ראיון עם דוד פרלה: המקום של רפואה סינית ברפואת העור

בראיון שהתקיים בתכנית ״שלמות״ ב-"כאן תרבות", נשאל דוד פרלה, ממייסדי הקליניקה לרפואה משלימה בבית החולים שיבא תל השומר, אודות החשיבות של התזונה בטיפול בבעיות עור, היכולת להבחין בהצלחת הטיפול ומחלות העור השכיחות בקרב ילדים.

תקציר הראיון:

ש: אתה ממש מדור המייסדים, מאיזה שנה את עוסק בתחום הזה?

ת: אני סיימתי ללמוד ב-1992 בארצות הברית, למדתי באמריקן קולג' בסן פרנסיסקו שזה בית ספר לרפואה סינית ואחר כך הלכתי להתמחות בסין בעיר צ'נגדו. צ'נגדו הייתה מקום קסום אז, נסענו על אופניים ועבדנו בבתי חולים עם מתורגמנים וזו הייתה תקופה מאוד מעניינת.

ש: מה החשיבות של התזונה בטיפול בבעיות העור ברפואה הסינית?

ת: ברפואה סינית אנחנו מסתכלים על הטמפרטורה של המזונות. יש הרבה מחלות עור כגון: סבוריאה, פסוריאזיס ואקנה שבהן נדרשת תזונה מותאמת לאספקטים הדלקתיים. כך, שאם אוכלים חריף או מטוגן ומפריזים באלכוהול או בקפה, אנו מזינים את הדלקת. בעזרת תזונה אנטי דלקתית אשר מתבססת על ירקות ירוקים ושילוב של צמחי מרפא ודיקור – ניתן לטפל בשורש הבעיה.

ש: כיצד ניתן להבחין בהצלחת הטיפול?

ת: בניגוד לתחומים אחרים בעולם הרפואה, בנגעים בעור ובמחלות דרמטולוגיות ניתן להבחין באופן ישיר בהצלחת הטיפול. למעשה, הרבה פעמים אני אומר למטופלים שלי לצלם בסמארטפון שלהם את המצב לפני ואחרי בכדי שהם יוכלו לראות בעצמם את השינוי. בלא מעט מקרים, לאחר שבועיים או שלושה של טיפול ניתן להבחין בשיפור.

ש: מעבר לזה שאתה מטפל ומלמד, חיברת ספר בתחום: "דלקת עור אוטופית – אסטמה העור". זו הגדרה בכדי לתאר פתולוגיה אחת מני רבות, נכון?

ת: אטופיק דרמטיטיס זו דלקת עור אוטופית שנפוצה יותר בילדים ותינוקות, כאשר הסטטיסטיקה מדברת על כמעט שלושים אחוזים. יש לזה כל מיני סיבות כדוגמת: עלייה בזיהום אוויר ותזונה לקויה. חשוב לציין שבעולם המערבי המחלה נמצאת בשכיחות גבוהה יותר מאשר במקומות אחרים. עוד על אסטמה של העור קראו כאן >>

ש: למי שלא מכיר, איך זה נראה?

ת: יובש, אדמומיות בעור, גרד מאוד חזק שמתחזק בלילה ולא נותן גם להורים לישון. מדובר על תהליך דלקתי כאשר בחלק מהילדים יש גם בעיות נשימה ולכן זה גם קיבל את הכינוי העממי: אסטמה של העור. במהלך השנים עשיתי מחקר על הנושא וזו מחלה שאנו מאוד עוזרים לה ברפואה הסינית.

ש: דוד פרלה מומחה לטיפול בבעיות עור ברפואה הסינית ואחראי תחום רפואה משלימה בבית החולים שיבא בתל השומר, תודה רבה שבאת.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם