו אנזים Q10 לשיפור מראה העור

לצד שלל תפקידיו החשובים של אנזים Q10, הוא תורם לשיפור מראה העור, גם בעקיפין וגם במישרין. הוא תורם לייצור הקולגן והאלסטין – שני חלבונים אשר שומרים על עורנו אלסטי מצד אחד ומוצק מצד שני. בנוסף, הוא מאיץ את חילוף החומרים הטבעי של העור על ידי התחדשות של התאים והפרשת רעלים מהגוף במהירות דרך מערכת הזיעה והשתן. בגלל אחריותו הרבה למתרחש בתאים בגופנו, הוא משפר את ספיגת הוויטמינים וחומרי תזונה נוספים בתאי העור ומנצל את המקסימום מכל מזון שאנו אוכלים.

רפואה סינית לטיפול במחלות עור
קו אנזים Q10 – כל היתרונות הבריאותיים לעור שלכם

מה הם המצבים בהם הגוף עלול להאט את היצירה של קו אנזים Q10?

  • תזונה לקויה – תפריט תזונתי לא מאוזן, ובפרט מזונות מעובדים, גורמים לחוסר בקו אנזים Q10. יתרה מכך, גם מזונות המכילים ריכוז של קו אנזים Q10, כדוגמת בשר, נהרסים במצב של טיגון.
  • חוסר בוויטמינים – מחסור בוויטמינים מסוג C ו-B גורמים להפחתה בייצור קו אנזים Q10 בעיקר בכבד.
  • פעילות גופנית מאומצת – אמנם פעילות גופנית היא דבר מבורך ובריא מאוד, אך פעילות מאומצת מאוד ולאורך זמן עלולה לגרום לניצול יתר של האנזים בגוף וכתוצאה מכך לחוסר בו. זהו מצב קלאסי בו מומלץ להגביר את הצריכה החיצונית של האנזים.
  • גיל – הייצור של קו אנזים Q10 וכן הספיגה שלו ממקורות חיצוניים יורדים ככל שאנו מתבגרים.
  • סטרס – רמות סטרס גבוהות גורמות לעקה חמצונית, מה שמוביל לניצול מוגבר של האנזים ולמחסור שלו.

מה הם המקורות הטבעיים לצריכת קו אנזים Q10?

לשמחתנו, קו אנזים Q10 מיוצר בתאי הגוף, אך אנו יכולים לצרוך אותו בנוסף גם ממקורות תזונתיים. להלן המקורות התזונתיים המומלצים לצריכה של קו אנזים Q10.

  • מזון מן הצומח – תרד, ברוקולי, אגוזים, פולי סויה ודגנים מלאים. גם בשמן קנולה יש קו אנזים Q10, אך לא היינו ממליצים לצרוך ממנו יותר מידי אלא להסתפק במזונות הבריאים.
  • מזון מן החי – בשר ובפרט איברים פנימיים ודגים (סלמון, סרדינים ומקרל).
  • תוספי תזונה – ככלל, מומלץ לצרוך באמצעות המזון. אם לא ניתן, מסיבות שונות, ניתן לצרוך תוספי תזונה.
  • טיפולי רפואה אלטרנטיבית – בטיפולים שונים ברפואה הסינית, ניתן לאחר אבחון במרפאה לקבל חיזוק של קו אנזים Q10 בויטמין כחלק מטיפול שלם בבעיות עור הכולל דיקור, צמחי מרפאה ומשחות טבעיות.
יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם